چند نکته مهم برای از دست ندادن مخاطبان وب‌سایت

برای اینکه یک وب‌سایت بتواند به‌صورت روزانه بازدید زیادی داشته باشد، فارغ از بحث تبلیغات و دیده شدن، باید اصولی را رعایت کند تا بتواند مخاطب خود را جذب کرده و آن‌ها را از دست ندهد. بیایید از منظر مخاطب به یک وب‌سایت نگاه کنیم و ببینیم که چه چیزهایی ما را جذب می‌کند و […]

برای اینکه یک وب‌سایت بتواند به‌صورت روزانه بازدید زیادی داشته باشد، فارغ از بحث تبلیغات و دیده شدن، باید اصولی را رعایت کند تا بتواند مخاطب خود را جذب کرده و آن‌ها را از دست ندهد. بیایید از منظر مخاطب به یک وب‌سایت نگاه کنیم و ببینیم که چه چیزهایی ما را جذب می‌کند و چه چیزهایی ما را به دردسر می‌اندازد. لطفاً تا انتهای مطلب با ما در شرکت مهندسی دیجی تک همراه باشید.

طراحی جذاب سایت

هنگامی‌که یک کاربر وارد یک وب‌سایت می‌شود، در اولین قدم برایش بسیار مهم است که بتواند با ظاهر کلی آن سایت ارتباط برقرار کند. رنگ‌بندی نامتوازن، باکس‌هایی با اندازه‌های عجیب و غریب، متن‌هایی با فونت بیش از اندازه کوچک یا بزرگ، تصاویر نامناسب و به هم خوردن ظاهر کلی وب‌سایت با تغییر اندازه پنجره مربوط به مرورگر، مواردی هستند که می‌تواند برای یک کاربر آزاردهنده باشد. بخشی از موارد گفته شده، همانند تصاویر نامناسب و فونت‌های با اندازه و شکل عجیب و غریب مربوط به خود شما هستند که مدیریت وب‌سایت را به دست دارید و مطالب خود را بارگذاری می‌کنید، اما بخش دیگر مربوط به طراح وب‌سایت است.

البته طراحی وب‌سایت را در حالت کلی می‌تواند به دو بخش تقسیم کرد. قسمتی از کدهای نوشته‌شده ظاهر کلی وب‌سایت شما را تشکیل می‌دهند، اما بخش دیگر کدهای پشت پرده سایت هستند که عملیات اصلی توسط آن‌ها انجام می‌شود. هرقدر تجربه افراد طراحی کننده وب‌سایت بیشتر باشد، قطعاً ساختار کدهای نوشته‌شده نظام‌مندتر بوده و صورت ظاهری سایت جذاب‌تر خواهد بود؛ بنابراین اگر خودتان امکان طراحی وب‌سایت را ندارید بهتر است از یک فرد یا یک گروه مجرب همانند دیجی تک بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

ممکن است شما طرحی را در ذهن خود داشته باشید و بخواهید وب‌سایتتان دقیقاً به همان صورت طراحی شود. از آنجایی که شما یک طراح ماهر نیستید، امکان دارد خواسته شما به لحاظ فنی قابل پیاده‌سازی نباشد، یا مشکلاتی برای سئو سایت ایجاد کند؛ یا ممکن است شما نگران این موضوع باشید که ممکن است آنچه طراح بر روی وب‌سایت پیاده می‌کند، باب میل شما نباشد. تمام این مسائل قابل‌حل هستند و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. قبل از شروع به کار شما باید با متخصصان امر صحبت کنید. معمولاً طراحان وب‌سایت قبل از شروع کار از مشتریان خود نیازسنجی می‌کنند و در طی جلسات اولیه به‌خوبی سلیقه مشتری خود را به دست می‌آورند. گاهی هم با نشان دادن نمونه کار از شما می‌خواهند که نزدیک‌ترین طرح به آنچه در ذهن خود دارید را انتخاب کنید.

در هر حال یک طراح باتجربه کسی است که به‌خوبی با سلیقه کاربران و سلیقه مشتری آشنا است و کاری را تحویل می‌دهد که نهایتاً باب میل هر دو طرف باشد. برای اینکه مطمئن شوید طراح تجربه کافی دارد یا خیر، بهتر است به سراغ شرکت‌های باتجربه مانند دیجی تک بروید. متخصصان این شرکت در زمینه طراحی سایت asp.net فعالیت می‌کنند و در این زمینه بیش از 20 سال تجربه دارند. فعالیت مستمر این مجموعه باعث شده که 130 پروژه موفق نمادی از توانمندی‌های این شرکت شوند.

محتوا را دست‌کم نگیرید

پس از طراحی، آنچه یک وب‌سایت را زنده نگه می‌دارد محتوا است. تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. درواقع محتوا سرمایه بسیار سودمندی برای سایت شما است. شما نباید محتوای وب‌سایت‌های دیگر را در سایت خود کپی کنید. ممکن است مطلبی را در یک وب‌سایت بخوانید و به خاطر بازدید بسیار زیادی که مطلب گرفته است، به فکر این بیفتید که همان مطلب را در سایت خود هم کپی کنید. با این کار نه تنها سایت خود را بهبود نبخشیده‌اید، بلکه ضربه بزرگی هم به آن زده‌اید. کپی کردن محتوای دیگران یعنی نابود کردن سئو سایت و این یعنی یک عقب‌گرد بسیار بد. اگر از مطلبی خوشتان آمده، نباید آن را کپی کنید، اما می‌توانید با الهام از موضوع مطلب، خودتان مطلب دیگری را بر اساس اصول سئو بنویسید.

میزان به کار بردن کلمات کلیدی، لینک‌های داخلی و خارجی، عنوان عکس‌ها، طولانی یا کوتاه بودن متن و جذاب نوشتن متن مواردی هستند که حتما باید هنگام نوشن به آن‌ها توجه کنید. اگر هم مطمئن نیستید که از پس این کار بر‌می‌آیید یا نه، حتما با متخصصان تولید محتوا مشورت کرده و کار را به آن‌ها بسپارید.

سرعت بارگذاری صفحات

معمولاً در کنار محتوای متنی سایت، حتماً تصاویری هم قرار دارند. تصاویر بارگذاری شده نباید آن‌قدر حجم زیادی داشته باشند که بارگذاری صفحات طولانی شده و برای خواننده حوصله سربر باشد. البته سرعت بارگذاری صفحه صرفا به حجم عکس‌ها مربوط نیست. اصل کار کدهای نوشته‌شده برای صفحه هستند که قطعاً طراح باتجربه از این مسائل آگاه است و به‌گونه‌ای برنامه‌نویسی می‌کند که سرعت لود صفحات بالا باشد. البته شما به‌عنوان کاربر وب‌سایت و کسی که مطالب را بارگذاری می‌‌کند، علاوه بر حجم تصاویر باید تعداد تصاویر و ویدئوهای موجود در یک صفحه را هم در نظر بگیرید. حتی اگر حجم محتوای شما کم باشد، اما تعداد آن‌ها زیاد، بازهم ممکن است هنگام بارگذاری صفحه، کاربر دچار مشکل شود. اگر این موارد را رعایت کرده‌اید ولی مشکل لود شدن صفحه دارید، بهتر است با یک طراح وب‌سایت مشورت کنید.

خدمات شرکت مهندسی دیجی تک

در این مطلب سه مورد از موارد مهمی که مخاطبان وب‌سایت شما را حفظ می‌کنند اشاره کردیم، اما فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود. موارد دیگری هم وجود دارند که برای اطلاع از آن‌ها بهتر است با متخصصان شرکت دیجی تک در ارتباط باشید. طراحی سایت، سئو سایت، استراتژی‌های کسب و کار، طراحی UX و … خدماتی هستند که در کنار مشاوره به مشتریان عزیز شرکت ارائه می‌شوند. برای آشنایی با خدمات این شرکت، دیدن نمونه کارها، مشاوره و عضویت در باشگاه مشتریان این شرکت کافی است به وب‌سایت digitechseo.com مراجعه کنید.