نوکیا با گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی به بازار موبایل برمی‌گردد

نوکیا بر می‎گردد! شاه سابق دنیای گوشی‎های همراه به صورت رسمی اعلام کرد که قصد برگشتن به دنیای گوشی‎های همراه ساده، گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها را دارد. همان‎طور که امکان حدس زدن آن هم وجود داشت این شرکت با ساخت گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های اندرویدی بر خواهد گشت. این حرکت شامل شکل‎گیری شرکت جدیدی، به […]

نوکیا بر می‎گردد! شاه سابق دنیای گوشی‎های همراه به صورت رسمی اعلام کرد که قصد برگشتن به دنیای گوشی‎های همراه ساده، گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها را دارد. همان‎طور که امکان حدس زدن آن هم وجود داشت این شرکت با ساخت گوشی‎های هوشمند و تبلت‎های اندرویدی بر خواهد گشت.

این حرکت شامل شکل‎گیری شرکت جدیدی، به اسم HMD global Oy، می‎شود یک شرکت تازه تاسیس که در کشور فنلاند مستقر است و آقای “آرتو ناملا” (Arto Nummela) مدیر ارشد اجرایی آن خواهد بود، فردی که مدیر ارشد اجرایی نوکیا در گذشته بوده و در حال حاضر جزو تیم مدیریتی بخش گوشی‎های مایکروسافت است.

نوکیا در هیئت مدیریه‎ی HDM یک کرسی را به خود اختصاص خواهد داد و برای عملکرد و پیش‎نیاز‎های برند این شرکت استانداردهایی را وضع خواهد کرد تا “تمامی محصولاتی که با برند نوکیا عرضه خواهند شد الگویی به شمار روند که از نظر داشتن کیفیت، طراحی و نوآوری انتظارات مصرف‎کننده را از دستگاه‎های نوکیا برآورده کنند.”

شرکت HDM برای سه سال آینده 500 میلیون دلار در امر بازاریابی جهانی به منظور زنده کردن نام نوکیا سرمایه‎گذاری خواهد کرد، نامی که چند سالی است گرمای آن با عدم فعالیت نسبی به خاموشی گراییده است.

شرکت دیگری به اسم FIH Mobile Limited، که یکی از شرکت‎های جزء فاکس‎کان به شمار می‎رود حقوق گوشی‎های ساده‎ی نوکیا را در نیمه‎ی دوم امسال به قیمت 350 میلیون دلار از مایکروسافت خریداری خواهد کرد و شرکت Microsoft Mobile Vietnam را نیز به همراه 4500 کارمند آن، که مسئول ساخت گوشی‎های ساده تحت برند نوکیا بوده، به دست می‎آورد.

نوکیا توافقی با شرکت FIH امضا کرده است تا به دنبال آن “یک بنیاد همکاری به منظور پشتیبانی از ساخت یک تجارت جهانی برای گوشی‎های موبایل و تبلت برند نوکیا به وجود آید.”

اعلام این خبر از سوی نوکیا هشداری هم در پی دارد “HMD کار زیادی برای انجام دادن دارد، بنابراین باید اندکی بیشتر صبر کنید تا ببینید موج بعدی گوشی‎ها و تبلت‎های نوکیا به چه صورت خواهند بود.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال