تبلیغات در گوگل در دوران کرونا با دارکوب

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، صاحبان کسب و کار سنتی به سمت فروش آنلاین روی آوردند. همه افرادی که در زمینه خرید و فروش اینترنتی فعالیت دارند به خوبی می دانند که اساسی ترین رکن دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات در گوگل است. در دنیای امروز دستگاه های الکترونیک در بازاریابی […]

با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، صاحبان کسب و کار سنتی به سمت فروش آنلاین روی آوردند. همه افرادی که در زمینه خرید و فروش اینترنتی فعالیت دارند به خوبی می دانند که اساسی ترین رکن دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات در گوگل است.

در دنیای امروز دستگاه های الکترونیک در بازاریابی محصولات نقش بسیار زیادی دارند. گوگل یکی از مهم ترین و بی رقیب ترین موتورهای جستجو در دنیا است. بنابراین تبلیغ در گوگل می تواند به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید. تبلیغات در گوگل با توجه به وضعیت حال حاضر بسیار شدت گرفته است. در واقع می توان گفت دوران کرونا زمان خوبی برای تبلیغ در گوگل است.

یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در جهان گوگل است

همه ما با نام گوگل به خوبی آشنا هستیم. دلیل معروفیت و محبوبیت شرکت گوگل ارائه خدماتی مانند موتور جستجوگر، نقشه، رایانامه و شبکه های اجتماعی اش است. این امکانات باعث شده صاحبان کسب و کار و حتی سلبریتی ها هم نتوانند از تبلیغ در گوگل چشم پوشی کنند. مواردی مانند دقت در جستجو، سرعت بالا در جستجو، قابلیت یافتن محتوایی که به صورت PDF ذخیره شده است و…، تنها بخشی از امکاناتی بود که گوگل در اختیار کاربران خود قرار می دهد. تمامی این امکانات باعث شده است که صاحبان کسب و کار نتوانند به راحتی از تبلیغ در گوگل چشم پوشی کنند.

 بسیاری از امکاناتی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد به صورت رایگان است. اما همیشه سوال ما این است که منبع درآمد گوگل چیست؟ همانطور که اشاره کردیم بسیاری از خدماتی که گوگل در اختیار ما قرار می دهد رایگان است، اما این موتور جستجو برای کسب درآمد در سرویس های خدماتی که ارائه می دهد امکان تبلیغ در گوگل را فراهم کرده است. سیستمی که سفارش تبلیغات در گوگل را قبول و سپس آن ها را منتشر می کند، گوگل ادز (Google Ads) است.

گوگل ادوردز (Google Ads) یا گوگل ادز چیست؟

به سیستم تبلیغاتی گوگل، گوگل ادورز یا گوگل ادز می گویند. شما با استفاده از این سرویس می توانید تبلیغات خود را از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل، به رویت سایر کاربران برسانید. در واقع می توان گفت معروف ترین نوع تبلیغات در گوگل، گوگل ادز است. برای اینکه شما از این روش استفاده کنید باید عبارات یا کلمات کلیدی مد نظر خود را در گوگل ادورز وارد کنید. به این صورت زمانی که افراد کلمات مرتبط با کلمات یا عبارات کلیدی شما را جستجو می کنند، گوگل ادز تبلیغ محصول شما را نشان می دهد. همچنین شما برای تبلیغ یک هزینه ای نیز در نظر می گیرید که به ازای هر کلیک از آن هزینه کاسته می شود.

تبلیغات گوگل

گوگل ادز به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا تبلیغ محصولات خود را در بهترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار دهد. این سرویس به گونه ای تنظیم شده تا اولین مشتریان آنلاین را شکار کند. قطعاً شما هم با تبلیغ در گوگل آشنا هستید. تبلیغات گوگل در بالا و پایین صفحات موتورهای جستجو نمایش داده می شود. این تبلیغات به هیچ عنوان رایگان نیستند، اما قطعاً مثمر ثمر خواهند بود. تبلیغات در گوگل به این صورت است که شما به ازای هر مشتری یا کاربر فعال هزینه پرداخت می کنید.

چگونه باید از فرصت تبلیغ در گوگل استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، گوگل به شما کمک می کند تا مشتریان آنلاین به سمت کسب و کارتان سوق پیدا کنند. بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه شما از این موتور جستجوگر به نفع خود استفاده کنید. یکی از ویژگی های گوگل ادز این است که شما می توانید ساعت حضور مشتریان احتمالی خود را مشخص کنید. به عنوان مثال شما صاحب کسب و کاری هستید که بیشتر با کارمندان سر و کار دارید. بنابراین می توانید تنظیمات گوگل ادز را به گونه ای سفارشی کنید که در اخر هفته تبلیغ انجام ندهد.

در واقع یکی از ویژگی های گوگل ادز این است که گزارش کاملی از کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه کرده اند را در اختیار شما قرار می دهد. اطلاعات دیگری مانند اینکه کاربران از چه محصولاتی بیشتر دیدن کرده اند، در چه ساعتی خرید خود را ثبت کرده اند، تعداد کاربرانی که به سایت شما مراجعه کرده اند و… را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این اطلاعات می توانید تنظیمات گوگل ادز را به گونه ای سفارشی کنید تا تبلیغات وب سایت شما را در اختیار کاربرانی قرار دهد که بیشتر با تبلت یا کامپیوتر به فروشگاه شما می آیند.

پرداخت به ازای هر کلیک در گوگل

یکی از راه های کسب درآمد گوگل، سرویس های تبلیغات در گوگل است. اگر می خواهید سریع تر پله های ترقی را طی کنید، از تبلیغ در گوگل غافل نشوید. برای اینکه بتوانید تبلیغ خود را ثبت کنید باید در گوگل ادوردز اکانت بسازید. البته قبل از اینکه اکانت در گوگل بسازید باید یک وب سایت برای خود طراحی کنید. طراحی وب سایت خود را می توانید به شرکت های حرفه ای و متخصص مانند شرکت طراحی سایت دارکوب که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید.

حال زمانی که می خواهید اکانت بسازید باید هدف خود را مشخص کنید شما می توانید از تبلیغات در گوگل اهداف مختلفی مانند برنده شدن، افزایش فروش و توسعه کسب و کار را دنبال کنید. بعد از طی کردن مراحل ثبت نام شما نیاز دارید تا هزینه ای را پرداخت کنید. برای پرداخت این هزینه شما نیاز به حساب بین المللی یا ارز دیجیتال دارید. اگر فاقد حساب بین المللی یا ارز دیجیتال هستید می توانید از طریق سایت های معتبر که در این زمینه فعالیت دارند اقدام به تبلیغ در گوگل کنید.

دوران کرونا، زمان مناسب برای تبلیغ در گوگل

ویروس کرونا سبک زندگی انسان های عصر حاضر را به طور کل تغییر داده است. بازارها دیگر مثل قبل شلوغ نیستند و بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده اند. بسیاری از کشورها با شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را تجربه کردند. ایران نیز از این قضیه مستثنی نبود و بسیاری از کسب و کارها در ایران بازار خود را از دست دادند.

بنابراین مردم باید به دنبال راه چاره ای برای خارج شدن از این مشکل اقتصادی بزرگ می بودند. فروش آنلاین یکی از راه هایی بود که صاحبان کسب و کار آن را انتخاب کردند. البته قبل از شیوع این بیماری نیز خرید و فروش اینترنتی بسیار مورد توجه مردم بود. اما بعد از اوج گیری بیماری، فاصله گذاری های اجتماعی و تعطیلی بازارها، رونق کسب و کارهای اینترنتی بسیار بیشتر از سابق شده است.

اینجاست که نقش تبلیغات در گوگل در این دوران برجسته شد. حتی بسیاری از افراد که قبل از شیوع این بیماری به کسب و کار اینترنتی اعتقادی نداشتند، بعد از اوج گیری این بیماری تصمیم به راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی گرفتند تا از این طریق اقدام به فروش محصولات خود کنند. مردم نیز تمایل بیشتری به خرید اینترنتی دارند. بنابراین در این بین فردی موفقیت بیشتری به دست می آورد که بتواند تبلیغات بیشتر و بهتری در گوگل انجام دهد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که برای اینکه فروشگاه اینترنتی بهتری داشته باشید باید از لحاظ سئو نیز آن را بهینه کنید. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باعث می شود تا سایت شما در رتبه بالاتری قرار بگیرد، در نتیجه امکان دیده شدن سایت شما افزایش می یابد.

نتیجه گیری

با توجه به آمارهایی که در زمینه خرید اینترنتی می شنویم بهتر است کسب و کار سنتی خود را رها کنید و با طراحی فروشگاه اینترنتی و تبلیغ محصولات در گوگل، اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود بکنید. تبلیغ در گوگل باعث می شود تا شما یک قدم از رقیبان خود جلوتر باشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط تبلیغ در اینترنت نمی تواند باعث موفقیت شما در کسب و کار شود. بلکه شما باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح پله های ترقی را طی کنید.