معرفی ۵ روش بازاریابی نوین در تبلیغات اینترنتی

بعد از به وجود آمدن معجزه اینترنت، فعالیت‌های روزانه مردم یکی پس از دیگری وارد فضای مجازی می‌شود و البته که این موضوع روی کسب‌وکارها تأثیر خوبی دارد. جدای از این‌ها، دیگر کمتر کسی هست که در اینترنت فعالیت نداشته باشد؛ وجود شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام باعث شده که مردم روزانه هزاران محتوای […]

بعد از به وجود آمدن معجزه اینترنت، فعالیت‌های روزانه مردم یکی پس از دیگری وارد فضای مجازی می‌شود و البته که این موضوع روی کسب‌وکارها تأثیر خوبی دارد. جدای از این‌ها، دیگر کمتر کسی هست که در اینترنت فعالیت نداشته باشد؛ وجود شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام باعث شده که مردم روزانه هزاران محتوای گرافیکی یا متنی ببینند. چه می‌شود اگر بخشی از این محتواها را به تبلیغات اختصاص بدهیم؟ البته که با رشد چند برابری مشتری‌ها روبه‌رو می‌شویم و باید آمادگی هجوم افراد را داشته باشیم. از این رو قصد داریم امروز درباره این موضوع بخوانیم و ۵ روش بازاریابی نوین در تبلیغات اینترنتی را به شما معرفی کنیم؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به رپورتاژ آگهی، گوگل ادوردز و یا… اشاره کرد.

منظور از بازاریابی نوین در تبلیغات اینترنتی چیست؟

بازاریابی به معنای پیدا کردن مشتری و اتصال فرد به فروشنده است. وقتی از بازاریابی نوین صحبت می‌کنیم به دنبال راه‌های جدید و تاثیرگذار برای جذب مشتری هستیم که آمار و ارقام را به عدد بهتری تبدیل کنند و سوددهی بیشتری را برایمان بسازند. البته که این روش‌ها ممکن است در هر حوزه‌ای پیدا شوند؛ ولی ما در این مقاله قصد داریم تا درباره تبلیغات اینترنتی صحبت کنیم. تبلیغات اینترنتی که امروزه درصد زیادی از آگهی‌های جهان را گرفته‌اند، می‌توانند نقش قدرتمندی در فروش محصولات ما داشته باشند؛ در‌ واقع این آگهی‌ها یک فرصت عالی هستند که استفاده هر چه بهتر از آن‌ها سوددهی بیشتر را در بر خواهد داشت. در ادامه سعی کردیم که بهترین این روش‌ها را جمع‌آوری کنیم و به موضوعاتی از قبیل ایمیل مارکتینگ و یا رپورتاژ آگهی پرداخته‌ایم.

  • ۱. تبلیغات در موتور‌های جستجو

موتورهای جستجوگری که به ما کمک می‌کنند در میان سایت‌ها گشت‌وگذار کنیم، محیط خوبی برای تبلیغات اینترنتی می‌باشند. محبوب‌ترینِ این موتورها یعنی گوگل و بینگ سرویس‌های تبلیغاتی به نام‌های گوگل ادز (یا ادوردز) و بینگ ادز ارائه می‌دهند و سایت شما را به عنوان آگهی در ابتدای جستجوی مخاطب می‌گذارند. شاید استفاده از آن‌ها به دلیل تحریم‌هایی که تحت تاثیرشان هستیم کمی مشکل‌ساز باشد، اما نتیجه این تبلیغات شگفت‌انگیز هستند و رشد چند برابری را برای شما خواهند ساخت.

به طور کلی مؤثر بودن این تبلیغات بخاطر اولین لینک بودن وب‌سایت شما و یا به عبارتی گرفتن رنک یک است. شما می‌توانید بدون استفاده از گوگل ادوردز هم این مقام را بدست بیاورید، ولی ممکن است بیشتر زمان‌بر و پرهزینه باشد. SEO یا سئو به معنای «بهینه‌سازی وبسایت برای موتور‌های جستجو» می‌باشد و به کمک تولید محتوای یونیک و فرانت اند منظم بدست می‌آید. اگر به صورت مداوم روی پروژه خود کار کنید، در نهایت یک وب‌سایت قدرتمند خواهید داشت.

  • ۲. رپورتاژ آگهی، مقاله تبلیغاتی شرکت شما

در میان روش‌های تبلیغاتی، نامی به چشم می‌خورد که به اندازه کافی از آن استقبال نمی‌شود. منظور از رپورتاژ آگهی محتوای تبلیغاتی است که خواننده را به خرید محصولات و یا استفاده از خدمات شما ترغیب می‌کند. رپورتاژ در‌ واقع روی یک دامنه دیگر قرار می‌گیرد و هدف از این کار استفاده از بازدید کنندگان آن سایت است؛ البته که این وب‌سایت میزبان هزینه‌ای هم برای تبلیغات شما دریافت می‌کند. مزایای این روش نسبت به گوگل ادوردز یا بینگ، هزینه کمتر آن است؛ ولی خب تاثیرگذاری آن هم اختلاف بسیار زیادی با تبلیغات موتور‌های جستجو دارد. در تیتر قبلی خواندیم که یک Search Engine به خودی خودی می‌تواند روزانه صد‌ها مخاطب برای شما جذب کند؛ چه بهتر که کلیدواژه انتخابی شما بازدید بیشتری هم داشته باشد! ولی این موضوع رپورتاژ آگهی را انتخاب بدی نمی‌کند؛ در‌ واقع رپورتاژ بی‌تاثیر هم نیست و کمک خوبی به شرکت شما می‌کند، فقط محتوای آن باید به درستی طراحی شود و در یک وب‌سایت پربازدید استفاده شود.

سایت های زیادی در زمینه خرید رپورتاژ آگهی فعالیت می کنند اما تسمینو یکی از مناسب ترین و بهترین پلتفرم های تبلیغاتی است که خدمات ارزنده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. این سایت یکی از قدیمی ترین پلتفرم های خرید رپورتاژ آگهی در وب فارسی، مفتخر است که به عنوان یک راهنما و متخصص این امر، برای پیشرفت کسب کارتان همراه شما باشد.

  • ۳. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

جدای از رپورتاژ و گوگل ادز که فعالیت کاربران در مرورگر‌های اینترنتی نشان می‌دهند، این افراد مدت زیادی از وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، تلگرام که بین ایرانیان محبوب هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای آگهی‌های شما باشند. البته اینکه از چه روشی برای تبلیغات هم استفاده می‌کنید مهم است؛ برخی افراد از خود قابلیت‌های این شبکه‌های اجتماعی مانند استفاده از تگ خرید در اینستاگرام استفاده می‌کنند و برخی دیگر تنها به دنبال بازدید و جذب مخاطب هستند و معمولاً از روش‌هایی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ بهره می‌برند. البته که مورد اول نیازمند یک برنامه بلندمدت و استراتژی سوشال مدیا قدرتمندی دارد.

  • ۴. ایمیل مارکتینگ

با اینکه سال‌ها از تاریخ به وجود آمدن ایمیل مارکتینگ می‌گذرد، هنوز که هنوز است کار خود را عالی انجام می‌دهد! این روش بازاریابی به کمک ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مشتریانی که فرم مربوط به آن را ارسال کنند یا از سایت شما خریدی کرده باشند، انجام می‌شود و معمولاً تخفیف‌های دوره‌ای و یا محصولات پرفروش را به فرد اطلاع می‌دهد. برای مثال اگر تا به حال از وب‌سایت دیجی کالا خرید کرده باشید، ممکن است مشاهده کنید که نامه‌های الکترونیکی از آدرس دیجی‌کالا برای شما ارسال می‌شود و بعضا مربوط به اطلاعیه‌‌های شگفت‌انگیز هستند. شاید با خود بگویید که امروزه ایمیل چنان طرفدارانی ندارند؛ اما بهتر است بدانید با اینکه از دوران اوج این پدیده گذشته‌ایم هنوز هم افراد برای بسیاری از فعالیت‌های اینترنتی مانند بازیابی پسورد و یا داشتن یک اکانت خاص نیازمند ساخت ایمیل هستند!

  • ۵. بنر تبلیغاتی

حتماً دیده‌اید که طراحان وب‌سایت‌های پربازدید، بنر‌های تبلیغاتی خاصی را در گوشه گوشه سایت قرار می‌دهند؛ این بنر‌های اغلب مرتبط با هدف اصلی وب‌سایت و یا حداقل صفحه‌ای که شما باز کرده‌اید انتخاب شده‌اند. مسئله‌ای که در بنر‌های تبلیغاتی مهم است نسبت تعداد بازدید و تعداد کلیک است؛ در حقیقت طراح بنر باید از طوری آن را طراحی کند که حداکثر توجه مخاطب را سمت خودش بکشد.

شرکت‌هایی وجود دارند که خدمات تبلیغاتی به همراه آمار و ارقام (مانند تعداد کلیک‌ها) را در اختیارتان می‌گذارند و در ازای مبلغی بنرتان را تا یک تاریخ مشخص به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند؛ حتی ممکن است آن شرکت از وب‌سایت میزبان هم نداشته بی‌خبر باشد و تنها به عنوان یک واسطه برای اتصال مشتری و وب‌مسترها استفاده شود.

تبلیغات اینترنتی در کنار بازاریابی نوین

در این مطلب درباره روش‌های تبلیغاتی که به بازاریابی بهتر و جذب بیشتر مخاطب کمک می‌کنند، خواندیم. بدانید که در نهایت شما مجبور به انتخاب یکی از روش‌ها نیستید و برای مثال می‌توانید رپورتاژ آگهی را در کنار بنر‌های تبلیغاتی استفاده کنید، اما باید به هزینه‌های این تبلیغات هم بیاندیشید؛ مثلاً گوگل ادوردز به تنهایی بازدهی خوبی دارد و هزینه معقولی هم دریافت می‌کند. پس در هر صورت انتخاب یک روش تبلیغاتی تصمیم شماست و مطمئن باشید که هر چیزی که انتخاب کنید، به صلاح کسب ‌و کارتان خواهد بود.