معرفی دوربین بی‌سیم الیمپوس برای عکاسی با گوشی و تبلت هوشمند

اگر شما نیز صاحب گوشی هوشمند و یا تبلتی هستید که از دوربین با‌کیفیتی برخوردار نیست، هیچ نگران و نا‌امید نباشید، زیرا کمپانی‌های متعددی به طراحی و تولید دستگاه‌هایی برای استفاده در همین زمینه پرداخته‌اند. دوربین‌های بی‌سیمی همچون Cyber shot QX10 و QX100 از سونی و One از شرکت DxO از جمله این دستگاه‌ها هستند. این […]

اگر شما نیز صاحب گوشی هوشمند و یا تبلتی هستید که از دوربین با‌کیفیتی برخوردار نیست، هیچ نگران و نا‌امید نباشید، زیرا کمپانی‌های متعددی به طراحی و تولید دستگاه‌هایی برای استفاده در همین زمینه پرداخته‌اند. دوربین‌های بی‌سیمی همچون Cyber shot QX10 و QX100 از سونی و One از شرکت DxO از جمله این دستگاه‌ها هستند. این دوربین‌ها دارای لنز‌های بسیار بزرگتر و با‌کیفیت‌تری نسبت به دوربین گوشی‌ها بوده و در کنار آن از حسگر بزرگتری نیز بهره می‌برند. اما یکی از مزیت‌های بزرگ آنها، امکان اتصالشان به گوشی‌های هوشمند بوده و از این طریق می‌توان به عکاسی پرداخته و با انتقال مستقیم تصاویر به گوشی، آنها را به سرعت به اشتراک بگذارند.

c.jpgs

اوایل سال جاری میلادی بود که کمپانی الیمپوس از دوربین بی‌سیم خود با نام Air  رونمایی نمود اما این محصول تنها منحصر به کشور ژاپن بوده و فقط در آن منطقه قابل دسترس بود. اما امروز شرکت الیمپوس، دوربین Air خود را در منطقه ایالات متحده و کانادا رونمایی نمود و تاریخ جولای زمان قرار‌گیری این دوربین‌ها در قفسه‌های فروشگاه‌های ایالات متحده معین گشت. قیمت‌های 300 دلار (تنها برای بدنه) و 500 دلار (برای بدنه به همراه کیت لنز 42-14 میلی‌متری f/3.5-5.6) از انتخاب‌های خریداران خواهند بود. این محصول برای خریداران کانادایی در ماه آگوست قابل خرید خواهد بود.

در مورد مشخصات دوربین Air نیز باید گفت که این دستگاه دارای سنسوری در ابعاد میکرو چهار‌ سوم بوده و این دقیقا همان چیزی است که در دوربین‌های بدون آینه و با قیمتی مشابه دیده می‌شود. باطری این دوربین توسط کاربر قابل تعویض نبوده و در وضعیت شارژ کامل قادر به عکاسی تا 320 شات می‌باشد. این دستگاه از هر رو پلتفرم اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و اتصال آن توسط بلوتوث و وای‌فای بر‌قرار خواهد شد. این اتصال به منظور مشاهده تصاویر ثبت شده و همچنین استفاده از نمایشگر گوشی به عنوان منظره‌یاب دوربین انجام می‌پذیرد. اگر هم مایل به انتقال تصاویر به گوشی هوشمند یا تبلت خود می‌باشید، باید گفت که دوربین بی‌سیم الیمپوس از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین تونایی آن در عکاسی با فرمت‌های RAW و JPEG بوده و قادر به فوکوس خودکار (به همراه تشخیص چهره) و یا دستی نیز می‌باشد. همچنین فیلم‌برداری با کیفیت 1080p نیز از دیگر خصوصیات بارز این دوربین خواهد بود. مسلما با این تفاسیر، این دوربین انتظارات شما را هر آنچه که باشد برآورده خواهد کرد و در این زمینه از دوربین‌های point and shoot یک سر و گردن بالا‌تر خواهد بود.

در نقطه انتهایی این دوربین نیز گیره‌ای برای نصب انواع گوشی‌های هوشمند وجود دارد که کاربر می‌تواند با اتصال گوشی به آن، به عکاسی از مناظر همانند یک دوربین کامپکت بپردازد. البته ویژگی‌ اتصال بی‌سیم این دوربین این امکان را به کاربر می‌دهد تا گوشی هوشمند خود را در زاویه و فاصله متفاوتی با دوربین قرار دهد. اما از این موارد که بگذریم، بهترین ویژگی قرار‌ گرفته بر روی این دوربین، قابلیت اتصال آن به هر نوع از لنز‌های میکرو چهار سوم می‌‌باشد. در حقیقت مانت آن با لنز‌های میکرو چهار سوم مشابه بوده و این کار بطور مستقیم انجام خواهد گرفت. در حقیقت برای کم شدن هزینه‌های کاربران، المپیوس به فکر استفاده از گستره عظیم لنز‌های میکرو چهار سوم نموده است و مسلما این ویژگی دوربین Air، آن را از دیگر رقبای سر‌سخت خود متمایز خواهد نمود.

اما سوال اینجا‌ست که آیا کاربری که در حال حمل لنز‌های سنگینی است، نمی‌تواند با خود بدنه دوربینی را که قابلیت اتصال از طریق وای‌فای را نیز داشته و نیاز به اتصال به گوشی برای عکاسی ندارد را به همراه داشته باشد؟

در پاسخ باید گفت که دوربین Air المپیوس در حوزه اتصال بسیار سریع بوده و به راحتی با دستگاه هوشمند شما جفت می‌شود. عکس‌های گرفته شده با دوربین در عرض یک ثانیه بر روی نمایشگر گوشی قابل مشاهده خواهد بود و در حالت burst mode، این دوربین قادر به عکاسی پیاپی با نرخ 10 فریم در هر ثانیه خواهد بود. این دوربین شاید از دوربین‌های بی‌سیم سری QX سونی سریع‌تر باشد اما از نظر حس عکاسی با اپلیکیشن این دوربین و همچنین ظاهر دوربین و دیگر قابلیت‌های آن، شاید بهتر باشد که مدل ارزان‌تری با نام DxO One را انتخاب کرده و چند صد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال