سیاه چاله‌ی جدید کشف شده، تعجب دانشمندان را بر‌انگیخت!

دانشمندان سیاه چاله‌ای عظیم را کشف کردند که 12 میلیون برابر حجیم‌تر از خورشید بوده و به گفته‌ی آن‌ها این سیاه چاله بعضی از قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد. به گفته‌ی نشنال جیوگرافی، این سیاه چاله 875 میلیون سال بعد از انفجار بزرگ بینگ بنگ به وجود آمده …..

دانشمندان سیاه چاله‌ای عظیم را کشف کردند که 12 میلیون برابر حجیم‌تر از خورشید بوده و به گفته‌ی آن‌ها این سیاه چاله بعضی از قوانین فیزیک را به چالش می‌کشد. به گفته‌ی نشنال جیوگرافی، این سیاه چاله 875 میلیون سال بعد از انفجار بزرگ بینگ بنگ به وجود آمده و این بدان معناست که این سیاه چاله بزرگ‌ترین سیاه چاله‌ای خواهد بود که در آن زمان ایجاد شده است. این سیاه چاله همچنین در وسط روشن‌ترین دور اختری ( مرکز کهشکان) قرار دارد که تاکنون شناخته شده است. سوال اصلی ایجاست که با توجه زمان زیاد مورد نیاز به منظور ایجاد سیاه چاله‌ها و بزرگ شدن آن‌ها، این سیاه چاله چه طور بعد از 875 میلیون سال و در طی این مدت زمان کم، پس از انفجار بینگ بنگ به وجود آمده؟

Xue-Bing Wu سرپرست تحقیقات گروه فضانوردی دانشگاه پکن در مورد این سیاه چاله گفت:

“نتایج و مشاهدات به دست آمده، چالش‌هایی را در مورد به وجود‌ آمدن سیاه چاله‌ها به وجود می‌آورند.  این سیاه چاله یا طی مدت زمانی بسیار کوتاه و از طریق روش‌های عجیبی که هنوز هم برای ما ناشناخته هستند بوجود آمده و یا هنگامی که اولین کهکشان‌ها و ستاره‌ها به وجود‌ آمده‌اند، این سیاه چاله شکل گرفته است.”

تقریبا هر کهکشانی یک سیاه چاله در مرکز خود دارد. برای مثال، سیاه چاله‌ای که در مرکز کهکشان راه شیری وجود دارد حدود 5 میلیون برابر بزرگ‌تر از خورشید است. فعلا دانشمندان هم در مورد این که این سیاه چاله عظیم و شیوه‌ی به وجود آمدن آن به بن بست رسیده‌اند، اما بی‌شک توضیحی منطقی و علمی برای آن وجود خواهد داشت.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال