درخواست OpenAI برای تشکیل نهاد بین المللی هوش مصنوعی

با توجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی خطرات آن نیز به مرور بیشتر خواهد شد.‌ به همین دلیل مدیران OpenAI اکنون طی یک بیانیه برای تشکیل یک نهاد بین المللی درخواست داده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیران OpenAI قصد دارند نهادی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل شود […]

با توجه به پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی خطرات آن نیز به مرور بیشتر خواهد شد.‌ به همین دلیل مدیران OpenAI اکنون طی یک بیانیه برای تشکیل یک نهاد بین المللی درخواست داده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مدیران OpenAI قصد دارند نهادی مانند آژانس بین المللی انرژی اتمی تشکیل شود تا تمام فعالان این حوزه زیر نظر این سازمان فعالیت کنند.

مدیران OpenAI از جمله سم آلتمن، گرگ براکمن و ایلیا سوتس کور در وبلاگ این شرکت اعلام کردند با توجه به سرعت بالای این فناوری و نوآوری های مربوط به هوش مصنوعی امکان کنترل شرایط توسط نهادهای کنونی وجود ندارد. اگر چه درخواست OpenAI به نوعی می تواند نشان دهنده تعریف از خود باشد اما واضح است که این فناوری علاوه بر کاربرد در زمینه های مفید می تواند شامل ریسک های مهم جهانی نیز باشد.

در این اعلامیه به جزئیات پرداخته نشده اما اعلام شده است که هوش مصنوعی قادر نیست خودش را کنترل کند. طبق گفته آنها اکنون نیاز به همکاری توسعه دهندگان پیشتاز است تا در زمان ایجاد ابر هوش مصنوعی ضمن حفظ ایمنی بتوانیم آن را با سیستم جامعه یکپارچه کنیم.

سازندگان ChatGPT پیشنهاد کردند نهاد مورد نظر چیزی شبیه به آژانس بین المللی اتمی خواهد بود که بتواند سیستم ها را بازرسی کند. این سازمان باید بتواند علاوه بر بازرسی و حسابرسی، استانداردهای ایمنی و سازگاری را آزمایش کرده و محدودیت هایی را اعمال کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال