قرص ضد کرونای ایرانی پکسلووید؛ از شایعه تا واقعیت

تعدادی از شرکتهای داروسازی داخلی امکان سنتز داروی پکسلووید را داشته و توانستند سنتز مولکولی این دارو را در ایران بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً قرص پکسلووید به عنوان داروی ضد کرونا با قابلیت ۹۰ درصد پیشگیری از موارد بستری و مرگ توسط مجامع علمی دنیا مطرح و تایید شده […]

تعدادی از شرکتهای داروسازی داخلی امکان سنتز داروی پکسلووید را داشته و توانستند سنتز مولکولی این دارو را در ایران بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً قرص پکسلووید به عنوان داروی ضد کرونا با قابلیت ۹۰ درصد پیشگیری از موارد بستری و مرگ توسط مجامع علمی دنیا مطرح و تایید شده است. دکتر حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کرونا در مورد تولید این قرص در ایران و اضافه شدن آن به فهرست دارویی کشور گفته است: در حال حاضر چندین شرکت امکان سنتز را داشته و سنتز مولکولی پکسلووید را نیز انجام داده اند.

 به گفته وی برای ورود این دارو به بازار نیاز به تایید سازمان غذا و دارو است. کمیته علمی کرونا نیز طی پیشنهادی به سازمان غذا و دارو و با توجه به مطالعاتی که سازمان غذا و داروی آمریکا FDA روی این دارو انجام داده به زودی آن را به لیست اقلام دارویی اضافه خواهد کرد. به گفته جماعتی اکثر مطالعات مربوط به این دارو روی بیمارانی بوده که پیش از این واکسینه نبوده اند و یا دارای بیماری زمینه ای بودند.

این بیماران داروی پکسلووید را در پنج روز اول بیماری مصرف کردند. در این بیماران امکان ۸۰ تا ۸۹ درصد بستری و مرگ وجود دارد. به همین دلیل در روزهای ابتدایی مصرف دارو برای آن ها توصیه خواهد شد. میزان کارایی آن بیش از ۸۰ درصد بوده و دارویی که کارایی بهتری داشته باشد در شرایط اقتصادی کنونی نیز به صرفه تر خواهد بود. تولید آن توسط شرکت‌های دارویی داخلی نیز ارزبری کمتری خواهد داشت و ممکن است در آینده امکان صادرات این دارو نیز به وجود بیاید.
لینک خبر

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال