لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus GA401؛ نقد و بررسی تخصصی هدیش

شرکت ایسوس (ASUS)، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ با کاربری‌های مختلف در دنیا است. این شرکت با عرضه لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت از نظر طراحی و سخت‌افزار قدرتمند همیشه زبانزد بوده‌است. به‌این صورت‌که کاربرانی که قصد خرید یک لپ‌تاپ با کیفیت را دارند، بدون‌شک خرید لپ‌ تاپ ایسوس را جزو گزینه‌های احتمالی خود قرار می‌دهند. […]

شرکت ایسوس (ASUS)، یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ‌تاپ با کاربری‌های مختلف در دنیا است. این شرکت با عرضه لپ‌تاپ‌هایی با کیفیت از نظر طراحی و سخت‌افزار قدرتمند همیشه زبانزد بوده‌است. به‌این صورت‌که کاربرانی که قصد خرید یک لپ‌تاپ با کیفیت را دارند، بدون‌شک خرید لپ‌ تاپ ایسوس را جزو گزینه‌های احتمالی خود قرار می‌دهند.

سری ROG از لپ‌تاپ‌های ایسوس را می‌توان به‌نوعی قدرتمندترین نوع از لپ‌تاپ‌های این شرکت دانست. این سری گیمینگ با ارائه طراحی بسیار جذاب در کنار سخت‌افزاری فوق‌العاده هم برای گیمرها و هم برای افرادی که به رندرگیری و تولید محتوای حرفه‌ای مشغول هستند می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

یکی از مدل‌های کم‌نظیر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسوس، ROG Zephyrus GA401 است. حال، ما قصد داریم نسخه موجود از این لپ‌تاپ گیمینگ در سایت فروشگاه اینترنتی هدیش را معرفی و بررسی کنیم. اگر علاقمند به لپ‌تاپ‌های ایسوس و به‌خصوص سری گیمینگ آن هستید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

طراحی بسیار جذاب ROG Zephyrus GA401

در نگاه اول شاید وقتی با نام گیمینگ برای یک لپ‌تاپ روبه‌رو شوید ابعاد بسیار بزرگ و وزن نسبتا بالا به‌ذهن شما بیاید. اما لپ‌تاپ ROG Zephyrus GA401، ابعادی 19.9 × 222 × 324  میلی‌متری دارد و تنها 1.7 کیلوگرم وزن دارد که برای یک لپ‌تاپ گیمینگ بسیار مناسب خواهد بود. به‌این ترتیب شاهد قابلیت حمل آسان و راحت آن خواهید بود.

روی درِ پشت آن منافذ بسیار ریزی می ‌بینیم که زیبایی آن را دوچندان کرده‌است. به‌علاوه یک LED کوچک بر روی درِ پشتی قرار گرفته که قابلیت برنامه‌ریزی دارد و می‌توانید پس‌زمینه آن‌را تغییر دهید. همچنین، امکان نمایش میزان شارژ باقی‌مانده باتری، ساعت و تقویم بر روی این LED کوچک قابل رویت است.

این سری از لپ‌تاپ‌های ایسوس با دو رنگ مشکی و سفید تولید و عرضه می‌شوند. در این سری از لپ‌تاپ‌های ROG شما قابلیت استفاده از حسگر اثر انگشت تعبیه شده بر روی دکمه پاور را دارید. به‌این ترتیب می‌توانید به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن قفل ویندوز را باز کنید و به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

طراحی کیبورد لپ‌تاپ ایسوس ROG Zephyrus GA401 به‌نوعی است که تمامی کلیدهای کاربردی در اختیارتان قرار می‌گیرد و اگر تایپیست هستید به‌راحتی قادر هستید مدت زمان طولانی با این کیبورد تایپ کنید. علاوه‌بر این طراحی جذاب، یک سیستم خنک‌کننده خود تمیز شونده برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده که به جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار در آن کمک می‌کند

ROG Zephyrus GA401؛ قدرتمند و پیش‌رو

نسخه‌ای که در سایت هدیش موجود است به یک پردازنده به‌واقع پرچمدار و قدرتمند از شرکت AMD با نام Ryzen 9 | 5900HS مجهز شده که فرکانس 3.0 گیگاهرتزی در حالت پایه و فرکانس 4.6 گیگاهرتزی در حالت Turbo را ارائه می‌دهد. این پردازنده 8 هسته به همراه 16 رشته دارد که این مشخصات را 8 هسته گرافیکی و ظرفیت 16 مگابایتی حافظه کش در سطح سوم تکمیل می‌کنند. این پردازنده از فناوری 7 نانومتری نیز بهره می‌برد که باعث می‌شود تا سالیان آتی پاسخگوی بسیاری از فعالیت‌های پردازشی شما باشد.

گرافیک GeForce RTX 3060 Max-Q، با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDR6 باعث خواهد شد که بتوانید به‌راحتی سنگین‌ترین بازی‌های را اجرا کنید و همچنین اگر به‌کار تدوین و یا تولید محتوای حرفه‌ای مشغول هستید، قادر خواهید بود در سریع‌ترین زمان ممکن رندرگیری‌های خود را انجام دهید. به‌طور کلی گرافیک‌هایی که از سری 30 هستند این امکان را به‌شما می‌دهند تا بتوانید تجربه گیمینگ بی‌نظیری را داشته باشید و در عین‌حال، بتوانید ویدیوهایی با کیفیت 8K را نیز ویرایش کنید.

این کارت گرافیک به فناوری ری تریسینگ (Re-Tracing) مجهز شده که سطح بسیار بالاتر و واقع‌گرایانه‌تری در حین رندرگیری ارائه می‌دهد. به‌این صورت‌که نورپردازی را بهتر به نمایش می‌گذارد و بازتاب و سایه‌ها را نیز به‌صورت پیشرفته‌تر جلوه می‌دهد.

علاوه‌بر این، با وجود طراحی نسبتا باریک و سبک این لپ‌تاپ، یک سیستم خنک‌شونده خود تمیز شونده برای آن در نظر گرفته شده که می‌تواند از جمع شدن گرد و غبار در آن جلوگیری کند. در عین‌حال، نرم‌افزار ROG Army Crate، با تغییر حالت مداوم کارکرد لپ‌تاپ باعث می‌شود صدای آن کم‌تر شود و عملکرد نیز بهتر شود. نسخه موجود در فروشگاه هدیش 16 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز دارد و حافظه SSD یک ترابایتی با رابط PCIe 3.0 برای آن در نظر گرفته شده‌است.

صفحه‌نمایش با کیفیت  ROG Zephyrus GA401

صفحه‌نمایش 14 اینچی مات ROG Zephyrus GA401، پنل IPS-Level دارد و کیفیت FHD را ارائه می‌دهد. همچنین، نسبت تصویر 16 به 9، پشتیبانی از sRGB 100% و PANTONE Validated دیگر ویژگی‌های این نمایشگر با کیفیت هستند. این مقدار پشتیبانی از رنگ برای طراحان، ادیتورها و گیمرها بسیار کارآمد خواهد بود و بالاترین وضوح و کیفیت رنگ را در اختیار خواهند داشت.

همچنین، نرخ به‌روز رسانی حداکثری 144 هرتزی که برای این نمایشگر در نظر گرفته شده به شما کمک خواهد کرد تا تجربه‌ای دلنشین را در حین تماشای فیلم، اجرای بازی و یا رندرگیری داشته‌باشید. حاشیه‌های بسیار باریک اطراف صفحه‌نمایش نیز باعث می‌شوند عملا تمام تمرکز بر روی نمایشگر منعطف شود و به‌نوعی با یک صفحه‌نمایش یکپارچه روبه‌رور باشید.

اتصالات و قابلیت‌های کاربردی فراوان ROG Zephyrus GA401

در لپ‌تاپ GA401 شاهد اتصالات کاربردی فراوانی هستیم که آن‌را به یک لپ‌تاپ همه‌کاره تبدیل کرده‌است. دو پورتUSB Type-C 3.2 با قابلیت پشتیبانی از Display Port 1.4، یک پورت HDMI 2.0، دو پورت USB Type-A 3.1 و یک درگاه جک 3.5 میلی‌متری Combo به همراه شبکه بی‌سیم (Wi-Fi) نسخه 6 و بلوتوث داخلی نسخه 5.1 برای این لپ‌تاپ گیمینگ در نظر گرفته شده‌است.

قابلیت استفاده از Display Port به‌جای پورت USB Type-C، امکان انجام مالتی تسکینگ (Multi Tasking) در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین، وجود پورت HDMI به شما کمک می‌کند تا بتوانید لپ‌تاپ خود را به یک مانیتور بزرگ و یا ویدیو پروژکتور متصل کنید و ویدیوهای خود را با کیفیت 4K تماشا کنید.

سیستم صوتی GA401، دارای 2 عدد توییتر و ووفرهای Smart AMP است که باعث می‌شود صدا با قدرت بیشتر و به‌صورت مستقیم به‌گوش برسد. صدای فراگیر 5.1.2 کاناله نیز با کمک تکنولوژی Dolby Atmos اجرای بازی‌های را برای شما لذت‌بخش‌تر و هیجان انگیز تر خواهد کرد. همچنین، قابلیت حذف نویز بسیار پیشرفته از طریق هوش مصنوعی در این لپ‌تاپ به‌چشم می‌خورد تا بهترین کیفیت ممکن صدا را در حین کار و یا بازی داشته‌باشید.

ROG Zephyrus GA401؛ مجهز به باتری با دوام

با توجه به این‌که لپ‌تاپ ROG Zephyrus GA401 از نوع گیمینگ است؛ کاربران انتظار یک باتری با دوام و قدرتمند را در این لپ‌تاپ دارند، پس وجود یک باتری با توان بالا یک امر ضروری است. لپ‌تاپ Asus GA401 به یک باتری 4 سلولی لیتیوم‌یونی با ظرفیت 76 وات‌ساعت مجهز شده‌است.

این میزان از ظرفیت باتری برای انجام کارهای روزمره شما هم‌چون اجرای بازی‌ها، تماشای ویدیو، رندرگیری و اجرای بسیاری از پروژه‌های شما کفایت خواهد کرد. همچنین، وجود درگاه Type-C به‌عنوان ورودی شارژر که از قابلیت Power Delivery نیز پشتیبانی می‌کند، راحتی عمل بیشتری به‌شما می‌دهد تا بدون نیاز به جستجو زیاد برای پیدا کردن پریز برق با یک آداپتور هم بتوانید لپ‌تاپ خود را شارژ کنید. با یک بار شارژ نیز می‌توانید حدودا نصف روز با لپ‌تاپ خود کار کنید و از بابت خالی شدن شارژ باتری آن نگرانی نداشته‌باشید.

جمع‌بندی

لپ‌تاپ گیمینگ ایسوس ROG Zephyrus GA401 با ارائه یکی از بهترین سخت‌افزارهای موجود بر روی لپ‌تاپ در سال 2021، قابلیت تجربه گیمینگ لذت‌بخش و همچنین اجرای پروژه‌های کاری سنگین خود، هم‌چون تولید محتوای حرفه‌ای و رندرگیری را در اختیارتان قرار می‌هد.

به‌طور کلی می‌توان گفت خرید لپ ‌تاپ ایسوس GA401 می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب و کارآمد برای علاقمندان به سری‌های گیمینگ و همچنین، کسانی که کار تدوین حرفه‌ای انجام می‌دهند، باشد.

شما عزیزان برای اطلاع از قیمت به‌روز نسخه بررسی شده لپ‌تاپ GA401 و همچنین، دیگر لپ‌تاپ‌های موجود از برندهای مختلف و مطرح در فروشگاه اینترنتی هدیش می‌توانید به سایت فروشگاه با آدرس (ehadish.com) مراجعه نمایید. در عین‌حال، شما می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اقدام به خریداری مجموعه‌ای از محصولات دیجیتال هم‌چون خرید گوشی شیائومی، گجت‌های هوشمند و … نمایید.