پلت‌فرم Jetson TX2 برای استفاده در پهباها و ربات‌ها توسط انویدیا معرفی شد

انویدیا روز گذشته طی مراسمی به معرفی نسل بعدی پلت‎فرم Jetson TX1 پرداخت که سرعت آن دو برابر بیشتر و توان مصرفی آن کمتر از 7.5 وات است. این محصول Jetson TX2 نامیده می‎شود که یک پلت‎فرم هوش‎‌مصنوعی برای پهبادها، ربات‎ها، دوربین‎های هوشمند و سایر سامانه‎های نهفته است. از آن می‎توان برای مسیریابی، شناسایی تصویر […]

انویدیا روز گذشته طی مراسمی به معرفی نسل بعدی پلت‎فرم Jetson TX1 پرداخت که سرعت آن دو برابر بیشتر و توان مصرفی آن کمتر از 7.5 وات است. این محصول Jetson TX2 نامیده می‎شود که یک پلت‎فرم هوش‎‌مصنوعی برای پهبادها، ربات‎ها، دوربین‎های هوشمند و سایر سامانه‎های نهفته است. از آن می‎توان برای مسیریابی، شناسایی تصویر و گفتار به همراه کارهای دیگر استفاده کرد. از آن‎جایی‎که قدرت آن به نسبت مدل قبلی‎اش بیشتر است و به خصوص برای “محاسبات لبه‎ای” استفاده می‎شود، به معنای پردازش داده‎ها در منبع یا نزدیکی آن به جای دیتاسنتر یا فضای ابری، می‎تواند پیشگام در ایجاد سامانه‎های هوشمندتر و دقیق‎تر باشد.

Deepu Talla نایب رئیس و مدیر عمومی کسب و کار Tegra در شرکت انویدیا گفته است:

” Jetson TX2 قابلیت‎های قدرتمند‎‏تری در زمینه‎ی هوش‎مصنوعی به خصوص محاسبات لبه‎ای دارد و دسته‎ی جدیدی از سامانه‎ها هوشمند را امکان‎پذیر می‎کند. این سامانه‎ها امکان تحلیل هوشمند ویدئویی را فراهم می‎کنند تا شهرهای ما هوشمند‎تر و امن‎تر باشند، امکان ایجاد ربات‎های جدیدی وجود خواهد داشت که ساخت و ساز را بهینه‎ می‎کنند و تعامل جدیدی شکل خواهد گرفت تا کار از فاصله‎ی دور کارآمدتر باشد.”

این شرکت سازنده‎ی چیپ هم‎چنین اعلام کرد که در حدود دوازده شرکت طی قرارداد شراکت با انویدیا در حال حاضر به شیوه‎های متفاوت از TX2 استفاده می‎کنند. سیسکو از این پلت‎فرم برای یک سامانه‎ی تعاملی all-in-one استفاده می‎کند تا امکان به اشتراک‎گذاری صفحه‎نمایش، وایت‎بردینگ تعاملی و برگذاری کنفرانس‎های ویدئویی فراهم شود. شرکتی به اسم Fellow Robots از TX2 به منظور ثبت لیست کالاها و شناسایی اجناس و موجودیت آن‎ها در فروشگاه استفاده می‎کند. این پلت‎فرم هم‎چنین به شرکت Live Planet اجازه می‎دهد ویدئوهای 360 درجه با کیفیت 4K را برای استریم‎سازی به صورت زنده هم‎پوشانی کند. این پلت‎فرم مجهز به الگوریتم‎های مبتنی بر دید در یک پهباد قدرمند MIT ولی در عین‎حال یا ابعاد جمع‎ و جور نیز است.

انویدیا برای بسته‎ توسعه‎دهنده‎ TX2 در حال پذیرش پیش‎ خرید‎ها در کشور ایالات‎متحده‎ آمریکا و قاره‎ی اروپا و به دنبال آن سایر مناطق جغرافیایی است. قیمت بسته‎ی ترکیبی ماژول و Carrier Board 599 دلار است و علاقه‎مندان از 24 اسفند‎ماه آن را دریافت می‎کنند مدل تنها ماژولی TX2 300 دلار قیمت دارد ولی تا سه‎ماهه‎ی دوم سال جاری میلادی به بازار نخواهد آمد. انویدیا هم‎چنین به فروش بسته توسعه‎دهنده TX1 به قیمت 499 دلار ادامه می‎دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال