دردسر تایپ کردن تمام شد

گوگل لنز با قابلیت جستجوی ویدئویی، دنیای جستجو را متحول می‌کند

گوگل قابلیت کاربردی جدیدی را به لنز، ابزار جستجوی تصویری خود، اضافه کرده است: اکنون می‌توانید با ضبط ویدیو به جستجو بپردازید. لنز پیش از این فقط تصاویر ثابت را ثبت می‌کرد، اما حالا امکان استفاده از هر دو حالت ویدیو و صدا برای پرسیدن سوالاتتان را فراهم کرده است. این موضوع میتواند دنیای SEO […]

گوگل قابلیت کاربردی جدیدی را به لنز، ابزار جستجوی تصویری خود، اضافه کرده است: اکنون می‌توانید با ضبط ویدیو به جستجو بپردازید. لنز پیش از این فقط تصاویر ثابت را ثبت می‌کرد، اما حالا امکان استفاده از هر دو حالت ویدیو و صدا برای پرسیدن سوالاتتان را فراهم کرده است. این موضوع میتواند دنیای SEO سئو وبسایت ها را نیز تغییر دهد.

به گزارش سرویس هوش مصنوعی آژانس خبری تکنا، گوگل تصور می‌کند که شما ممکن است از این قابلیت برای پرسیدن در مورد مشکلی که با ماشین خود دارید یا برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولی که می‌بینید، استفاده کنید. این روش همچنین نمونه‌ی دیگری از نفوذ هوش مصنوعی به محصولات گوگل است – این شرکت قابلیت جدید را در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O معرفی کرد، جایی که روایت اصلی سال «هوش مصنوعی در همه چیز» بود.

گوگل لنز با قابلیت جستجوی ویدئویی، دنیای جستجو را متحول می‌کند - تکنا

ویدیو ذاتاً یک ورودی چندوجهی است و جستجوی چندوجهی در حال حاضر برای گوگل اهمیت زیادی دارد. لنز با یک تصویر ثابت مجبور است حدس بزند که شما در مورد عکس چه سوالی دارید یا پس از پردازش تصویر، مجدداً از شما بخواهد سوال خود را دقیق‌تر بیان کنید. اما با ویدیو، فقط کافیست دوربین خود را به سمت ماشین بگیرید و بگویید “چرا این قطعه زیر خودرو آویزان است؟” و گوگل تمام اطلاعات لازم را برای درک و پاسخ به سوال شما در اختیار دارد. تمام این پردازش‌ها پیچیده و هزینه‌بر هستند، اما کاملاً همسو با سایر فعالیت‌های هوش مصنوعی گوگل هستند.

خانم لیز رید، مدیر بخش جستجوی گوگل، می‌گوید اگر با ویدیو جستجو کنید، همچنان نتایج جستجوی نسبتاً معمولی گوگل را دریافت خواهید کرد. هدف این است که سریع‌تر به نتایج برسید و به شما امکان دهد تا آنچه را که به دنبالش هستید، راحت‌تر به گوگل بگویید. او می‌گوید: «در برخی موارد، این حرکت در ویدیو است، درست است؟ این به این معنا نیست که شما فقط با یک تصویر ثابت صحبت می‌کنید؛ بلکه نکته این است که چیزی در حال رخ دادن است و شما سعی می‌کنید چگونگی بیان آن را بفهمید.» او می‌گوید فرض کنید ماشین ظرفشویی شما خراب است. تعدادی چراغ در حال چشمک زدن هستند، «اما کدام چراغ‌ها و چطور باید تعداد و سرعت چشمک زدن آن‌ها را توصیف کنم؟ این کار پیچیده‌ای است!» اما با یک ویدیوی کوتاه می‌توانید همه چیز را به گوگل نشان دهید؛ می‌تواند مدل ماشین ظرفشویی شما، عملکرد چراغ‌ها و اینکه چه مشکلی ممکن است وجود داشته باشد را تشخیص دهد. به هیچ وجه نمی‌توان این کار را با کلمات کلیدی انجام داد.

لنز به دلیل ارتباط مستقیم با ابتکارات هوش مصنوعی گوگل، بخش کلیدی از آینده‌ی جستجوی گوگل است. گوگل به دنبال یافتن راه‌های جدید برای جستجو است، هم برای آسان‌تر کردن جستجو و هم برای اینکه به شما دلایل جدیدی برای جستجو در گوگل ارائه دهد. خانم رید می‌گوید: «اگر با شما صحبت می‌کردم و فرض می‌کردم شما همه چیز را می‌دانید، چگونه از شما چیزی می‌پرسیدم؟» ارسال یک ویدیو در چنین وضعیتی کار نسبتاً عادی و مستقیمی به نظر می‌رسد. و به نظر می‌رسد هدف گوگل با توسعه‌ی عملکرد محصول اصلی خود، این است که حس یک کامپیوتر را از بین برده و آن را به دوست صمیمی‌ای با دانش فراوان تبدیل کند.