بالگرد ناسا مربوط به مریخ نورد استقامت برای اولین بار در فضا شارژ شد

ناسا برای اولین بار بالگرد نبوغ خود که مربوط به مریخ نورد استقامت است را در فضا شارژ کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Space، بالگرد ناسا به نام نبوغ همراه با کاوشگر استقامت به فضا ارسال شده بود. این بالگرد که به عنوان اولین بالگرد ناسا محسوب […]

ناسا برای اولین بار بالگرد نبوغ خود که مربوط به مریخ نورد استقامت است را در فضا شارژ کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Space، بالگرد ناسا به نام نبوغ همراه با کاوشگر استقامت به فضا ارسال شده بود. این بالگرد که به عنوان اولین بالگرد ناسا محسوب می شود برای پرواز در مریخ طراحی شده بود.

بالگرد نبوغ مربوط به کاوشگر استقامت بوده که طی ماموریت ۲.۷ میلیارد دلاری مریخ ۲۰۲۰ به فضا ارسال شده بود. ناسا برای اولین بار پس از تامین نیروی شش باتری یون لیتیوم این بالگرد توانست آن را در فضا شارژ کند.

بالگرد نبوغ ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و در بخش میانی کاوشگر استقامت که خود به اندازه یک خودرو است جاسازی شده و شارژ خود را نیز از منبع تغذیه آن تامین می کند. ناسا می گوید شارژ نبوغ یک نقطه عطف محسوب می شود. زیرا بدین وسیله توانستیم قطعات الکترونیکی این بالگرد را نیز تست کنیم. تیم کانام از بخش آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می گوید: همه چیز طبق برنامه ریزی قبل پیش رفت و شارژ بالگرد را در این هفته انجام دادیم و این شارژ باید هر دو هفته یکبار انجام شود. شارژ باتری ها حدود ۸ ساعت طول می کشد و آنها با شارژ ۳۵ درصد می توانند سطح سلامتی خود را حفظ کنند.

ناسا اعلام کرده از یک تاریخی به بعد بالگرد نبوغ از این کاوشگر جدا خواهد شد و احتمالا چند پرواز آزمایشی را در سطح سیاره سرخ انجام خواهد داد. از آن پس این بالگرد باتری های خود را با استفاده از صفحات خورشیدی شارژ خواهد کرد. ناسا پس از استفاده از نبوغ می‌تواند ثابت کند که پروازهای رباتیک روی مریخ نیز می تواند برای اکتشافات هوایی در این سیاره مهم باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال