نوکیا بر می‌گردد؛ تصاویر گوشی اندرویدی A1 این شرکت به بیرون درز کرد

احتمالا باید به یاد داشته باشید که در سال 2013 و زمانی که نوکیا توسط مایکروسافت برای مدت کوتاهی خریداری شد، تا سال جاری یعنی 2016 میلادی شاهد عرضه شدن محصولات مختلف با برند Nokia نبوده‌ایم. همین موضوع باعث شد تا شرکت نوکیا تا حد زیادی از این صنعت و دنیای گوشی‌های هوشمند دور بیفتد. […]

احتمالا باید به یاد داشته باشید که در سال 2013 و زمانی که نوکیا توسط مایکروسافت برای مدت کوتاهی خریداری شد، تا سال جاری یعنی 2016 میلادی شاهد عرضه شدن محصولات مختلف با برند Nokia نبوده‌ایم. همین موضوع باعث شد تا شرکت نوکیا تا حد زیادی از این صنعت و دنیای گوشی‌های هوشمند دور بیفتد. اما به نظر می‌رسد که نوکیا باز هم می‌خواهد وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شده و باز هم محصولاتی با نام خود را روانه بازار نماید.

البته نوکیا همانند گذاشته بر روی گوشی‌های هوشمند تاکید نخواهد داشت و شاید این شرکت عجله زیادی برای بازپس گیری موقعیتی که پیشتر در دنیای گوشی‌های هوشمند داشت، به خرج ندهد. با این حال به تازگی تصویری جدید از یک گوشی‌هوشمند میان‌رده اندرویدی در فضای مجازی منتشر شده که بر روی آن نام Nokia قرار گرفته است.

این رندر که توسط وب‌سایت trusted insider منتشر شده، نشان می‌دهد که این محصول جدید (که فعلا آن را با نام A1 می‌شناسیم)، محصولی خواهد بود که نوکیا به کمک آن وارد دنیای گوشی‌های هوشمند خواهد شد. همچنین باید اشاره داشته باشیم که تصویر منتشر شده و محیطی گوشی که ما مشاهده می‌کنیم شباهتی با سیستم‌عامل اندروید و یا ویندوز موبایل ندارد، اما می‌توانیم به خاطر اطلاعاتی که پیشتر منتشر شده‌اند، مطمئن باشیم که نوکیا قصد ندارد سیستم‌عامل جدید و انحصاری خویش را برای A1 به کار گیرد، به علاوه اینکه در رندری که در سال 2014 از تبلت Nokia N1 منتشر شده بود، شاهد وجود لانچر Z Luncher بودیم که شکل ویژه‌ای به دستگاه بخشیده بود، پس در مورد A1 نیز می‌توانیم همین حدس را بزنیم. هر چند، تصویری که ما از Z Luncher به یاد داریم به اندورید 5.0 مربوط می‌شود، اما حالا باید شاهد عرضه شدن این لانچر به همراه اندروید 6.0 باشیم.

اما در مورد طراحی این گوشی باید بگوییم که نوکیا به شکل هوشمندانه‌ای این محصول را طراحی نموده و به خوبی تجلی پیشرفت و تکامل طراحی محصولات قبلی این شرکت از گذشته تا به حال، در A1 دیده می‌شود. از آنجایی که نام “Lumia” نیز حالا به مایکروسافت و اهالی ردموند تعلق دارد، نوکیا باید بتواند علاوه بر زبان طراحی جدید برای محصولات خود، از نام مناسبی نیز برای دستگاه خود استفاده نماید.

از آنجایی که این محصول، یک گوشی میان‌رده و با قیمت مناسب می‌باشد هم می‌توانیم بگوییم که این محصول به بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات و پلاستیک مجهز شده و می‌تواند نیاز کاربران را در این مورد تامین نماید. البته میان‌رده بودن این محصول به این معنی نیست که ما با محصولی ضعیف روبه‌رو هستیم، بلکه Nokia A1 به چیپ Snapdragon 652 و صفحه‌نمایشی 5.5 اینچی با رزولوشن FullHD مجهز خواهد شد.

شاید یکی از دلایلی که نوکیا هنوز یک پرچم‌دار جدید و قدرتمند را طراحی و آماده‌ی عرضه نکرده، این باشد که ورود دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند با یک محصول گران‌قیمت، کمی ریسک‌پذیر بوده و نیاز به اطمینان و اعتماد بالای خریداران خواهد داشت. هر چند هنوز مشخص نیست که این تصویر مربوط به گوشی آینده نوکیا باشد یا نه، پس تا روشن شدن موضوع باید این اطلاعات را شایعاتی که احتمالا در آینده به حقیقت تبدیل خواهند شد، در نظر بگیرید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال