میزان دانلود پلی‌استور گوگل در سال 2015 دوبرابر اپ‌استور اپل بوده است

اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت App Annie میزان دانلود پلی‌استور گوگل را در سال 2015 تسبت به اپ‌استور اپل دو برابر بیشتر نشان می‌دهد. این آمار که در سال 2014 به 60درصد نیز رسیده بود نشان می‌دهد که پلتفرم گوگل خیلی سریع در حال گسترش است و گوشی‌های اندرویدی با سرعت بسیار بالایی از پلتفرم اپل […]

اطلاعات منتشر شده از وب‌سایت App Annie میزان دانلود پلی‌استور گوگل را در سال 2015 تسبت به اپ‌استور اپل دو برابر بیشتر نشان می‌دهد. این آمار که در سال 2014 به 60درصد نیز رسیده بود نشان می‌دهد که پلتفرم گوگل خیلی سریع در حال گسترش است و گوشی‌های اندرویدی با سرعت بسیار بالایی از پلتفرم اپل در حال پیشی گرفتن هستند. البته نباید فراموش کنیم که شرکت‌های بسیاری در حال تولید گوشی‌های‌ اندرویدی هستند در حالی که گوشی‌های آیفون اپل تنها دارنده‌ی iOS این شرکت هستند در نتیجه بیشتر بودن تعداد دانلود کاربران از پلی‌استور نباید باعث تعجب ما شود. بیشترین میزان دانلود از پلی‌استور را کشورهای در حال توسعه همچون برزیل، هند، اندورنزی، ترکیه و مکزیک داشتند.

حال که میزان دانلود کاربران گوشی‌های‌هوشمند از پلی‌استور بیشتر بوده آیا این بدان معناست که کاربران در این فروشگاه اینترنتی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها مبلغ بیشتری را صرف خرید کرده‌اند یا خیر؟ جواب خیلی واضح است؛ شاید میزان دانلود کاربران از پلی‌استور آن‌هم به لطف تعداد بیشتر گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی بیشتر باشد اما این بدان معنا نیست که کاربران اندرویدی مبلغ بیشتری را برای خرید بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها پرداخت کرده‌اند. کاربران اپ‌استور اپل در سال 2015 حدود 75 درصد بیشتر از کاربران اندرویدی در این فروشگاه خرج کرده‌اند. این آمار در سال 2014 به 70 درصد رسیده بود. به نظر می‌رسد کاربران این شرکت کالیفرنیایی تمایل بیشتری به خرید برنامه‌ها و بازی‌های موجود در اپ‌استور دارند و به همین دلیل است که اکثر توسعه‌دهندگان حساب ویژه‌ای را بر روی اپ‌استور اپل باز می‌کنند زیرا آن‌ها نیز طبیعتا از این موضوع به خوبی آگاهی کامل دارند.

نهایتا یک آمار جالب دیگر این است که کاربران پلی‌استور گوگل حدود 90 درصد از دانلودهای‌شان را برای بازی‌های موجود انجام داده‌اند در حالی‌که کاربران اپ‌استور اپل 75 درصد از دانلود‌های‌ خود را برای بازی کردن در گوشی خود انجام داده‌اند. پس می‌توان گفت که بازی‌ها در این دو فروشگاه مجازی از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال