راهنمای خرید انواع دوربین پلاک خوان با قابلیت ثبت پلاک فارسی

راهنمای خرید دوربین مداربسته پلاک خوان دوربین مدار بسته پلاک خوان یکی از انواع دوربین های مدار بسته است که به منظور کنترل تردد و ثبت پلاک خودرو ها در مکان هایی مانند پارکینگ ها، ادارات، خیابان ها و معابر، کارخانه ها و … نصب می شود. دوربین های پلاک خوان با اتصال به نرم […]

راهنمای خرید دوربین مداربسته پلاک خوان

دوربین مدار بسته پلاک خوان یکی از انواع دوربین های مدار بسته است که به منظور کنترل تردد و ثبت پلاک خودرو ها در مکان هایی مانند پارکینگ ها، ادارات، خیابان ها و معابر، کارخانه ها و … نصب می شود. دوربین های پلاک خوان با اتصال به نرم افزار پلاک خوان می توانند پلاک وسایل نقلیه عبوری را به صورت اتوماتیک ثبت کنند و در صورت اتصال نرم افزار پلاک خوان به راه بند فرمان مورد نظر را اجرا کنند. در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع دوربین های پلاک خوان، قیمت آن ها، نکات مهم در خرید دوربین پلاک خوان و معرفی چند محصول بپردازیم.

برخی از فروشنده های دوربین مدار بسته، دوربین های معمولی را به اسم دوربین پلاک خوان می فروشند. در صورتی که این دوربین ها فقط توانایی تصویر برداری واضح از پلاک (خوانا بودن پلاک در تصاویر ضبط شده) را دارند و قابلیت اتصال به نرم افزار پلاک خوان را ندارند.

نکات مهمی که در هنگام خرید دوربین پلاک خوان باید به آن ها توجه داشته باشید :

  • دوربین مورد نظر قابلیت ANPR یا همان اتصال به نرم افزار پلاک خوان جهت ذخیره پلاک را داشته باشد.
  • توانایی پلاک خوانی در سرعت بالا
  • محصول مورد نظر قابلیت دید در شب و پلاک خوانی در شب را داشته باشد.
  • داشتن استاندارد های ip برای محفاظت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف ( گرد و غبار و باران)
  • رزولوشن بالا داشته باشد
  • برد بالا در پلاک خوانی و ثبت پلاک داشته باشد.

دوربین پلاک خوان هایک ویژن

معرفی محصول دوربین پلاک خوان هایک ویژن

دوربین پلاک خوان هایک ویژن مدل DS-2CD2625FHWD-IZS یکی از محصولات شرکت هایک ویژن در زمینه ی دوربین پلاک خوان است که لنز وریفوکال داشته و کیفیت تصویر آن 2 مگاپیکسل با شاتر 60 فریم بر ثانیه است و قدرت زیادی در ثبت پلاک در سرعت های بالا دارد. این دوربین پلاک خوان توانایی پلاک خوانی در شب تا سرعت 120KM/h و پلاک خوانی در روز تا سرعت 180KM/h را دارد.

این محصول قابلیت دید در شب رنگی و پلاک خوانی در شب تا برد 50 متر را دارد. این دوربین دارای قابلیت های WDR،HLC، BC است و بدنه ی فلزی و کاملا ضد آب و گرد و غبار می باشد. اتصال این دوربین به صورت تحت شبکه یا همان آی پی است. این محصول توانایی تشخیص و تصویر برداری از پلاک انواع خودرو ها در انواع شرایط نوری و محیطی مانند آب و هوای بارانی، برفی و ابری را داشته و برای نصب در پارکینگ ها، مجتمع های اداری تجاری، مراکز خرید، ادارات، کارخانه ها، شهرک های مسکونی و صنعتی و … مناسب است.

توجه داشته باشید به دلیل وجود مدل های تقلبی و قاچاقی این محصول با گارانتی های نامعتبر این محصول را حتما از دوربین استور و یا دیگر نمایندگی های معتبر و قدیمی هایک ویژن تهیه کنید. این دوربین پلاک خوان هایک ویژن در فروشگاه دوربین استور دارای 2 سال گارانتی است.

قیمت دوربین هایک ویژن

قیمت دوربین پلاک خوان چقدر است؟

دوربین هایی که در تصاویر خود فقط قابلیت نمایش پلاک و خوانا بودن پلاک در تصویر (عدم اتصال به نرم افزار پلاک خوان) را داشته باشند ارزان بوده و قیمتی کمتر از 1 میلیون تومان دارند. مدل هایی که قابلیت ANPR و اتصال به نرم افزار پلاک خوان را دارند از 1 میلیون و 500 هزار تومان شروع می شوند و در برند هایی مانند داهوا و هایک ویژن به 20 میلیون تومان هم می رسد.

دوربین مدار بسته پلاک خوان زومیکس مدلZO-P952 ارزان ترین دوربین پلاک خوان است که قابلیت اتصال به نرم افزار پلاک خوان و توانایی ثبت و ذخیره پلاک ها را دارد و دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2625FHWD-IZS قیمتی در حدود 10 میلیون تومان دارد. قیمت های ذکر شده برای آذر ماه سال 1401 بوده و برای استعلام قیمت دقیق و روز محصولات می توانید با شماره تلفن های فروشگاه دوربین استور تماس بگیرید.

آیا دوربین مداربسته پلاک خوان قابلیت دید در شب دارد؟

بله، تقریبا همه ی دوربین های پلاک خوان قابلیت دید در شب و تصویر برداری و ذخیره پلاک در شب را دارند. بعضی از این دوربین ها مانند دوربین مدار بسته پلاک خوان زومیکس مدلZO-P952 قابلیت دید در شب رنگی دارند.

ارزان ترین دوربین پلاک خوان کدام مدل است؟

همانطور که در بالا ذکر شد ارزان ترین دوربین پلاک خوان که قابلیت اتصال به نرم افزار پلاک خوان و ذخیره پلاک ها را داشته باشد، دوربین مدار بسته پلاک خوان زومیکس مدل ZO-P952 است و در آذر ماه سال 1401 قیمتی در حدود 1 میلیون و 500 هزار تومان دارد.

بهترین دوربین مداربسته پلاک خوان کدام است؟

اگر بخواهیم بهترین دوربین مداربسته پلاک خوان را از نظر قیمت و کیفیت معرفی کنیم، دوربین پلاک خوان زومیکس مدل ZO-m41 است. این محصول زومیکس قیمتی در حدود 5 میلیون و 400 هزار تومان (پاییز 1401) دارد. کیفیت تصویر این دوربین 4 مگاپیکسل و توانایی پلاک خوانی با کیفیت بالا تا سرعت 60 کیلومتر در روز و 40 کیلومتر در شب را دارد. تکنولوژی این دوربین آی پی و از نوع تحت شبکه بوده و دارای دید در شب سیاه و سفید است. این محصول دارای بدنه فلزی ضد آب و گرد و غبار بوده و قابلیت نصب در محیط های باز مانند پارکینگ های غیر مسقف و … را دارد.

لنز این دوربین نیز موتورایز می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول زومیکس می توانید با شماره تلفن های فروشگاه دوربین استور تماس بگیرید. این دوربین دارای 2 سال ضمانت دوربین استور بوده و تمامی محصولات زومیکس دارای برد ژاپنی (سونی) هستند. برای مشاهده نمونه تصویر این دوربین پلاک خوان زومیکس می توانید به صفحه محصول مورد نظر در وبسایت دوربین استور مراجعه نمایید.

آیا دوربین های پلاک خوان زومیکس قابلیت خواندن پلاک های ایرانی را دارد؟

دوربین های پلاک خوان زومیکس با اتصال به نرم افزار پلاک خوان قابلیت خواندن، ثبت و ذخیره پلاک های ایرانی را دارند و می توانید از آن ها برای کنترل تردد در مکان هایی مانند مجتمع های مسکونی، مجتمع های تجاری و اداری، کارخانه ها و شرکت ها، انبار ها و … استفاده کنید.

آشنایی با نرم افزار دوربین پلاک خوان

نرم افزار های پلاک خوان دارای تکنولوژی پردازش تصویر و هوش مصنوعی بوده و با اتصال به دوربین های مداربسته می توانند پلاک وسایل نقلیه ای که از محل مورد نظر تردد می کنند را ثبت و ذخیره کنند. فرایند پلاک خوانی توسط نرم افزار های پلاک خوان در سه مرحله انجام می شود. در مرحله اول تشخیص حرکت وسیله نقلیه انجام می شود. در مرحله دوم و سوم تشخیص و خواندن شماره پلاک وسیله نقلیه انجام می شود.