لومیا 520 نوکیا هنوز محبوب‌ترین ویندوزفون جهان است

در سال 2013 میلادی گوشی پایین‌رده لومیا 520 نوکیا به عنوان محبوب‌ترین ویندوزفون در سراسر جهان شناخته می‌شد. حال پس از گذشت 28 ماه از آن زمان، این گوشی کوچک هنوز محبوب‌ترین مدل ویندوزفون است. این موضوع بر اساس آخرین داده‌های شبکه AdDuplex که اطلاعات دقیقی از میزان استفاده کاربران از ویندوزفون مذکور داده، مشخص […]

در سال 2013 میلادی گوشی پایین‌رده لومیا 520 نوکیا به عنوان محبوب‌ترین ویندوزفون در سراسر جهان شناخته می‌شد. حال پس از گذشت 28 ماه از آن زمان، این گوشی کوچک هنوز محبوب‌ترین مدل ویندوزفون است. این موضوع بر اساس آخرین داده‌های شبکه AdDuplex که اطلاعات دقیقی از میزان استفاده کاربران از ویندوزفون مذکور داده، مشخص شده است.

در هفته گذشته، لومیا 520 حدود 12.9 درصد از میزان استفاده کاربران از مدل‌های حال حاضر ویندوزفون را در اختیار داشته که پس از این گوشی، لومیا 535 مایکروسافت، با 11.7 درصد در رتبه دوم قرار داشته است. لومیا 640 در این میزان استفاده کاربران، سهمی در حدود 6.3 درصد داشته، در حالی که پس از آن هم لومیا 640 XL 3.3 درصد را از آن خود کرده است. AdDuplex دو گوشی لومیا 950 و لومیا 950 XL که از قیمت بالایی هم برخوردار هستند هم را به عنوان شکست‌ خورده‌های این حوزه سرزنش کرده است.

اعداد ذکر شده در آمریکا کمی متفاوت بوده‌اند؛ چرا که لومیا 635 نوکیا توانسته 30.9 درصد از سهام گوشی‌های ویندوزفون مورد استفاده را به تملک خود درآورد که پس از آن لومیا 640 مایکروسافت با 18.2 درصد و لومیا 521 نوکیا با 5.2 درصد قرار دارند.

لازم به ذکر است که در در سطح جهانی نسخه 8.1 ویندوزفون، پراستفاده‌ترین نخسه در میان کاربران ویندوز بوده که توانسته 77.7 درصد سهم داشته باشد. پس از این نسخه، نسخه تازه‌نفس ویندوز 10 قرار داشته که سهمش چیزی در حدود 9.5 درصد بوده و پس از آن ویندوز 8 با 8.4 درصد و ویندوز 7 با 4.3 درصد سایر رتبه‌های این رده‌بندی را از آن خود کرده‌اند.

جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم که برند نوکیا/مایکروسافت با 96.97 درصد از گوشی‌هایی که پلتفرم ویندوز را به اجرا می‌گذارند را در اختیار داشته است. پس از این برند، برند اچ‌تی‌سی قرار داشته که 1.21 درصد از گوشی‌های ویندوزی را در اختیار دارد. سامسونگ هم نیزبا 0.59 درصد سهم ناچیزی از بازار ویندوزفون را در تملک خود دارد.

برای نگاه دقیق‌تر به آمار ذکر شده در بالا، می‌توانید نمودارهای زیر را مشاهده کنید:

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال