ابزار جدید انویدیا با کمک هوش مصنوعی تصاویر دو بعدی را به صحنه های سه بعدی تبدیل می کند

انویدیا با کمک ابزار جدید خود به نام NeRF که مبتنی بر هوش مصنوعی است تصاویر دوبعدی را به صحنه های رندر شده سه بعدی تبدیل خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید رونمایی شده توسط انویدیا به نام NeRF با کمک هوش مصنوعی تصاویر سه بعدی ایجاد می کند. […]

انویدیا با کمک ابزار جدید خود به نام NeRF که مبتنی بر هوش مصنوعی است تصاویر دوبعدی را به صحنه های رندر شده سه بعدی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید رونمایی شده توسط انویدیا به نام NeRF با کمک هوش مصنوعی تصاویر سه بعدی ایجاد می کند. انویدیا نام این ابزار را از تکنیک میدان‌های تابش عصبی انتخاب کرده است. این تکنیک محصول دانشگاه کالیفرنیا برکلی و مرکز تحقیقات گوگل و دانشگاه کالیفرنیا است.

 در این فناوری با نقشه برداری از رنگ و شدت نور تصاویر دو بعدی می توان صحنه های سه بعدی با اتصال تصاویر از زاویه های گوناگون تولید کرد که در آن از هوش مصنوعی کمک گرفته می شود. در این تکنیک علاوه بر تصاویر موقعیت دوربین نیز اطلاعاتی را ایجاد خواهد کرد.

تاکنون ابزارهای مختلفی برای تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی ساخته شده است که همگی آنها زمان انتظاری برای فرایند رندرینگ خواهند داشت. به گفته انویدیا ابزار جدید ایسن شرکت قادر است با سرعت و جزئیات بیشتری این مدلها را انجام دهد. به طوری که تقریباً زمان فرآیند رندرینگ به صفر نزدیک می شود.

 به علاوه با سریع تر شدن این تکنیک علاوه بر پیاده سازی آسان تر آن باعث گسترده تر شدن دامنه کاربردهای آن نیز خواهد شد. ایشا سالیان از شرکت انویدیا در مورد این ابزار می گوید: از کاربردهای مهم Instant NeRF می‌توان به ساخت آواتار یا صحنه های دنیای مجازی استفاده کرد. همچنین از آن برای ایجاد شرکت کنندگان ویدئو کنفرانس و یا طراحی نقشه های دیجیتالی سه بعدی نیز می توان بهره گرفت. در مورد آموزش درک اندازه و شکل اشیا برای تعلیم ربات ها و اتومبیل های خودران نیز میتوان از این فناوری روی تصاویر دو بعدی استفاده کرد. علاوه بر آن در معماری و سرگرمی نیز برای خلق محیط های دیجیتالی واقعی و محتوای بیشتر نیز استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال