شایعه: Nokia 9 اولین گوشی است که مجهز به فناوری “Nokia OZO Audio” عرضه خواهد شد

شرکت HMD در حدود 2 ماه قبل به دنبال معرفی 3 گوشی‎هوشمند اندرویدی تحت برند نوکیا وارد بازار جهانی موبایل شد. جدا از گوشی Nokia 6 که در حال حاضر برای فروش در کشور چین دیده می‎شود، دو گوشی دیگر یعنی نوکیا 3 و 5 در اواسط اردیبهشت‎ماه و خردادماه به بازار خواهند آمد. در […]

شرکت HMD در حدود 2 ماه قبل به دنبال معرفی 3 گوشی‎هوشمند اندرویدی تحت برند نوکیا وارد بازار جهانی موبایل شد. جدا از گوشی Nokia 6 که در حال حاضر برای فروش در کشور چین دیده می‎شود، دو گوشی دیگر یعنی نوکیا 3 و 5 در اواسط اردیبهشت‎ماه و خردادماه به بازار خواهند آمد.

در ماه‎های آینده دو گوشی‎هوشمند رده‎بالای دیگر نوکیا قرار است رونمایی شود و شرکت HMD قصد دارد امسال از 6 یا 7 دستگاه رونمایی کند.

گوشی‎هوشمند رده‎بالای HMD تحت عنوان Nokia 9 انتظار می‎رود مجهز به قوی‎ترین چیپست موجود در بازار یعنی اسنپ‎دراگون 835 کوالکام باشد. علاوه بر این، یک منبع معرفی نشده با اعلام خبری اعلام کرده است که این دستگاه اولین گوشی‎هوشمندی خواهد بود که از فناوری Nokia OZO Audio بهره می‎برد.

این فناوری تجربه‎ی صوتی بهینه‎شده برای هدفون‎ها و سیستم‎های پخش صدای فضایی را ارائه می‎دهد. این تکنولوژی دارای قابلیت پخش صدای 3 بعدی با تاخیر اندک برای دستگاه‎های واقعیت‎مجازی و هم‎چنین امکان پخش صدای استریوی با کیفیت بالا برای دستگاه‎هایی است که از فناوری OZO Audio پشتیبانی نمی‎کنند.

طبق اعلام نوکیا “فناوری تمرکز صدا باعث تقویت صدا‎ها در یک جهت شده در عین این‎که صداهای محیطی و پارازیت پس‎زمینه را کاهش می‎دهد.” فناوری OZO Audio نوکیا هم‎چنین امکان ضبط سه‎بعدی صدا را با 4 یا بیشتر از 4 میکروفون فراهم می‎کند.

گوشی‎های هوشمندی که تنها 3 میکروفون دارند هم‎چنین قادر به ضبط صدای فضایی 360 درجه خواهند بود، در حالی‎که دستگاه‎های با دو میکروفون امکان ضبط صدای فضایی را در اختیار کاربر قرار می‎دهند.

جدا از این فناوری صوتی جدید نوکیا، شایعه شده است که گوشی Nokia 9 دارای 6 گیگابایت رم و حافظه‎داخلی 64 گیگابایتی است. علاوه بر این، گفته می‎شود این گوشی‎هوشمند از دو دوربین 22 مگاپیکسلی کارل زایس در پشت و یک دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی بهره می‎برد.

شرکت HMD ممکن است اضافه کردن یک اسکنر عنبیه‎ی چشم را نیز به همراه حسگر اثرانگشت در نظر داشته باشد. این پرچم‎دار از یک نمایشگر اولد 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD و باتری با گنجایش قابل قبول 3800 میلی‎آمپر ساعتی بهره خواهد بود. گوشی Nokia 9 با بهره‎مندی از تاییدیه‎ی IP68 ضدآب بوده و مدیریت بخش نرم‎افزاری را اندروید 7.1 نوقا در اختیار می‎گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال