نوکیا تایید کرد: تعدیل بیش از هراز نفر از کارمندان این شرکت

اگر اخبار مربوط به شرکت نوکیا را دنبال کرده باشید، احتمالاً شایعات مربوط به موج جدید اخراج کارمندان این شرکت را شنیده باشید. حالا غول بزرگ مخابراتی کشور فنلاند، به صورت رسمی از اخراج حداقل 1032 نفر از کارمندان خود در کشور فنلاند تا سال 2018 خبر داده و اعلام کرده که این تعدیل نیرو، […]

اگر اخبار مربوط به شرکت نوکیا را دنبال کرده باشید، احتمالاً شایعات مربوط به موج جدید اخراج کارمندان این شرکت را شنیده باشید. حالا غول بزرگ مخابراتی کشور فنلاند، به صورت رسمی از اخراج حداقل 1032 نفر از کارمندان خود در کشور فنلاند تا سال 2018 خبر داده و اعلام کرده که این تعدیل نیرو، جزئی از برنامه‌ی بازسازی شرکت پس از خریدن شرکت Alcatel-Lucent است.

در واقع مدیران این شرکت می‌خواهند با انجام این کار، هزینه‌های شرکت را به صورت سالانه تا 1 میلیارد دلار (900 میلیون یورو) کاهش دهد. در حال حاضر نوکیا 104,000 کارمند فعال در سراسر دنیا دارد که از این تعداد، 6850 نفر در کشور فنلاند فعالیت دارند و قرار است نزدیک به 20 درصد از این کارمندان اخراج گردند.

البته باید توجه داشته باشیم که این کارها و برنامه‌هایی که شرکت نوکیا دارد تنها به منظور افزایش توانایی در بخش مخابراتی نبوده و آن‌ها می‌خواهند با قدرتی مضاعف نسبت به گذشته، بار دیگر وارد صنعت تلفن‌های هوشمند شوند. این موضوع البته توسط خود نوکیا تأیید و اعلام شده که آن‌ها قصد دارند از سیستم‌عامل اندروید به عنوان پلتفرم اصلی محصولات خود استفاده نمایند.

از طرف دیگر باید اشاره داشته باشیم که به‌تازگی شرکت نوکیا یک شرکت کاملاً جدید با نام HMD Global Oy را به منظور گسترش فعالیت‌های خود در زمینه‌ی تلفن‌های همراه راه‌اندازی نموده است. در واقع این احتمال وجود دارد که بخواهد به شرکت HMD، اجازه استفاده از نام و برند نوکیا را برای محصولات خود را داده و حتی در مسائل مربوط به بازاریابی نیز کمک بسزایی به نوکیا نماید.

باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که نوکیا دیگر قصد ندارد گوشی‌های هوشمند را خود تولید نماید و احتمالاً با تأسیس این شرکت، تمامی منابع لازم را برای عرضه کردن گوشی‌های هوشمند در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد و از این پس با عرضه شدن محصولات HMD، شاهد نوآوری‌ها، طراحی‌های و سیستم‌های جدید از سوی نوکیا باشیم.

نوکیا تجربه‌ی بسیار بالایی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند داشته و دهه‌ی گذشته میلادی، این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در دنیا شناخته می‌شد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا با پیشرفت دیگر شرکت‌های حاضر در صنعت تلفن‌های هوشمند، نوکیا می‌تواند موفقیت‌های گذشته را تکرار کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال