ابر کامپیوتر انویدیا مخصوص هوش مصنوعی و قدرت خارق العاده رونمایی شد

انویدیا از یک ابر کامپیوتر جدید رونمایی کرد که با هدف استفاده در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ امسال شاهد رونمایی از ابرکامپیوتر جدید انویدیا بوده است که می تواند آینده هوش مصنوعی را تغییر دهد. این […]

انویدیا از یک ابر کامپیوتر جدید رونمایی کرد که با هدف استفاده در حوزه هوش مصنوعی می‌تواند قدرت پردازشی خارق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۳ امسال شاهد رونمایی از ابرکامپیوتر جدید انویدیا بوده است که می تواند آینده هوش مصنوعی را تغییر دهد. این شرکت در مورد این ابرکامپیوتر گفته است نسبت به سیستم های دیگر دارای حافظه ۵۰۰ برابری است و اطلاعات آن نیز در اختیار دیگر شرکت ها نظیر گوگل، متا و مایکروسافت قرار خواهد گرفت. انویدیا می گوید با هدف ایجاد تغییرات اساسی در فناوری هوش مصنوعی از این ابر کامپیوتر جدید رونمایی کرده است به گفته انویدیا در این حوزه شاهد پیشرفت‌هایی خواهیم بود که تاکنون نمونه آنها را ندیده ایم.

طبق گزارش منتشر شده توسط دیجیتال ترندز، قدرت پردازشی ابرکامپیوتر انویدیا برابر با یک اگزافلاپس است و حافظه اشتراکی آن ۱۴۴ ترابایت خواهد بود. در مقایسه با DGX A100 حدود ۵۰۰ برابر حافظه بیشتر است.

اگزافلاپس معادل یک کوینتیلیون عملیات از نوع ممیز شناور بر ثانیه است. به گفته انویدیا ابرکامپیوتر این شرکت مجهز به ۲۵۶ ابرتراشه GH200 و معماری آن نیز از نوع Grace Hopper است. ارتباط این ابر تراشه ها از طریق فناوری NVLink برقرار میشود و می توانند نقش یک ابرتراشه واحد را بازی کنند. پیش از این با کمک این فناوری تنها امکان برقراری ارتباط ۸ پردازنده گرافیکی ایجاد شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال