کسب و کارها

بررسی تخصصی لپ تاپ ROG Flow Z13 ایسوس

لپ تاپ ROG Flow Z13 ایسوس مانند لپ تاپ‌های قابل حمل فوق‌العاده دیگر این شرکت در اختیار شما قرار می‌گیرد و ظاهر آن را می‌توانیم به سرفیس پرو شرکت مایکروسافت شبیه بدانیم. این محصول امکانات بسیار قدرتمندی دارد که در قالب یک لپ تاپ ساده خودش را نشان می‌دهد و کارشناسان آن را گرگی در […]

لپ تاپ ROG Flow Z13 ایسوس مانند لپ تاپ‌های قابل حمل فوق‌العاده دیگر این شرکت در اختیار شما قرار می‌گیرد و ظاهر آن را می‌توانیم به سرفیس پرو شرکت مایکروسافت شبیه بدانیم. این محصول امکانات بسیار قدرتمندی دارد که در قالب یک لپ تاپ ساده خودش را نشان می‌دهد و کارشناسان آن را گرگی در لباس گوسفند عنوان کرده‌اند. ایسوس لپ تاپ‌های گیمینگ فوق‌العاده خوبی با قابلیت حمل بالا دارد و شاید نتوانید تصور کنید که هنوز هم قصد دارد که سری‌های بیشتری را در این زمینه معرفی کرده و قدرت خود را در بازار بیشتر کند. به‌همین ترتیب، قیمت لپ تاپ ایسوس گیمینگ در هر سطحی که باید ارزش بالایی دارد.

ما با یک لپ تاپ ۱.۱ کیلوگرمی روبرو هستیم که قابلیت تبدیل به تبلت را هم دارد. اما به جای تراشه گرافیکی معمولی یکپارچه اینتل از سیستم گرافیکی RTX انویدیا بهره برده است تا بازی‌ها را بتوانید در نهایت قدرت اجرا کنید. اگر از دور به لپ تاپ ROG Flow Z13 نگاه کنید۷ متوجه این حجم از امکانات نخواهید شد. به نظر می‌رسد که پایه و اساس این لپ تاپ رسیدن به طراحی مشابه سرفیس پرو مایکروسافت بوده است و این شرکت از یک صفحه کلید جدا شدنی هم استفاده کرده است که به یک صفحه نمایش لمسی متصل می‌شود و توسط پایه هم نگه داشته شده است.

لپ گیمینگ زیبای ایسوس

اگر بیشتر به این لپ تاپ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک ماشین مخصوص بازی دارید که به واسطه تراشه RTX خود سرنخ‌های بسیار زیادی را به کاربران خود داده است و چشم‌ نوازتر از همیشه در اختیار شما قرار می‌گیرد. این محصول از یک صفحه کلید با نور پس زمینه هم استفاده می‌کند. این حالت مانند بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ بوده و بدون اینکه خیلی زرق و برق‌دار باشد، موفق شده است که حال و هوای آینده نگرانه‌ای هم داشته باشد. می‌توانید خودتان را در شرایطی تصور کنید که این دستگاه را به اتاق کنفرانس بوده و طوری رفتار کنید که هیچ کس نتواند تشخیص دهد که لپ تاپ شما چه قدرت بالایی دارد.

با نگاهی به قیمت لپ تاپ لنوو و قیمت لپ تاپ اچ پی در رده گیمینگ می‌توانید متوجه شوید که محصولات ایسوس ارزش بسیار زیادی دارند و می‌توانید به سراغ‌شان بروید. شما می‌توانید از بدنه قدرتمند لپ تاپ هم به نحو احسن استفاده کنید. این محصول از سیستم Armory Crate استفاده کرده است و می‌توانید ظاهر آن را با عملکرد مطابقت دهید. این لپ تاپ این کار را به بهترین شکل ممکن حداقل روی کاغذ انجام می‌دهد. شما یک پردازنده نسل دوازدهم Core i7 اینتل خواهید داشت که با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کند و یک تراشه گرافیکی گسسته هم داریم که به ۱۶ گیگابایت حافظه رم مجهز شده است و با فرکانس ۵۲۰۰ مگاهرتز کار می‌کند.

یک هارد SSD هم با ظرفیت بالای ۵۱۲ گیگابایت می‌تواند اجرای سریع‌تر ویندوز، برنامه‌ها و بازی‌ها را تامین کند. شما می‌توانید از سیستم وای فای جدید 6E هم بهره ببرید که با توجه به سیستم قدیمی‌تر خیلی از لپ تاپ‌های بازار، می‌توانیم به‌عنوان یک گزینه ایده‌‌آل به آن نگاه کنیم. این محصول از یک سیستم بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند. شما شخصا می‌توانید از اتصال سیمی استفاده کرده و به یک آداپتور LAN هم دسترسی پیدا کنید. تست‌های مختلف بنچمارک روی این سیستم انجام شده است و کاملا می‌توانید تسک‌های روزمره خود را با آن در کنار بازی انجام دهید.

عملکرد عالی لپ تاپ

با توجه به قیمت لپ تاپ ایسوس می‌توانید عملکردی خارق‌العاده را از آن دریافت کرده و به لپ تاپ ایسوس ROG Flow Z13 ایمان داشته باشید. این محصول توانسته است که امتیاز ۶۴۸۳ را به‌دست آورده و به طرز شگفت انگیزی از لپ تاپ سرویس پرو ۸ مایکروسافت با امتیاز ۴۲۹۸ بالاتر باشد. برای سنجش عملکرد این لپ تاپ در بازی‌ها، یک 3DMark هم روی آن اجرا شده است که بازی‌های واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و این دستگاه فوق‌العاده عالی در این زمینه می‌تواند نمرات مناسبی را دریافت کند. همه این امکانات به لطف تراشه گرافیکی می‌تواند وضوحی بالاتر از مایکروسافت را فراهم کند.

علیرغم اینکه این عملکرد هنوز در سطح RTX 3080 نیست، اما بهترین چیزی است که می‌توانید در یک لپ تاپ گیمینگ رده بالا کسب کنید. بنابراین، تراشه RTX 3050 واقع در ROG Flow Z13 می‌تواند گزینه خوبی برای طراحی باریک لپ تاپ باشد و مدیریت گرمای کارآمدی را هم برای خنک نگه داشتن قطعات خواهیم داشت. ایسوس از یک سیستم خنک کننده کاملا گسترده استفاده کرده است و این دستگاه قابل حمل می‌تواند از محفظه‌های بخار همراه با دو فن بزرگ در دو انتهای بدنه و فلز مایع برا انتقال گرما استفاده کند. انتقال گرما به خوبی از پردازنده به هیت سینک انجام شده و می‌توانید به طرز جالبی از دستگاه استفاده کنید. دستگاه هنگام تست هم علیرغم طراحی باریک بسیار عالی عمل می‌کند.

باتری بزرگ ایسوسباتری بزرگ ایسوس

لپ تاپ ROG Flow Z13 ایسوس از باتری بسیار بزرگ‌تری استفاده می‌کند که ۵۶ وات ساعت قدرت دارد. با توجه به قیمت لپ تاپ ایسوس این گزینه می‌تواند عالی باشد. این لپ تاپ قابل تبدیل به تبلت، نسبت به سایر لپ تاپ‌ها از قدرت بیشتری استفاده می‌کند که با توجه به پردازنده‌هایی که با آن کار می‌کنند، جای تعجبی ندارد. شما تنها با دو ساعت بازی مداوم، باتری لپ تاپ را به زیر ۵۰ درصد خواهید رساند و این روند حتی با روشن کردن قابلیت Eco هم به همین منوال خواهد بود. اگر بخش بهتری از روز را در بیرون سپری می‌کنید، یک شارژر ۱۰۰ واتی خواهید داشت که برای شارژ سریع دستگاه کاربرد دارد.

فراموش نکنید که صفحه نمایش لمسی ۱۳.۴ اینچی این محصول از وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل برخوردار است و می‌تواند نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی را نیز برای لپ تاپ ROG Flow Z13 فراهم کند. با توجه به قیمت لپ تاپ لنوو در این سطح، این امکانات درهشان هستند. این بدان معنی است که شما در هیچ بازی تاخیر بصری نخواهید داشت، اما همچنان مصرف باتری بالا بوده و در صورت تجربه بازی به‌صورت مداوم باید حواس‌تان به شارژ مجدد باشد. ما انتظار داشتیم که رزولوشن بالاتری را برای چنین دستگاه گران قیمتی داشته باشیم، اما گفته می‌شود که فول اچ دی برای بسیاری از کاربردها مناسب است و به‌خصوص اگر در حال حرکت باشید، این همان چیزی است که به عنوان یک گیمر نیاز خواهید داشت.

دیستگاه ایسوس از یک قلم هم استفاده می‌کند تا بتوانید به راحتی یادداشت‌ها را خط کشیده یا ایده‌های خود را روی صفحه نمایش ترسیم کنید. این یک دستگاه مخصوص بازی است، اما می‌توانید برای بهره‌وری روزمره و دیگر کاربردهای مدنظر خود هم از آن استفاده کنید. از آن‌جایی که این صفحه نمایش ۱۰۰ درصد وسعت رنگی sRGB را برای شما فراهم کرده است، می‌توانید از اعتبار پنتون آن برای نمایش بهتر محتواها استفاده کنید. این لپ تاپ از سیستم دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند و اگر فیلم‌های MP4 4K دارید، می‌توانید با این لپ تاپ قابل تبدیل به تبلت، آن را ادیت کنید. ادیت این فیلم با استفاده از رم ۱۶ گیگابایتی می‌تواند تجربه جالبی را برای شما رقم زند و دشواری خاصی در هیچ حالتی نخواهید داشت.

کاربرانی که بیشتر از مایکروسافت سرفیس پرو استفاده کرده‌اند، با صفحه کلید کاور Z13 آشنا هستند. حس کلی صفحه کلید لمسی بهینه‌تر شده است و هنگام زدن کلیدها هم حس بسیار جالبی را می‌توانید دریافت کنید. پوشش آن نسبت به نسخه مایکروسافت محکم‌تر شده است، چرا که هنگام تایپ به اطراف نمی‌چرخد و می‌توانید با سادگی بیشتری اقدام به تایپ کنید.

خرید لپ تاپ از مقداد آی تی

شما برای خرید لپ تاپ مناسب خود، بهتر است که از قیمت لپ تاپ اچ پی و محصولات دیگر آگاه شوید. فروشگاه مقداد آی تی به‌عنوان مرجعی کامل برای مقایسه قیمت لپ تاپ شناخته شده است و بدون مشکل خاصی می‌توانید مدل‌های مختلف را با همدیگر مقایسه کنید. بعد از مقایسه هم می‌توانید در نهایت انتخاب نهایی خود را داشته باشید. لپ تاپ ایسوس از جمله بهترین برندها برای خرید لپ تاپ گیمینگ و انواع مدل‌های دیگر محسوب می‌شود.