جمع‎آوری پلاستیک‎های اقیانوس‎ها با استفاده از ربات

پلاستیک ماده ای کاربردی برای انسان ها می باشد اما زمانی که این پلاستیک ها در محیط زیست رها می شوند، مشکلات بزرگی را بوجود می آورند مخصوصا اگر به دریا ها راه یابند. در حال حاضر تحقیقات زیادی برای پاکسازی دریا ها از مواد پلاستیکی می شود، در همین راستا پژوهشگران ایتالیایی موفق به […]

پلاستیک ماده ای کاربردی برای انسان ها می باشد اما زمانی که این پلاستیک ها در محیط زیست رها می شوند، مشکلات بزرگی را بوجود می آورند مخصوصا اگر به دریا ها راه یابند. در حال حاضر تحقیقات زیادی برای پاکسازی دریا ها از مواد پلاستیکی می شود، در همین راستا پژوهشگران ایتالیایی موفق به طراحی رباتی شده اند که می تواند در دریا حرکت کند و مواد پلاستیکی را جمع آوری کند.

سال گذشته از ربات SILVER رونمایی شد. این ربات برای انجام فعالیت های زیست شناسی، زمین شناسی، عکاسی، باستان شناسی و فیلم سازی در زیر آب ها توسعه داده شد. اما به تازگی از ربات SILVER 2 رونمایی شده است که هدف طراحی آن جمع آوری زباله های پلاستیکی موجود در اقیانوس ها می باشد. این ربات توسط مؤسسه بیورباتیک دانشگاه سنت آنا پرفتزیونامنتو و با حمایت های انجمن نشنال جئوگرافیک برای جست و جو در اقیانوس ها طراحی شده است. این ربات مجهز به 6 پا و 2 دوربین می باشد می باشد و می تواند بدون مشکل از موانع عبور کند و موانع را دور بزند.

از این ربات در روز جهانی اقیانوس ها در دریای شهر لورنو در کشور ایتالیا رونمایی شد و این ربات توانست 9 کیلوگرم زباله را از اقیانوس جمع آوری کند. بازوهای متصل شده به این ربات اجازه می دهد تا ربات بتواند زباله های گوناگونی از جمله کیسه های پلاستیکی و بطری های پلاستیکی را از اقیانوس جمع آوری کند. همچنین این ربات از راه دور و با استفاده شناور های سطح دریا که اطلاعات را دریافت و ارسال می کنند کنترل می شود. گزارش شده است که این ربات توانایی حرکت در آب های سرد را نیز دارد و می تواند تا اعماق 200 متری اقیانوس ها نیز پیش رود. همچنین محفظه ی طراحی شده در ربات این اجازه را می دهد تا زباله ها را در محفظه جمع آوری کند. برای دیدن خبرهای دیگر به صفحه اخبار فناوری و تکنولوژی روز جهان مراجعه کنید.