معرفی و بررسی انواع سه پایه های دوربین عکاسی در ایران

سه پایه دوربین عکاسی جزو تجهیزات مهم به جهت تصویر برداری از مناظر، فیلم برداری در عروسی و مراسم مورد نظر، تصویر برداری پیاپی در مدت زمان کم بدون هیچ گونه لرزش و… عنوان می شود. در ادامه قصد داریم سه پایه دوربین عکاسی را به صورت کاملا جامع بررسی کنیم؛ علاوه بر آن شما […]

سه پایه دوربین عکاسی جزو تجهیزات مهم به جهت تصویر برداری از مناظر، فیلم برداری در عروسی و مراسم مورد نظر، تصویر برداری پیاپی در مدت زمان کم بدون هیچ گونه لرزش و… عنوان می شود.

سه پایه عکاسیدر ادامه قصد داریم سه پایه دوربین عکاسی را به صورت کاملا جامع بررسی کنیم؛ علاوه بر آن شما می توانید سه پایه و دوربین عکاسی مورد نظر خود را از طریق مکث شاپ  با مناسب ترین قیمت و کیفیت بالا خریداری کنید. در صورتی که کمی در مرورگر های خود در رابطه با تجهیزات دوربین عکاسی تحقیقاتی انجام داده باشید، متوجه می شوید تمام محتوا های مربوطه، به سه پایه و یا تک پایه های دوربین عکاسی اشاره کرده اند. پس با در نظر گرفتن نکته ذکر شده در بالا، می توان گفت: سه پایه و تک پایه جزو ابزار الزامی به جهت تصویر برداری و فیلم برداری حرفه ای می باشند.

سه پایه ها انواع مختلفی دارند که هریک مختص به یک فعالیت است؛ فعالیت های ذکر شده عبارت اند از: جای گذاری گوشی همراه بر روی سه پایه های مخصوص، جای گذاری رینگ لایت ( با ابعاد مختلف ) بر روی سه پایه های بلند، قرار دادن دوربین فیلم برداری بر روی سه پایه های پایدار و حرفه ای و بهره وری از سه پایه دوربین عکاسی به جهت تصویر برداری از طبیعت، مجالس و نظایر آنها.

سه پایه موبایلدر نظر داشته باشید که در انتهای مقاله قصد داریم به برند های برتر در زمینه تولید و توزیع سه پایه های برتر در بازار ایران نیز نگاهی بیندازیم تا شما بتوانید با بهره گیری از توضیحات ما، شایسته ترین محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.

سه پایه گوشی موبایل (گوشی همراه)

 سه پایه موبایل همراه در هر جا و مکانی به کاربر اجازه می دهد تصاویر مورد نظر خود را بدون هیچ لرزش و… از فاصله کم ثبت کند. از آن سوی فقط نمی توانیم بگوییم کاربرد این سه پایه ها، تصویر برداری است زیرا که در هنگام رانندگی با کمک نگهدارنده نصب شده بر روی این سه پایه های تلفن همراه، می توانید بدون کمک گیری از دست و… تماس های خود را پاسخ دهید!

علاوه بر آن اگر می خواهیم فعالیت بلاگری را آغاز کنید و هنوز سرمایه خرید دوربین عکاسی و تجهیزات دوربین عکاسی را ندارید، سه پایه دوربین عکاسی می تواند کمک بزرگی به شما کند، گوشی خود را بر روی آن قرار دهید تا به راحتی ویدیو های آموزشی خود را تولید و به انتشار رسانید.

سه پایه رینگ لایت

جای گذاری و بکار گیری رینگ لایت بر روی سه پایه یکی از مهم ترین ارکان فیلم برداری در فضای بسته شناخته می شود.

سه پایه نورسه پایه  MT-75 یک محصول با کیفیت بدنه بسیار قوی و ارتفاع عالی که مختص به نور پردازی است و قیمت بسیار مناسبی نیز دارد؛ این سه پایه فقط مختص به بهره گیری رینگ لایت و یا منابع نور مشابه بر روی آن است. سه پایه رینگ لایت باعث می شود شما در محیطی با نور کم بتوانید منحصر بفرد ترین ویدیو ممکن را ضبط کنید؛ علاوه بر آن، قرار گیری نگهدارنده و یا همان Holder بر روی پایه رینگ لایت باعث می شود تا شما ویدیو و تصویری خود را بدون هیچ لرزشی ثبت کنید. در صورتی که شما بخواهید با بهره گیری از رینگ لایت یک ویدیو با دوربین فیلم برداری تهیه و ضبط کنید، لزوم دارد از دو سه پایه استفاده کنید تا بر روی یکی از آنها رینگ لایت و بر روی دیگری دوربین فیلم برداری خود را جای گذاری کنید.

این پروسه هزینه بر می باشد اما در نتیجه می تواند ویدیو شما را به منحصر بفرد ترین حالت ممکن، تحویلتان دهد. و در آخر می توان نتیجه گرفت که: سه پایه رینگ لایت به جهت تصویر برداری و فیلم برداری در فضای بسته یا منزل، استفاده می شود.

سه پایه دوربین عکاسی

تصویر برداری از طبیعت: در صورتی که شما مستند، ویدیو و یا تصاویر عکاسان حرفه ای در طبیعت را مشاهده کرده باشید، متوجه می شوید تمام افراد حرفه ای از سه پایه دوربین عکاسی بهره می برند.

پیشنهاد ما برای شما به جهت تصویر برداری با کمک سه پایه، خرید سه پایه Jmary 2264 و Jmary 2234 است که در سایتی که در ابتدا به آن اشاره شد، با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به فروش می رسد. این 2 سه پایه نام برده جزو پر فروش ترین و با کیفیت ترین محصولات سه پایه ای شناخته می شوند که می توانند تمام نیازهای کاربران را پاسخگو باشد.

بکار گیری سه پایه به این علت می باشد که عکاس و یا فیلم بردار قصد دارد تصاویری بدون هیچ گونه لرزش ثبت کند؛ گاهی ممکن است کاربر بخواهد تصاویری پیاپی از یک موجود، هوا و یا… ثبت کند، آن زمان نمی تواند پشت سر هم به صورت یک نواخت تصاویر را بگیرد، زیرا که پس از گذشت چند ثانیه دست کاربر شروع به لرزش می کند! علاوه بر آن شما می توانید با بهره گیری از سه پایه و نگهدارنده دوربین، موقعیت نوری هدف را به راحتی شناسایی کنید و در صورت نیاز به شکل سانتی متری دوربین خود را تکان دهید و کادر شما خراب نشود.

لزوم دارد بدانید: نگهدارنده و یا همانHolder  دوربین عکاسی می تواند تمام زاویه های ممکن را برای شما آماده سازی کند و این اطمینان را به کاربر می دهد تا نگران جدا شدن دوربین از سه پایه نشود! نگهدارنده ها در تمام زوایای ممکن می توانند بچرخند و این دسترسی به کاربر داده می شود تا بتواند در صورت نیاز ارتفاع پایه های آن را کم یا زیاد کرده و ارتفاع مناسب و ایده آل خود را مهیا کند.

فیلم برداری با کمک سه پایه های مخصوص: فیلم برداری در طبیعت، فیلم برداری ورزشی، فیلم برداری از مراسم عروسی و… انواعی از فیلم برداری های معمول می باشند که شما می توانید با خرید سه پایه های مخصوص، از آنها بهره لازم را ببرید. اکثرا دیده می شود خبرنگاران از سه پایه فیلم برداری به جهت تهیه گزارش های خود، استفاده کنند اما این تمام ماجرا نیست!

بلاگر های معروف، کارگردانان، افراد علاقه مند به فیلم برداری از فضای باز و… جزو اقشاری هستند که خرید سه پایه فیلم برداری برای آن ها به نوعی الزامی و حیاتی می باشد. فیلم برداری در حال حرکت کار بسیار سختی می باشد زیرا عواملی وجود دارند که باعث می شوند شما نتیجه ای مثبت، دریافت نکنید؛ عوامل ذکر شده عبارت اند از: لغزش تصویر، از بین رفتن نور در کادر بندی، خسته شدن فیلم بردار و نظایر آن.

چنانچه فعالیت عکاسی و فیلم برداری خود را به صورت نیمه حرفه ای، حرفه ای و فوق حرفه ای انجام می دهید، به جز این دو مدل سه پایه معرفی شده در بالا، لزوم دارد بدانید سه پایه حرفه ای تری در بازار ایران تجهیزات عکاسان وجود دارد که با نام Beike Q700  شناخته می شود. قیمت این سه پایه بالاتر از محصولات مشابه و رقبای خود عنوان می شود و این قیمت بالاتر به دلیل: کیفیت بالاتر، جنس محصول، کاربر و… است. با در نظر گیری عوامل ذکر شده در بالا می توان گفت خرید تجهیزات سه پایه و تک پایه جزو الزامات برای افراد نیمه حرفه ای و حرفه ای است!