پاول دورف: امنیت پایین واتساپ اطلاعات گوشی را در اختیار هکرها قرار میدهد

پاول دورف مدیرعامل تلگرام در توضیحات اخیر خود اعلام کرد اپلیکیشن واتساپ چندان امن نیست و به همین دلیل هکرها می توانند به کلیه اطلاعات گوشی کاربران دسترسی پیدا کنند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از مدت ها پیش تاکنون در مورد امنیت اپلیکیشن واتساپ شایعاتی منتشر شده بود که در آن […]

پاول دورف مدیرعامل تلگرام در توضیحات اخیر خود اعلام کرد اپلیکیشن واتساپ چندان امن نیست و به همین دلیل هکرها می توانند به کلیه اطلاعات گوشی کاربران دسترسی پیدا کنند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از مدت ها پیش تاکنون در مورد امنیت اپلیکیشن واتساپ شایعاتی منتشر شده بود که در آن به امن نبودن این سرویس اشاره داشت. اخیرا پاول دورف مدیرعامل تلگرام و یکی از رقبای اصلی واتساپ در اظهارات خود بیان کرد این اپلیکیشن امنیت پایینی دارد و می تواند اطلاعات گوشی کاربران را در اختیار هکرها قرار دهد.

دورف طی یک پست تلگرامی اعلام کرد مشکل امنیتی اخیری که توسط تیم امنیتی واتساپ برطرف شد. کار را برای هکرها و در اختیار گرفتن گوشی کاربر راحت می کند. هکرها با استفاده از این آسیب پذیری می توانند تنها با ارسال یک ویدیو برای کاربر یا تماس تصویری این کار را انجام دهند. طبق ادعای دورف این آسیب پذیری پس از بروزرسانی این اپلیکیشن برطرف نخواهد شد و در نسخه جدید نیز همچنان وجود دارد.

طبق گفته دورف از سال ۲۰۱۷ تاکنون این مشکل امنیتی هر ساله در این اپلیکیشن کشف شده است. دورف در پست خود گفته است: هر سال گزارشی در مورد مشکل واتساپ داده میشود که می گوید این مشکل می تواند اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار دهد. بدین ترتیب کاربران همیشه پر معرض یک نقص امنیتی هستند. این مسائل به بک در های برنامه ریزی شده ارتباط دارد.در صورت کشف یک مورد از آنها نمونه ای دیگر مجددا اضافه میشود. وی در مورد هک شدن جف بزوس نیز توضیحاتی داد که به دسترسی هکرها به اطلاعات گوشی ثروتمندتریتچن فرد اشاره داشت. دورف در ادامه اعلام کرد از چند سال پیش به دلیل وجود میائل امنیتی این برنامه را از گوشی خود حذف کرده است.

در نهایت دورف با اشاره به ناامن بودن واتساپ خاطرنشان کرد که این برنامه به مدت ۱۳ سال برای جاسوسی و کنترل مورد استفاده قرار گرفته بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال