افراد مبتلا به زوال عقل می توانند از ربات برای پیداکردن اشیای گمشده استفاده کنند

محققان دانشگاه واترلو در کانادا یک روش برنامه ریزی جدید ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان ربات ها را برای پیدا کردن اشیای گمشده برنامه ریزی کرد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان این دانشگاه برای برنامه ریزی ربات ها از روش جدیدی استفاده کرده اند. این روش […]

محققان دانشگاه واترلو در کانادا یک روش برنامه ریزی جدید ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان ربات ها را برای پیدا کردن اشیای گمشده برنامه ریزی کرد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان این دانشگاه برای برنامه ریزی ربات ها از روش جدیدی استفاده کرده اند. این روش می تواند برای افراد دارای زوال عقل بسیار مفید باشد. آنها می توانند با استفاده از ربات محل دارو، عینک، تلفن همراه و دیگر اشیای گمشده خود را پیدا کنند. البته این فناوری می تواند برای سایر افراد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دکتر علی ایوب، دانشجوی فوق دکترا در رشته مهندسی برق و رایانه در این مورد گفت: در دراز مدت تاثیر استفاده از این ربات شگفت انگیز خواهد بود. زیرا فرد می تواند یک ربات شخصی سازی شده داشته باشد که به او در مستقل شدن کمک می کند.

بسیاری از افراد مبتلا به زوال عقل به دلیل بیماری قادر به یادآوری مکان وسایلی که به طور روزمره از آن استفاده می کنند نیستند. به همین دلیل مهندسان معتقدم بودن یک ربات همراه می تواند با کمک حافظه اپیزودیک به این افراد کمک کند. آنها از هوش مصنوعی برای توسعه نوعی حافظه استفاده کردند. آنها در ابتدا از یک بازوی رباتیک استفاده کردند. که روی آن یک دوربین تعبیه شده بود. الگوریتم تشخیص اشیا می تواند وظیفه شناسایی، ردیابی و نگهداری از اشیا را بر عهده بگیرد. ربات مورد نظر با زیر نظر گرفتن اشیا زمان ورود و خروج آنها را ثبت می کند.

رابط گرافیکی به کاربر کمک می کند تا اشیایی که باید ردیابی شوند انتخاب شده و با کمک اپلیکیشن تلفن همراه امکان جستجوی آنها وجود خواهد داشت. بدین ترتیب ربات می تواند آخرین مکان اشیا را نشان دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال