تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی چیست؟

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ ارتباطات روان و یا هموار داخلی و خارجی یکی از سنگ بناهای عملیات روزانه و کسب و کار به حساب می آیند. امروزه، (VoIP) به صورت فزاینده ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده و به عبارتی ساده، این یک فناوری اثبات شده به حساب می آید […]

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ ارتباطات روان و یا هموار داخلی و خارجی یکی از سنگ بناهای عملیات روزانه و کسب و کار به حساب می آیند. امروزه، (VoIP) به صورت فزاینده ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده و به عبارتی ساده، این یک فناوری اثبات شده به حساب می آید که به افراد این امکان را می دهد تا با استفاده از اتصال به اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند.

تلفن ویپ در سال 1995 توسعه یافته و با توسعه پهنای باند پایدار و قابل اعتماد شده و به راه حلی برای کسب و کارهای بیشتر در هنگام ارتقاء سیستم تلفنی خود تبدیل شده است. در این مقاله به صورت کلی همه چیز را در رابطه با VoIP به شما آموزش خواهد داد و به شما کمک می کند تا از آن حداکثر استفاده را ببرید.

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛VoIP  چیست

به صورت سنتی، سیستم های تلفن قدیمی سیگنال‌ صوتی را با استفاده از خطوط تلفنی آنالوگ حمل خواهد کرد؛ بنابراین به منظور برقراری و یا دریافت تماس ها نیازی به تنظیم سیم کشی مدار نخواهد بود. در این شرایط، یک قطعه تجهیزات سخت افزاری نوع تخصصی به نام صرافی شعبه خصوصی یا PBX برای اتصال داخلی تلفن های داخلی به شبکه تلفن عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ تلفن سنتی چیست

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ این تلفن ها با توجه به نامی که دارند در واقع به تلفن هایی که در گذشته بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند اشاره دارد. تلفن هایی که از اتصال سیمی با پریز های مخابراتی استفاده می کردند و امروزه نیز برخی ها مایل به استفاده از آن ها هستند. یکی از مشکلاتی که در خصوص استفاده از این تلفن ها وجود دارد جدای از مسئله سیمی بودن آن ها و استفاده از اتصالات مسی مخابرات، مسئله گران بودن هزینه های آن ها است.

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ VoIP چگونه کار می کند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، VoIP اساساً با تبدیل سیگنال تلفن آنالوگ به سیگنال های دیجیتال به منظور تسهیل تلفن با استفاده از  اینترنت کار می کند. در ادامه به صورت تخصصی تر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

پروتکل SIP و SIP Trunking

Voice over IP با استفاده از فناوری های پروتکل فعالیت می کند و SIP پروتکلی به حساب می آید که VoIP را فعال می کند. پروتکل شروع جلسه SIP یک پروتکل ارتباطی برای تماس‌های VoIP و سایر جلسات متنی و یا چندرسانه‌ای مانند پیام رسانی های فوری و ویدئویی است.

ترانک SIP، با توجه به پروتکل SIP، در واقع سرویسی به نظر می رسد که به صورت مجازی و یا با استفاده از  اتصالات نوع اینترنتی شما ایجاد شده و یا از طرفی توسط ارائه دهندگان خدمات تلفنی اینترنت (ITSP)، ارائه می شود.

سیستم های تلفن VoIP (PBX)

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی؛ سانترال VoIP یا مبادله شعبه خصوصی، یک سیستم تلفن تجاری به حساب می آید که تماس های تلفنی را با استفاده از شبکه داده LAN یا WAN شرکت ها به جای شبکه های سوئیچ مدار تسهیل خواهد کرد.

VoIP PBX در دو گزینه استقرار در دسترس قرار می گیرد یعنی در محل و مبتنی بر ابر (با یک راه حل صوتی در محل)، سخت افزار در یک دفتر و یا در مرکز داده شما نصب خواهد شد و در محل به اجرا در می آید، در حالی که در یک سیستم PBX ابری به صورت کامل و با استفاده از اینترنت تحویل داده خواهد شد و کاملاً خارج از سایت ها و توسط یک ارائه دهنده خدمات مدیریت می شوند.

تلفن های VoIP یا تلفن های IP

تلفن های VoIP یا همان تلفن های IP، تلفن های اداری فیزیکی ای به حساب می آیند که می توانید با سیستم تلفن VoIP آن ها را مورد استفاده قرار دهید. از لحاظ بصری، تفاوت چندانی با تلفن های ثابت و یا سنتی که در خانه و یا روی میز کار خود پیدا می کنید، ندارند. با توجه به همین مسئله، سازگاری کارمندان با تلفن های VoIP جدید نیز بسیار آسان است. یک تفاوت اساسی در خصوص این موضوع این است که آن ها به اینترنت فعال، متصل هستند.

تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه های آماده شبکه

علاوه بر تلفن های IP، می‌توانید با کمک یک دستگاه تلفن همراه، رایانه و دیگر دستگاه های آماده، شبکه خود را با برنامه های VoIP یا برنامه های تلفن نرم افزاری نصب شده، به سیستم‌ تلفن های VoIP نیز دسترسی بدهید.

امروزه می توانید با استفاده از دستگاه های متصل به اینترنت خود نیز، بدون هیچگونه نگرانی در مورد از دست دادن کیفیت تماس های VoIP، در هر زمان و یا در هر مکان تماس تلفنی تجاری خود را برقرار و دریافت بکنید. کارمندان دیگر به تلفن رومیزی گره نخواهند خورد و می توانند از هر وسیله ای که انتخاب می کنند آن را استفاده کنند.

دروازه های تلفن VoIP

دروازه تلفن VoIP یک دستگاه سخت افزاری ای به حساب می آید که ترافیک تلفن سنتی (آنالوگ یا دیجیتال) را به بسته داده تبدیل خواهد کرد و امکان اتصال بین زیر ساخت های تلفن های قدیمی و ارتباطات مبتنی بر IP را فراهم می کنند و در واقع به عنوان پلی بین یک شبکه IP، PSTN شبکه تلفن سوئیچ شده عمومی عمل می کند.

تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی

با توجه به مواردی که گفتیم باید با ویژگی های تلفن ویپ آشنا شده باشید و بدانید که نمی توان تفاوت تلفن ویپ با تلفن سنتی را نادیده گرفت. تلفن های سنتی علاوه بر اینکه هزینه بالایی دارند از اتصالات سیمی استفاده می کنند و برای فعالیت های دورکار درون سازمان ها کاربرد چندانی ندارند؛ اما به طور کلی هدف ما انتخاب بین بد و بدتر نیست و تنها هدف ما ارائه اطلاعاتی در خطوط تلفن های مدرن ویپ و سنتی است. اگر قصد خرید تلفن های ویپ را دارید پیشنهاد ما به شما سایت نت یک خواهد بود.