بررسی تخصصی و معرفی کامل مانیتور صنعتی HMI شرکت OMRON

اچ ام آی یکی از تجهیزات مهم صنعتی است که در واقع رابط بین انسان و ماشین (Human machine Interface) است. اهمیت HMI ها در صنعت به حدی است در فرایندها به سختی میتوان کاملا اتومات و کارامد شد بدون اینکه از اچ ام آی استفاده کرد. در این مقاله ما به بررسی تخصصی HMI […]

اچ ام آی یکی از تجهیزات مهم صنعتی است که در واقع رابط بین انسان و ماشین (Human machine Interface) است. اهمیت HMI ها در صنعت به حدی است در فرایندها به سختی میتوان کاملا اتومات و کارامد شد بدون اینکه از اچ ام آی استفاده کرد. در این مقاله ما به بررسی تخصصی HMI OMRON که یکی از محبوب ترین ها در ایران است می پردازیم.

بررسی تخصصی و معرفی کامل مانیتور صنعتی HMI شرکت OMRON | تکناکاربرد اچ ام در صنعت چیست؟

در یک تعریف تخصصی اچ ام آی یک برنامه ی گرافیکی است که در آن کلیدها، نمایشگرها، عقربه ها، شاخص ها، نمودارها، آلارمها و… توسط اشکال گرافیکی ایجاد شده اند و در آن با انتخاب هر المان گرافیکی و اعمال تغییرات، کد متناظر با آن از طریق پورت شبکه و ارتباط با سایر تجهیزات آن شبکه به دستگاه مورد نظر ارسال می گردد.

حال به این موضوع بپردازیم که کاربرد این دستگاه در کدام بخش های صنعت است و چه کسانی به آن نیاز خواهند داشت.

امروزه تقریبا هر صنعتی برای اتومات شدن به HMI نیاز دارد. صنایعی مانند رنگ، رزین، پلاستیک، شیمیایی، گاز، تصفیه، صنایع ساختمانی، داروسازی، فولاد، صنایع پزشکی، بالابرها، بسته بندی، سرامیک و بسیاری دیگر از صنایع همه با وجود اچ ام آی ها به فعالیت خود ادامه می دهند و مطمئنا در آینده استفاده از این دستگاه بیشتر از این هم خواهد شد.

اما اگر میخواهید بدانید چرا باید از این دستگاه بجای کامپیوترهای معمولی استفاده کرد چند دلیل مهم وجود دارد: یک دلیل مهم این است که کامپیوترها آسیب پذیری بیشتری در برابر ویروس دارند و ممکن است پس از ویروسی شدن دستورهای اشتباهی صادر کنند که ضرر های مالی بسیاری برای شرکت به وجود بیاورند که جبران آن بسیار سخت باشد. دلیل مهم دیگر این است که تعداد بسیار زیادی دستگاه و تجهیز مختلف را میتوان به HMI ها وصل کرد بدون اینکه مشکلی برایشان به وجود بیاید. تعداد دستگاه های وصل شده به اچ ام آی بسته به نوع آن میتواند تا 255 عدد نیز باشد.

HMI امرن به عنوان یکی از مناسب ترین ها در ایران

اگر شما برای کارتان نیاز به یک HMI دارید و میخواهید مناسب ترین گزینه را بخرید باید به موارد زیادی توجه داشته باشید مانند وضوح تصویر یا رزولوشن اچ ام آی، تعداد رنگ صفحه نمایش، اندازه و ابعاد HMI، پروتوکل‌های ارتباطی و پورت ها و نرم‌افزار واسط ارتباطی. تمام این موارد مشخص می کنند که شما به چه دستگاهی نیاز دارید. اما یک موضوع مهم برندی است که قصد خرید از آن را دارید. در بازار پر رقابت محصولات صنعتی، شرکت های مختلف همه تلاش می کنند که محصولاتشان تمام استاندارد ها را داشته باشد و برترین در نوع خود در بازار باشد.

امروز در ایران به طور کلی محصولات چند شرکت بزرگ مانند زیمنس، فتک، ال اس و البته امرن (که این مقاله به بررسی آن میپردازد) بیشترین فروش را دارند. مطمئنا کسی که دنبال خرید بهترین HMI است باید حتما محصولات این شرکت ها را ببیند و بعد نتیجه گیری کند. حال به معرفی کامل اچ ام آی امرن می پردازیم.

امرن که در سال 1933 در ژاپن تاسیس شد امروز یک ابر شرکت است که در اکثر نقاط دنیا نماینده رسمی دارد و به تولیداتی مانند تجهیزات صنعتی، رباتیک و تجهیزات سلامتی مشغول است. محصولات صنعتی آن مانند منبع تغذیه، انواع سنسور و فتوالکتریک، پی ال سی، اینورتر و درایو، ترموستات، تایمر، اینکودر و رله امرن و صد البته اچ ام آی آن همگی از بهترین ها در دنیا هستند.

امرن از اولین شرکت هایی بود که به تولید اچ ام آی پرداخت و امروز دستگاه های این شرکت در اندازه های 3، 5، 7، 8، 9، 10، 12 و 15 اینچ و در مدل های NB-SERIES ، NQ-SERIES ، NA-SERIES ، NS-SERIES ، NT2S ، NYP ، NS5 Handled ، NSA و NSJ تولید و عرضه می شوند. در ادامه سه سری مهم تر محصولات این شرکت شامل سری NA، سری NS و سری NB را بررسی می کنیم.

Omron HMI NA Series

این سری نسل جدید اچ ام آی های شرکت امرن است که در کنار کارایی مناسب، ظاهر کاربر پسندی نیز دارد. این سری در ابعاد 7، 9، 12 و 15 تولید می شود، عمر مفید باتری آن 5 سال است، در محدوده دمایی 0 تا 50 درجه به خوبی کار می کند، در دو رنگ مشکی و نقره ای تولید می شود و نوع نمایشگر آن TFT LCD است.

Omron HMI NB Series

این سری دارای یکی از با کیفیت ترین صفحات نمایش در بین اچ ام آی هاست که بیش از 65000 رنگ را پشتیبانی می کند. این اچ ام آی که دارای 128 مگابایت حافظه داخلی است از تصاویر گرافیکی Vector و bitmap پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال چاپگر Pict Bridge را دارد و از چند زبان نیز پشتیبانی می کند.

Omron HMI NS Series

این سری شاید بزرگترین و جامع ترین سری HMI امرن باشد که قابلیت استفاده در هر شرایطی را فراهم می کند. راه اندازی و نگه داری آن آسان است و در اندازه های 5.7 تا 15 اینچ تولید می شوند. ارتباط آن با دستگاه های خارجی مانند اینورتر و پی ال سی بسیار آسان است که همین امر یک نکته بسیار مثبت است.

قیمت HMI امرن

محصولات امرن ژاپن جزو محصولاتی است که نسبت به امکانات، قیمت مناسبی دارند. برای استعلام قیمت انواع HMI و اطلاعات تخصصی تر میتوانید با شماره زیر و شرکت مهرسا یاسکاوا تماس بگیرید.

021-66759200