ربات آزاد پرواز ناسا پس از تعمیر به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشت

ربات آزاد پرواز یا استروپی موسوم به هانی سال گذشته برای تعمیر به زمین بازگشت. اکنون پس از طی مراحل تعمیراتی مجددا به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ربات در ایستگاه‌ فضایی بین المللی مسیریابی مستقل را انجام می دهد. ربات زرد رنگ هانی ناسا شامل […]

ربات آزاد پرواز یا استروپی موسوم به هانی سال گذشته برای تعمیر به زمین بازگشت. اکنون پس از طی مراحل تعمیراتی مجددا به ایستگاه فضایی بین المللی بازگشته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ربات در ایستگاه‌ فضایی بین المللی مسیریابی مستقل را انجام می دهد. ربات زرد رنگ هانی ناسا شامل سه ربات آزاد پرواز استروپی است که در سال ۲۰۲۲ برای تعمیر به زمین بازگردانده شد. اکنون پس از تعمیرات انجام گرفته و حضور یک ساله در پایگاه اصلی خود مجدداً به فضا بازگشته است.

وودی هوبرگ فضانورد ناسا پس از خارج کردن این ربات از محفظه خود اعلام کرد اکنون ربات مورد نظر آماده به کار است. این ربات توانست پس از بررسی‌های اولیه به طور مستقل از ایستگاه فضایی جدا شده و با کمک ماژول آزمایشی ژاپنی مانورهای مورد نظر را انجام داده و مجدداً به ایستگاه فضایی متصل شود.

گروه استروپی با هدف پیشبرد برنامه‌های علمی در آزمایشگاه مداری مورد استفاده قرار گرفت. استروپی شامل ۳ ربات مکعبی شکل به همراه نرم‌افزار و ایستگاه اتصال است که در آن از فن‌های الکتریکی به عنوان نیروی محرکه در ریز گرانش استفاده می‌شود. این ربات می‌تواند برخی از وظایف معمول فضاپیما را انجام دهد تا فضانوردان بتوانند روی کارهای علمی که تنها توسط انسان‌ها انجام می‌شود تمرکز کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال