سال 2016 منتظر بازگشت کمپانی فنلاندی Nokia به صنعت گوشی‌های هوشمند باشید!

کم کم به زمان پایان قرارداد دو طرفه‌ی مایکروسافت و نوکیا نزدیک می‌‌شویم و پس از انتشار شایعات بسیار زیاد در مورد حضور دوباره‌ی نوکیا به صنعت تلفن‌های هوشمند، بالاخره امروز مدیر اجرایی نوکیا، آقای Rajeev Suri به صورت کاملا رسمی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال 2016، با معرفی گوشی‌های هوشمند جدید […]

کم کم به زمان پایان قرارداد دو طرفه‌ی مایکروسافت و نوکیا نزدیک می‌‌شویم و پس از انتشار شایعات بسیار زیاد در مورد حضور دوباره‌ی نوکیا به صنعت تلفن‌های هوشمند، بالاخره امروز مدیر اجرایی نوکیا، آقای Rajeev Suri به صورت کاملا رسمی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در سال 2016، با معرفی گوشی‌های هوشمند جدید به رقابت با سایر شرکت‌ها بپردازد.

البته موضوعی وجود دارد که شاید شما را چندان خوشحال نکند. نوکیا برای ورود مجدد خود از استراتژی قبلی‌اش در مورد تبلت N1 استفاده خواهد کرد و تنها نام خود را بر روی گوشی‌های هوشمند جدید قرار خواهد داد. در واقع، این کمپانی فنلاندی، خود تلفن‌های هوشمندش را تولید نخواهد کرد.

با این کار نوکیا می‌خواهد به سودآوری رسیده و یک همکاری بزرگ را با شرکای جدیدش آغاز نماید. نام نوکیا به اندازه‌ای بزرگ خواهد بود که این شرکت بخواهد با کمپانی‌های مطرح همکاری نماید. بعد از تجربه‌ی موفقیت‌آمیز از همکاری این شرکت با کمپانی Foxconn در ساخت و تولید تبلت Nokia N1، احتمالا یکی از اصلی‌ترین شرکای نوکیا، فاکس‌کان خواهد بود. پیشتر نیز اشاره کردیم که نوکیا نمی‌تواند پتنت‌های جدید خود را لایسنس نماید و باید منتظر پایان یافتن قراردادش تا اواسط سال 2016 با شرکت مایکروسافت باشد.

از آنجایی که تبلت Nokia N1 به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده، این احتمال وجود خواهد داشت که نوکیا از همین سیستم‌عامل برای تلفن‌های آینده‌ی خویش استفاده نماید. این در حالیست که مایکروسافت حتی پس از معرفی ویندوزفون 8.1 و تصاحب نوکیا، نتوانست فروش قابل ملاحظه‌ای در بازار تلفن‌های هوشمند داشته باشد و شاید همین موضوع، باعث شود که نوکیا مجددا وارد این عرصه شده و بخواهد بازار را همچون گذشته در دست بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال