MWC 2017: گوشی‌های نوکیا 5 و 3 به همراه نسخه خاص نوکیا 6 رسما معرفی شدند

و سرانجام شاهد برگشت نوکیا هستیم! گوشی‎های نوکیا بعد از عرضه‎ی آزمایشی و اولیه‎ی Nokia 6 حالا در بازارهای جهان توزیع می‎شوند. این شرکت هم‎چنین روز گذشته از گوشی‎های نوکیا 5 و نوکیا 3 رونمایی کرد، دو گوشی که کیفیت ساخت خوبی دارند و مجهز به سیستم‎عامل اندروید هستند. تمامی این سه گوشی در مدل‎های […]

و سرانجام شاهد برگشت نوکیا هستیم! گوشی‎های نوکیا بعد از عرضه‎ی آزمایشی و اولیه‎ی Nokia 6 حالا در بازارهای جهان توزیع می‎شوند. این شرکت هم‎چنین روز گذشته از گوشی‎های نوکیا 5 و نوکیا 3 رونمایی کرد، دو گوشی که کیفیت ساخت خوبی دارند و مجهز به سیستم‎عامل اندروید هستند. تمامی این سه گوشی در مدل‎های تک و دو سیم از سه ماهه‎ی دوم سال میلادی به بازار خواهند آمد.

Nokia 6

تقریبا هیچ چیز جدیدی در رابطه با این گوشیبه جز قیمت آن وجود ندارد که قبلا نگفته باشیم. این گوشی 230 یورو قیمت خواهد داشت و از سه ماهه‎ی دوم سال به همراه دو مدل دیگر به بازار خواهد آمد.

ولی نوکیا کاربران خود را غافل‎گیر کرده است و یک مدل خاص از نوکیا 6 را تحت نام Nokia 6 Arte Black ارائه داده که مشخصه‎ی آن ظاهر مشکی زیبا و مموری بیشتر است.

منظور از این “مقدار بیشتر” 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی همانند با مدل چینی است. مدل‎های غیر Arte محدود به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‎داخلی هستند، چیزی که باید در زمان انتخاب رنگ این گوشی باید به خاطر داشته باشید. قیمت مدل خاص 300 یورو خواهد بود.

Nokia 5

Nokia 5 با اندازه و قیمتی اندکی کمتر 190 یورو وارد بازار خواهد شد. این گوشی یک طراحی بی‎نقص یکپارچه‎ی آلومینیومی دارد و از یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن اچ‎دی استفاده می‎کند. حداکثر میزان روشنایی این پنل نمایش عالی و 500 نیت است و پلاریزور معروف نوکیا باعث می‎شود از قابلیت انعکاسی بودن این پنل کاسته شود.

نوکیا 5 مجهز به چیپستی مشابه با نوکیا 6 یعنی اسنپ‎دراگون 430 است ولی مقدار رم و حافظه‎داخلی به 2 گیگابایت و 16 گیگابایت کاهش یافته است. جالب است بدانید این گوشی با سیستم‎عامل اندروید نوقا 7.1 به بازار خواهد آمد و نوکیا تعهد محکمی نسبت به به‎روزرسانی نرم‎افزار این گوشی از خود نشان داده است. گوشی‎های اندکی در بازار با قیمت مشابه هستند که با آخرین نسخه‎ی اندروید عرضه شده‎اند.

در بخش دوربین در پنل پشتی یک دوربین 13 مگاپیکسلی (لنزهای با نسبت کانونی f/2.0، پیکسل‎های 1.12 میکرومتری) با فناوری فوکوس خودکار تشخیص فازی و فلاش ال‎ای‎دی دو رنگی و در جلو یک دوربین 8 مگاپیکسلی با میدان دید 84 درجه دیده می‎شود که در نوکیا 6 هم به کار گرفته شده است (با لنزهای با نسبت کانونی f/2.0 و پیکسل‎های 1.12 میکرومتری). یکی از مقامات رسمی گوگل در این کنگره اعلام کرد که تمامی گوشی‎های اندرویدی نوکیا برای ذخیره‎سازی تصاویر کاربران فضای رایگان گوگل‎درایو در اختیار خواهند داشت.

در اوراق مشخصات گوشی Nokia 5 یک باتری با گنجایش 3000 میلی‎آمپر ساعت و چهار مدل با رنگ‎های مختلف، آبی، نقره‎ای، مشکی مات، مسی دیده می‎شود.

Nokia 3

قیمت Nokia 3 به 140 یورو کاهش پیدا می‎کند ولی بدنه‎ی آن یادآور گوشی‎های رده‎بالای لومیا در اوج موفقیت آن‎ها است یعنی یک بدنه‎ی آلومینیومی که با پلی‎کربنات نرم پر و در بالای آن محافظ صفحه‎نمایش گوریلا گلس استفاده شده است.

این محافظ از نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 720p محافظت می‎کند و با فیلتر پلاریزه‎کننده‎ی خود نوید میزان روشنایی 450 نیت را می‎دهد. این گوشی نیز از آخرین نسخه‎ی سیستم‎عامل اندروید بدون قابلیت‎‎های سفارشی شده بهره می‎برد. نوکیا 3 چیپست متفاوتی دارد و در قلب آن از یک سیستم روی چیپ مدیاتک به همراه یک پردازنده‎ی 4 هسته‎ای استفاده شده است. مقدار رم و حافظه‎داخلی آن مشابه با Nokia 5 و به ترتیب 2 گیگابایت و 16 گیگابایت است.

دوربین سلفی گوشی Nokia 3 مشابه با دو مدل دیگر است ولی دوربین اصلی یک سنسور 8 مگاپیکسلی دیگر است (مجددا نسبت کانونی f/2.0 و پیکسل‎های 1.12 میکرومتری). این دوربین دارای تک فلاش ال‎ای‎دی است و کاربر می‎تواند تصاویر خود را در گوگل‎درایو آپلود کند.

باتری این گوشی یک سلول با گنجایش 2650 میلی‎آمپرساعتی است و این گوشی نیز به رنگ‎های مشابه با Nokia 5 وارد بازار می‎شود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال