گوشی‌های اندرویدی نوکیا به نمایشگر 2K مجهز خواهند بود

چند روز پیش بود که یکی از گوشی‌های‌هوشمند مورد انتظار شرکت نوکیا در بنچمارک Geekbench رویت شد. گوشی فاش شده در این بنچمارک چیپست اسنپ‌دراگون 430 را به همراه 3 گیگابایت رم نشان می‌داد؛ احتمالا کاربران نوکیا و دوست‌داران این شرکت از دیدن این مشخصه‌های فنی برای گوشی با برند نوکیا متعجب شده‌اند اما این […]

چند روز پیش بود که یکی از گوشی‌های‌هوشمند مورد انتظار شرکت نوکیا در بنچمارک Geekbench رویت شد. گوشی فاش شده در این بنچمارک چیپست اسنپ‌دراگون 430 را به همراه 3 گیگابایت رم نشان می‌داد؛ احتمالا کاربران نوکیا و دوست‌داران این شرکت از دیدن این مشخصه‌های فنی برای گوشی با برند نوکیا متعجب شده‌اند اما این پایان کار نبوده چرا که نوکیا قطعا پرچم‌داری قدرت‌مند را معرفی می‌کند و اطلاعات جدید منتشر شده حاکی از این هستند که گوشی موسوم به P1 نمایشگری با رزولوشن 2K را با خود یدک می‌کشد.

پرچم‌دار مورد انتظار شرکت نوکیا قرار است قبل از پایان سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شود. گفته می‌شود گوشی P1 نوکیا به چیپست اسنپ‌دراگون 820 مجهز می‌شود و آن‌طور که خبرهای منتشر شده از چین گزارش داده‌اند، نوکیا دو نسخه‌ی متفاوت را برای این گوشی در نظر گرفته است.

براساس گزارش رسیده از وبلاگ چینی Anzhuo، گوشی P1 نوکیا فعلا در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و برای رقابت با پرچم‌داران اندرویدی فعلی تاییدیه‌ی IP68 که مربوط به ضدآب بودن گوشی بوده را دریافت کرده است. این تاییدیه دقیقا همان گواهینامه‌ای است که سامسونگ برای گلکسی اس 7 به کار گرفت. نوکیا پرچم‌دار جدید خود را در دو نسخه‌ی 5.2 و 5.5 اینچی با نمایشگر AMOLED و رزولوشن 2K معرفی خواهد کرد. از لحاظ طراحی، احتمالا پرچم‌دار نوکیا بدنه‌ای تمام فلزی خواهد داشت و برخلاف گوشی‌های کلاسیک این شرکت، دیگر خبری از بدنه‌ی پلاستیکی نخواهد بود.

اگر گزارش منتشر شده از این وبلاگ چینی را معتبر در نظر بگیریم، ممکن است نوکیا از سنسورهای جدیدی که از گرافین ساخته شده‌اند در دوربین این گوشی به کار بگیرد. با استفاده از گرافین در سنسورهای دوربین P1، این گوشی تصاویر خارق‌العاده‌ای را در شرایط محیطی کم نور ثبت خواهد کرد. گویا نوکیا چندین سال است که در حال کار بر روی این نوع سنسورها بوده و با توجه به محبوبیت و اعتبار برند این شرکت، بعید به نظر می‌رسد که سنسور جدید P1 سنسوری نه‌چندان جالب از آب در بیاید.

طبیعتا پرچم‌دار جدید نوکیا اندروید نوقا را اجرا خواهد کرد و احتمالا لانچر محبوب این شرکت موسوم به Z Launcher نیز بر روی این نسخه از اندروید سوار می‌شود. به‌هر‌حال باید منتظر خبرهایی با اعتبار بیشتر باشیم و ببینیم بازگشت نوکیا به عرصه‌ی گوشی‌های‌هوشمند چه رقابت جدیدی را ایجاد می‌کند. آیا نوکیا بار دیگر می‌تواند در بخش گوشی‌ها پادشاهی کند؟ تنها زمان این مسئله را مشخص خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال