آیا مانیتور کامپیوتر اسپیکر دارد؟

آیا مانیتورهای مورد استفاده در یک سیستم کامپیوتری بلندگو دارند؟ این یک سوال رایج برای کسانی است که به دنبال خرید یک مانیتور ارزان اما با کیفیت اند و می‌خواهند با مقرون به صرفه ترین بودجه، یک سیستم کامپیوتری مناسب و ایده آل داشته باشند. از این گذشته، مانیتورها می‌توانند سرمایه گذاری قابل توجهی باشند، […]

آیا مانیتورهای مورد استفاده در یک سیستم کامپیوتری بلندگو دارند؟ این یک سوال رایج برای کسانی است که به دنبال خرید یک مانیتور ارزان اما با کیفیت اند و می‌خواهند با مقرون به صرفه ترین بودجه، یک سیستم کامپیوتری مناسب و ایده آل داشته باشند. از این گذشته، مانیتورها می‌توانند سرمایه گذاری قابل توجهی باشند، بنابراین قبل از خرید حتماً باید بدانید که آیا آنها قابلیت‌های صوتی دارند یا خیر.

در حالی که بلندگوها و نوارهای صوتی بازی فریبنده هستند، اما به هر حال برای اکثر مردم، ممکن است همیشه استفاده از آنها در کنار یکی از بهترین مانیتورهای بازی عملی نباشد. بنابراین ادامه این مقاله را بخواهید تا بفهمید برای انتخاب و خرید یک مانیتور چه چیزهایی را باید بدانید و در نظر بگیرید.

آیا مانیتور کامپیوتر اسپیکر دارد؟

مانیتور اسپیکردار چیست؟

مانیتورها انواع مختلفی دارند، از انواع نمایشگرهای تلویزیون گرفته تا مانیتورهای یک سیستم گیمینگ یا مانیتورهایی که برای یک سیستم کامپیوتری استفاده می‌کنیم. به برخی از این مانیتورها، مانیتورهای اسپیکردار گفته می‌شود. مانیتورهای اسپیکردار در واقع نمایشگرهایی هستند که در آنها از یک اسپیکر داخلی استفاده شده است.

نباید انتظار داشت که آنها شبیه یک سیستم صوتی قدرتمند خارجی یا اسپیکرهای کامپیوتر عمل کنند، اما به هر حال در حد معمولی، مانیتورهایی که اسپیکر دارند می‌توانند به نسبت مدل و کیفیت بلندگوهایی که در آن‌ها استفاده شده است، کیفیت صدای مناسبی را ارائه دهند. وجود بلندگو در این مانیتورها به این معناست که شما می‌توانید بدون نیاز به نصب اسپیکرهای خارجی، صدای محتواها را از خود مانیتور بشنوید. برخی از مدل‌های مانیتور بلندگوهای داخلی مناسبی دارند که می‌توانید برای نیازهای اولیه صوتی از آنها استفاده کنید.

آیا تمام مانیتورها بلندگوی داخلی دارند؟

حالا که با مفهوم مانیتورهای اسپیکردار آشنا شدیم، در وهله نخست بیایید به این سوال پاسخ دهیم که آیا هر مانیتوری که بخریم به یک بلندگو مجهز است؟ پاسخ این سوال منفی است. بلندگوها در یک مانیتورها یک ویژگی استاندارد و ثابت نیستند. این یعنی شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در هر مدل مانیتوری، بتوانید از اسپیکرهای خود نمایشگر استفاده کنید.

در واقع، اگرچه بلندگوهای داخلی در مانیتورهای رایانه رایج‌تر شده اند، اما این یک ویژگی جهانی و عمومی نیست. هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که چه نوع مانیتورهایی با بلندگوهای داخلی عرضه می‌شوند. همه مدل‌ها، از مانیتورهای 20 میلیونی گرفته تا نمایشگرهای حرفه‌ای 100 میلیونی ممکن است با یا بدون بلندگوهای داخلی عرضه شوند.

آیا فقط مانیتورهای گران قیمت اسپیکر دارند؟

در یک نگاه سطح پایین می‌توانید این استدلال را مطرح کنید که با خرید مانیتور ارزان شما به یک مانیتور اسپیکردار دسترسی نخواهید داشت. یعنی مانیتورهای ارزان قیمت نباید با بلندگوهای داخلی عرضه شوند و این ویژگی مخصوص مدل‌های رده بالا و گران قیمت است. دلیل آن هم مشخص است، اضافه شدن یک ویژگی یا قابلیت بیشتر مانند اسپیکر داخلی قطعاً به هزینه نهایی مانیتور می‌افزاید.

افرادی که به صدا نیاز دارند می‌توانند یک جفت بلندگو یا هدفون جداگانه بخرند و کسانی که نیاز ندارند چند میلیون صرفه جویی می‌کنند. یک ایده دیگر هم وجود دارد که دقیقاً برعکس این نظریه را مطرح می کند. برای مدل‌های گران قیمتی که معمولاً گیمرها یا حرفه‌ای ها را هدف قرار می‌دهند، می‌توان گفت که مصرف کنندگانی که آنها را خریداری می‌کنند احتمالاً یک راه حل صوتی سطح بالاتر را در نظر می‌گیرند، چرا  که بدون شک اسپیکرهای به کار رفته در مانیتورها نمی‌تواند نیاز آنها را برطرف کند و آنها به قدرت و کیفیت بسیار بالاتری نیاز دارند. بنابراین بلندگوهای مانیتور بدون استفاده می‌مانند.

بنابراین نمی‌توان الزاماً گفت که صرفاً مدل‌های گران قیمت و رده بالا به یک اسپیکر داخلی مجهزند. به عنوان مثال، مانیتور بیسیک آمازون ۲۴ اینچی یک مانیتور ارزان قیمت است که به یک جفت بلندگوی استودیویی بسیار مناسب مجهز شده است. 40 اینچی رده بالا LG 40WP95C-W 5K، نیز دارای بلندگوهای داخلی است. در عین حال، مانیتور 49 اینچی سری سامسونگ Odyssey G9، علیرغم قیمت گزافی که دارد، بلندگو ندارد.

همانطور که می‌بینید، وجود اسپیکرهای داخلی در مانیتورهای مختلف می‌تواند بسیار تصادفی باشد – هر سازنده‌ای فلسفه خاص خود را در مورد بلندگوهای داخلی دارد. تنها راه مطمئن شدن این است که برگه مشخصات، وب سایت سازنده یا نظرات کاربران را بررسی کنید و ببینید که آیا مدلی که خریداری می‌کنید مجهز به اسپیکر است یا خیر.

آیا فقط مانیتورهای گران قیمت اسپیکر دارند؟

آیا تمامی برندها، مانیتور اسپیکردار دارند؟

سوال مهم بعدی در خصوص مانیتورهای اسپیکردار این است که آیا تمامی برندها مانیتورهای مجهز به اسپیکرهای داخلی را تولید می‌کنند؟ باز هم باید گفت همه چیز بستگی به سازنده دارد. تقریباً می‌توان گفت اکثر برندهای به نام بازار، چه آنهایی که مدل‌های رده بالای حرفه‌ای تر را تولید می‌کنند و چه برندهایی که طیف وسیعی از مدل‌ها را تولید کرده اند، در لیست محصولات خود یک مانیتور اسپیکردار را دارند.

 برای مثال می‌توان به نام برندهایی مانند ایسوس، اچ پی، آمازون، ال جی، Sceptre، MSI و سامسونگ اشاره کرد. در نتیجه وجود اسپیکر در مانیتورها به هیچ عنوان به برند یا مدل خاصی محدود نمی‌شود و هر سازنده‌ای بر اساس ایده‌ای که برای تولید یک محصول دارد، ممکن است از اسپیکرهای داخلی در مانیتورهایی که تولید کرده استفاده کند.

آیا تمامی برندها، مانیتور اسپیکردار دارند؟

آیا وجود بلندگوی داخلی به سایز مانیتور بستگی دارد؟

یک موضوع مهم دیگر این است که برخی فکر می‌کنند الزاماً وجود بلندگوی داخلی به سایز مانیتور بستگی دارد. اما باید گفت که در حال حاضر هم در پنل‌های نمایشی مستقل و بزرگ و هم در مدل‌های کوچک و قابل حمل، مدل‌هایی وجود دارد که به اسپیکرهای داخلی مجهز است. اکثر مانیتورهای خارجی قابل حمل، علیرغم اندازه کوچک، دارای بلندگوهای داخلی هستند و گاهی اوقات بلندگوهای باکیفیتی نیز دارند.

چرا در برخی از مانیتورها از اسپیکرهای داخلی استفاده نمی‌شود؟

دقیقاً دلیل این که چرا برخی از سازنده‌ها از اسپیکرهای داخلی در مانیتورها استفاده می‌شوند مشخص نیست، چرا که همانطور که پیش از این هم گفته شد، وجود بلندگوی داخلی در مانیتورها الزاماً یک استاندارد جهانی نیست. با این حال شاید مواردی مانند هزینه ساخت و تولید یک محصول دلیل اصلی این موضوع باشد. چه در خصوص مدل‌های مقرون به صرفه و چه در مورد مدل‌های گران قیمت، اضافه شدن اسپیکر داخلی به مانیتورها می‌تواند هزینه تولید و دنبال آن خرید را برای مشتریان بیشتر کند.

یک نظریه دیگر این است که اکثر تولید کنندگان معتقدند که اکثر کاربران از اسپیکرهای مانیتور استفاده نمی‌کنند و به هر حال بلندگوهای خارجی که کیفیت بالاتری دارند را خریداری خواهند کرد. بنابراین اضافه شدن بلندگوی داخلی به مانیتورها چندان ضروری نیست.

آیا بلندگوهای مانیتور خوب هستند؟

اما آیا بلندگوهای به کار رفته در مانیتورها به اندازه کافی خوب هستند؟ باز هم بسته به مدل‌های مختلف، این موضوع متفاوت است. با کمال تعجب، برخی از مانیتورها دارای بلندگوهای داخلی مناسبی هستند که با صدای استاندارد گوش دادن، کیفیت آنها تغییر نمی‌کند.

اگر برای دفتر خود به یک مانیتور نیاز دارید و همیشه به صدا نیاز ندارید یا فضای میز محدودی دارید، بلندگوهای داخلی خوب می‌توانند گزینه ارزشمندی باشند. با فرض اینکه یک وب‌کم با میکروفون نیز دارید، می‌توانید از آنها برای بررسی یک ویدیوی مهم در محل کار یا حتی برای تماس‌های صوتی استفاده کنید. در برخی از مدل‌ها و برندها، اسپیکرهایی که در مانیتور به کار رفته بسیار با کیفیت است و می‌توان روی عملکرد آنها حساب کرد. با این حال ممکن است در برخی از مانیتورها نیز، اسپیکرها کیفیت صدای بسیار قابل قبولی را ارائه ندهند.

موضوع مهم دیگری که باید در این زمینه به آن توجه داشت، میزان انتظار شما از اسپیکرهایی است که در یک مانیتور به کار رفته. در واقع شما باید ببینید کیفیت صدا تا چه حدی برای شما مهم است و قرار است از آن مانیتور برای چه هدفی استفاده کنید. هدف استفاده از مانیتور بسیار مهم است و تعیین می کند که آیا اسپیکرهای به کار رفته در یک مانیتور برای شما مناسب است یا به اندازه کافی خوب نیست.

به عنوان مثال معمولاً گیمرها به کیفیت صدای بسیار بالایی نیاز دارند. با این که برخی از مانیتورهای حرفه‌ای گیمینگ وجود دارد که اسپیکرهای با کیفیتی در آنها به کار رفته است، اما معمولاً اکثر گیمرها ترجیح می‌دهند تا در کنار این مانیتورهای اسپیکردار، یک سیستم صوتی جانبی را نیز خریداری کنند. حتی برای برخی از کاربران، خرید اسپیکرهای حرفه‌ای اولویت دارد.

آیا بلندگوهای به کار رفته در مانیتورهای اسپیکردار کامپیوتر صدای بلندی دارد؟

بلندی بلندگوی داخلی مانیتور به بسیاری از واقعیت‌ها بستگی دارد، حتی با وجود این عوامل، بیشتر مانیتورهایی که در سال‌های اخیر تولید شده اند، بلندگوهای متوسطی دارند. به طور کلی، بلندی صدای هر مانیتور با بلندگوهای داخلی می‌تواند به عواملی مانند اندازه مانیتور، نوع مانیتور، فناوری صدا و کنترل‌های صدا بستگی داشته باشد. اندازه مانیتور یکی از نکات مهم است. به طور کلی، مانیتورهای بزرگ‌تر دارای بلندگوهایی هستند که می‌توانند صداهای بلندتری ایجاد کنند.

نوع مانیتور نیز بسیار مهم است. بلندگوهای بهتر و بلندتر اغلب بر روی مانیتورهایی که برای اهداف چندرسانه ای، بازی یا سرگرمی ساخته شده اند، یافت می‌شوند، برخلاف آنهایی که عمدتاً برای دفاتر یا سایر محیط‌های مرتبط با کار ساخته شده‌اند. علاوه بر این، برخی از مانیتورها دارای قطعات صوتی پیشرفته مانند بلندگوهای استریو یا حتی ساب ووفرهای داخلی هستند که می‌توانند کیفیت و حجم صدا را بهبود بخشند.

آیا بلندگوهای به کار رفته در مانیتورهای اسپیکردار کامپیوتر صدای بلندی دارد؟

بلندگوهای مانیتور در کجا قرار دارند؟

محل قرارگیری بلندگوها در انواع مانیتورهای اسپیکردار به مدل آن بستگی دارد. در معمول‌ترین حالت، اسپیکرها یا بلندگوها در لبه پایین مانیتور، پشت مانیتور و در قاب کناری و زیر نمایشگر قرار گرفته است. در برخی از مدل‌ها نیز از یک نوار صوتی یکپارچه استفاده شده است.

اگر مدل مانیتور به نحوی است که بلندگوها در لبه پایینی قرار گرفته باشند، معمولاً آنها در امتداد لبه پایینی، رو به جلو یا پایین تعبیه شده‌اند. این مانیتورها اغلب در شاسی یا قاب مانیتور تعبیه شده‌اند. علاوه بر این، بلندگوها گاهی اوقات در پشت طرح‌های مانیتور قرار می‌گیرند، معمولاً رو به عقب. اگرچه با چنین سبک طراحی و تولیدی، قاب جلویی مرتب نگه داشته می‌شود، اما صدا ممکن است با این طراحی به خوبی پخش نشود.

برخی از مانیتورها دارای بلندگوهایی هستند که در قاب‌های کناری آن قرار گرفته اند که یا به سمت جلو یا کمی به طرفین هستند. این پیکربندی هدایت صدا را به سمت کاربر آسان‌تر می کند و کیفیت بهتری دارد.

مانیتورهای بزرگ‌تر یا رایانه‌های همه کاره ممکن است بلندگوهای تعبیه شده در پایه داشته باشند که اغلب کج می‌شوند یا به سمت پایین قرار می‌گیرند تا صدا را به خوبی از سطح زیرین خود انعکاس دهند. در نهایت همانطور که گفته شد در برخی از مانیتورهای اسپیکردار، از یک نوار صوتی یکپارچه استفاده شده است. مانیتورهای سطح بالا می‌توانند شامل یک نوار صوتی یکپارچه باشند که اغلب در زیر صفحه نمایش نصب می‌شود. این ساندبارهای داخلی بیشتر به چشم می‌آیند و کیفیت صدای بالاتری دارند.

چطور بفهمیم که یک مانیتور اسپیکر داخلی دارد یا خیر؟

چندین راه حل وجود دارد که می‌توان فهمید آیا مانیتور اسپیکردار است یا خیر و مهم‌تر از آن، کیفیت و عملکرد بلندگوهای داخلی در چه حدی است. اولین و بهترین راه حل مراجعه به دفترچه راهنمای محصول یا وب سایت سازنده است. با توجه به مدل مانیتوری که می‌خواهید خریداری کنید، می‌توانید در وب سایت سازنده محصول یا سایر وب سایت، اطلاعات کاملی در خصوص آن به دست آورید. به هر حال چه برای خرید مانیتور و چه برای خرید پاور کامپیوتر ارزان، مادربرد کامپیوتر یا هر قطعه دیگری، شما باید مشخصات و کارایی آنها را قبل از خرید بررسی کنید.

راه حل بعدی، بررسی نظر دیگر کاربران است. شما با یک جست و جوی ساده در اینترنت و بررسی نظر سایر کاربرانی که تجربه خرید آن مانیتور را داشته اند، می‌توانید بفهمید که آیا مانیتور مورد نظر شما بلندگوی داخلی دارد یا خیر و کیفیت و عملکرد آن در چه حدی است.

در نهایت هم باید به دنبال نشانه‌های وجود بلندگو در خود مانیتور باشید. قسمت‌های مختلف مانیتور که در بالا به آن اشاره شد را بررسی کرده و ببینید که آیا اثری از وجود بلندگو در آن وجود دارد یا خیر. در نظر داشته باشید که معمولاً اگر در بررسی مشخصات محصول هیچ اشاره‌ای به وجود اسپیکر داخلی نشده باشد، معمولاً مدل مورد نظر فاقد بلندگوی داخلی است.

آیا مانیتورها در سال 2024-2023 بلندگوهای داخلی دارند؟

بله، هنوز مانیتورهای خوب و استانداردی در سال 2023 وجود دارند که با بلندگوهای داخلی عرضه می‌شوند. برندهایی مانند BenQ، Dell، Apple، Acer و HP در سال 2023 مانیتورهای باکیفیتی را تولید کرده اند که دارای بلندگوهای داخلی هستند. اکثر این مدل‌ها بیشتر برای بازی و برنامه نویسی استفاده می‌شوند. مانیتورهای مستقل، پنل‌های نمایشی هستند که ممکن است با ابزارهای مختلفی از جمله رایانه، لپ تاپ، کنسول‌های بازی و غیره استفاده شوند.

برای انتخاب یک مانیتور اسپیکردار به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

زمانی که می‌خواهید یک مانیتور اسپیکردار را خریداری کنید، چندین فاکتور را باید در نظر بگیرید. با این حال قبل از هر چیزی باید هدف خرید از مانیتور را در نظر بگیرید. بسته به این که می‌خواهید از مانیتور برای چه کاربردی استفاده کنید، گزینه‌های مختلفی برای خرید وجود دارد. ویژگی‌هایی که برای خرید یک مانیتور گیمینگ نیاز دارید با ویژگی‌های ضروری در خرید مانیتور برای کارهای اداری یا روزمره متفاوت است.

بعد از آن باید میزان بودجه خریدتان را تعیین کنید. با توجه به بودجه‌ای که دارید، گزینه‌های مختلفی برای خرید مانیتور اسپیکردار وجود دارد. از مدل‌های بزرگ و حرفه‌ای گرفته تا مدل‌های مقرون به صرفه با کیفیت معمولی، هر کدام می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. با این حال طبیعتاً هر چقدر که برای خرید مانیتور اسپیکردار کامپیوتر هزینه بیشتری را بپردازید، قطعاً کیفیت صدا نیز بیشتر است.

نکته مهم بعدی برای خرید مانیتورهای مجهز به بلندگوی داخلی، میزان وات آن است. هر چقدر مانیتورهای اسپیکردار وات بالاتری داشته باشند، بدون شک قدرت پخش صدای آنها نیز بالاتر است و وضوح آن بیشتر است.

اما نکته مهم‌تر برای خرید مانیتورهای اسپیکردار، توجه به دیگر ویژگی‌هایی است که این مانیتورها دارد. از نرخ نوسازی و رزولوشن تصویر گرفته تا فناوری‌های به کار رفته در مانیتور، سایز مانیتور، برند و مدل آن و از همه مهم‌تر سازگاری رابط کاربری آن با کامپیوتر، از مواردی است که باید برای خرید مانیتور ارزان یا رده بالا به آن توجه کرد.

نکات خرید مانیتور اسپیکر دار

معرفی بهترین مانیتورها با بلندگوی داخلی در سال 2024

گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید برای خرید مانیتور ارزان آنها را انتخاب کنید. با این حال با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف در انتخاب مانیتورهای مجهز به بلندگوی داخلی، پنج تا از بهترین گزینه‌های پیشنهادی شامل موارد زیر می‌شود:

  • BenQ GW2780
  • مانیتورهای سری S دل
  • مانیتور 27 اینچی Acer nitro
  • مانیتور گیمینگ MSI
  • مانیتور لنوو با اسپیکرهای یکپارچه

BenQ GW2780T

این مدل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. مانیتور اسپیکردار BenQ GW2780T می‌تواند هم برای انجام کارهای اداری و روزمره و هم برای گیمینگ گزینه‌ای ایده آل باشد. این مدل یک مانیتور 27 اینچی با پنل IPS و کیفیت تصویر FULL HD است. در این مدل یک صدای با کیفیت توسط بلندگوهای داخلی ارائه می‌شود.  در فروشگاه اینترنتی بروزکالا مانیتورهای بنکیو بلندگودار زیادی عرضه می‌شود که می‌توانید با مقایسه قیمت و ویژگی‌های آنها، مانیتور موردنظرتان را خریداری کنید.

مانیتورهای سری S دل

مانیتورهای سری اس Dell به دلیل ارائه طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مناسب برای نیازهای مختلف کاربر، مشهور هستند. سیستم صوتی یکپارچه در بسیاری از مانیتورهای سری S دل یک ویژگی قابل توجه است. این مانیتورها اغلب دارای بلندگوهای داخلی هستند که می‌توانند صدایی با کیفیت را بدون استفاده از بلندگوها یا هدفون‌های اضافی ارائه دهند. بسته به مدل دقیق سری S، کیفیت و میزان صدای بلندگوهای داخلی می‌تواند متفاوت باشد. با این وجود، آنها اغلب کیفیت صدای قابل قبولی برای کارهای معمولی مانند مرور وب، کنفرانس ویدیویی و استفاده چند رسانه‌ای را ارائه می‌دهند.

مانیتور 27 اینچی Acer nitro

این مانیتور گیمینگ 27 اینچی Full HD دارای توانایی بلندگوی چشمگیر با 2 بلندگو است که هر کدام 2 وات صدا را ارائه می‌دهند. همچنین مانیتور مورد نظر، دارای زمان پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه، فناوری AMD FreeSync و نرخ تازه سازی بالای 100 هرتز برای اجرای روان بازی است.

مانیتور گیمینگ MSI

مدل پیشنهادی بعدی برای خرید مانیتور اسپیکردار، مانیتور گیمینگ MSI است. در این مدل هم از بلندگوهای با کیفیت داخلی در مانیتور استفاده شده است. علاوه بر این، فناوری AMD FreeSync نیز قابلیت‌های بلندگوی آن را افزایش می‌دهد.   این مانیتور را می‌توانید در بروزکالا با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید. همچنین می‌توانید از شرایط پرداخت قسطی این وب سایت بهره مند شوید.

مانیتور لنوو با اسپیکرهای یکپارچه

این مانیتور با نرخ نوسازی 75 هرتز، وضوح تصویر 1920 * 1080 P و وجود فناوری AMD FreeSYNC، می‌تواند تجربه بازی را برای کاربران بهبود ببخشد. علاوه بر این، می‌توانید با خرید این مدل، به لطف بلندگوهای دوگانه داخلی، بدون نیاز به صدای خارجی از تجربه بازی عمیق و غنی خود لذت ببرید.

آیا باید یک مانیتور با بلندگو تهیه کنید؟

این بستگی به اهمیت صدا برای تجربه کاربری شما دارد. یک مانیتور مجهز به بلندگوهای داخلی می‌تواند برای کارهای معمولی که به یک کیفیت صدای متوسط نیاز دارد، کافی باشد. مزیت داشتن یک مانیتور با بلندگوی داخلی این است که شما را از خرید یک سیستم صوتی خارجی بی نیاز می کند. از طرفی خصوصاً اگر فضای محدودی برای نصب سیستمتان دارید، وجود اسپیکرهای داخلی در یک مانیتور قطعاً یک مزیت مهم است.

علاوه بر این برخی از کاربران می‌پرسند که اگر مانیتور آنها به بلندگوهای داخلی مجهز باشد، به خرید بلندگوهای خارجی هم نیاز است؟

در پاسخ باید گفت که بلندگوهای مانیتور داخلی برای نیازهای اولیه صوتی مناسب هستند. برای افزایش کیفیت و حجم صدا، به خصوص برای استفاده چند رسانه‌ای یا بازی، ممکن است یک بلندگو یا هدفون خارجی گزینه مناسب‌تر و ایده آل تری باشد.

اگر در این زمینه نیاز به مشاوره دارید می‌توانید از کارشناسان بروزکالا کمک گرفته و اطلاعات کافی در این مورد را به دست بیاورید. در بروز کالا می‌توانید از خدمات قسطی پرداخت هم استفاده کنید.

معایب استفاده از اسپیکر داخلی مانیتور چیست؟

شما با استفاده از یک مانیتور اسپیکردار نمی‌توانید صدای اطراف را به صورت بهینه و مطلوب پخش کنید. صدایی که از این مانیتورها پخش می‌شود، به صورت معمول پایین است و شما نباید از اسپیکرها انتظار صدای بسیار بالایی را داشته باشید. بنابراین شاید حتی با صرف هزینه برای خرید مانیتورهای اسپیکردار، بعد از مدتی به این نتیجه برسید که به خرید یک سیستم صوتی جانبی هم نیاز دارید.

محدودیت مهم بعدی در خصوص استفاده از مانیتورهای اسپیکردار کامپیوتر، عدم امکان کنترل صدای خودکار در آنهاست. بنابراین شما نمی‌توانید در این سیستم‌ها، تنظیمات بیس و حجم صدا را انجام دهید. از طرفی شما تنها زمانی می‌توانید صدا را از این مانیتورها پخش کنید که از رابط کاربری کامپیوتر، به بلندگوها متصل شوید. در نهایت نیز باید به مشکلات رایج این اسپیکرهای داخلی در مانیتورها و خرابی آنها اشاره کرد که می‌تواند مشکل ساز شود. برای مثال شاید ورودی‌ها یا اتصالات مربوط به صدای مانیتور خراب شوند یا این که اسپیکرهای داخلی مانیتور نویز داشته باشند و کیفیت مطلوبی را ارائه ندهند. عیب یابی مانیتورهای اسپیکردار کامپیوتر در برخی مواقع چالش برانگیز است.