کسب و کارها

تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب و کارهایی است؟ 

96 درصد مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مد نظرشان، ویدئوها را تماشا می‌کنند. البته قضیه جالب‌تر هم می‌شود اگر بدانید که 84درصد آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و برای خرید محصول یا خدمتی اقدام می‌کنند. چنین آمارهایی تأثیر تبلیغات ویدئویی را به‌طور واضح، بر رونق کسب‌وکار نشان می‌دهد. با این تفاسیر عجیب نیست […]

96 درصد مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مد نظرشان، ویدئوها را تماشا می‌کنند. البته قضیه جالب‌تر هم می‌شود اگر بدانید که 84درصد آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند و برای خرید محصول یا خدمتی اقدام می‌کنند. چنین آمارهایی تأثیر تبلیغات ویدئویی را به‌طور واضح، بر رونق کسب‌وکار نشان می‌دهد.

با این تفاسیر عجیب نیست که شمار زیادی از بازاریابان ویدئو را در برنامه‌های بازاریابی خود قرار می‌دهند. این بسیار هوشمندانه است که بدون دردسر، گوش و چشم مخاطب را در اختیار خود بگیریم و رابطه‌ای عمیق را فقط در عرض مدتی کوتاه با او برقرار کنیم.

ممکن است بپرسید: «آیا استفاده از این نوع تبلیغات برای ما نیز فایده دارد؟» برای پاسخ به این سؤال، با هم به بررسی تبلیغات ویدئویی می‌پردازیم و آن را از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌کنیم.

تبلیغات ویدئویی چیست؟

ویدئوهای تبلیغی، محتواهایی به‌شکل فیلم هستند که در پلتفرم‌های آنلاین وظیفه تبلیغات را برعهده دارند. این نوع محتواهای تبلیغاتی از محبوب‌ترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان آنلاین هستند و غلبه آن‌ها بر دیگر انواع تبلیغ نشان می‌دهد که متخصصان بازاریابی زمان را نباید از دست بدهند و در مورد استفاده از تبلیغات ویدئویی غفلت نکنند.

از طرف دیگر باید گفت اگرچه بازاریابی با ویدئو در حال پیشرفت است؛ اما این باعث نمی‌شود که بازاریابان، به‌طور تضمین‌شده، همواره پیروز شوند. کیفیت پایین و زمان پخش بالا از مواردی هستند که به مخاطبان احساس نارضایتی می‌دهند. چنین بازتابی به‌مرور می‌تواند برای برند شما نتیجه‌ای معکوس به همراه داشته باشد.

ویدئو مارکتینگآمارها نشان می‌دهند که بازاریابان باید دقت کنند و به تولید ویدئوهای مخاطب‌پسند بپردازند، به این معنا که مخاطب آن را واقعاً ارزشمند و مفید بداند. البته قراردادن امکان انتخاب برای مخاطب و مرتبط‌بودن تبلیغ با محتوایی که مخاطب در حال دیدن آن است نیز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

مزایا و معایب تبلیغات ویدئویی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی

همانطور که ذکر کردیم ویدئوها ابزارهای قدرتمند و جدایی‌ناپذیر بازاریابی هستند؛ اما آیا راه‌های تبلیغاتی سنتی‌تر هم می‌توانند ما را به قدرت برسانند. تعیین اینکه چه محتوای تبلیغی برای برندتان سودآور خواهد شد، معمولا دشوار است؛ زیرا محاسبه بازگشت سرمایه برای تبلیغات سنتی تا زمانی که آن را اجرا کنید، امکان‌پذیر نیست.

در کل، ویدئوهای تبلیغی بر میزان آگاهی از برندتان تأثیر دارد، پیام برندتان را بهتر منتقل می‌کند و بر نتیجه نهایی مورد انتظارتان تأثیرگذار است. البته بد نیست از روش‌هایی برای دیده‌شدن بیشتر ویدئو خود نیز استفاده کنید تا بیشتر دست به دست شود و افراد بیشتری آن را مشاهده کنند.

مزایای تبلیغات ویدئویی برای رشد و آگاهی برند

با بررسی تعدادی از مزایای ویدئوهای تبلیغی می‌توانید که درک بهتری از اثربخش‌بودن آن برای برندتان بیابید:

  1. ویدئو محبوب است. اولین و واضح‌ترین دلیل برای انتخاب ویدئو این است که صرفاً همان چیزی را ارائه می‌دهد که مخاطب می‌خواهد و کاربران هم نسبت به آن واکنش مثبتی دارند.
  2. ویدئو به شما امکان می‌دهد پیامی را با مخاطب به اشتراک بگذارید که تاثیرگذاری عمیق‌تری دارد. این نوع محتوا هم به صورت دیداری و هم شنیداری ارتباط برقرار می‌کند.
  3. ویدئو جذابیت خاصی دارد که تبلیغات متنی و تصویری آن را ندارند. این قضیه را به‌وضوح هنگام انتخاب سرگرمی نیز مشاهده می‌کنیم. دیدن فیلم خیلی بیشتر از خواندن کتاب و شنیدن موسیقی طرفدار دارد.
  4. ویدئو ابزاری قدرتمند برای تبدیل افراد به مخاطبانی است که شما را دنبال می‌کنند. این نوع محتوا راهی عالی برای ثبات و یادآوری برند است.
  5. بازاریابی ویدیویی به برند شما شخصیت می‌بخشد. ویدئو به مخاطبانتان این امکان را می‌دهد که به‌جای تصویری ثابت، با فیلمی متحرک ارتباط برقرار کنند. این اتفاق به برند شما وجهه‌ای زنده و پویا می‌دهد.
  6. مردم ویدئوها را به اشتراک می‌گذارند. تخمین زده می‌شود که 92 درصد از افرادی که ویدیویی را مشاهده کرده‌اند، در ادامه آن را به اشتراک گذاشته‌اند. این ثابت می‌کند که اگر به‌دنبال روشی نوآورانه برای افزایش آگاهی از برند هستید، بازاریابی ویدیویی می‌تواند به کمک شما بیاید.
  7. این نوع تبلیغات ارزان‌تر از قبل تهیه می‌شوند. در حال حاضر به‌لطف ابزارهای جدیدی مانند دوربین‌های ارزان‌قیمت، نسبت به گذشته هزینه کمتری برای تهیه فیلم نیاز است. همچنین با استفاده از این ابزارها می‌توانید که خیلی ساده‌تر از قبل  ویدئو بسازید.

با این اوصاف واضح است که ویدئو گزینه‌ای سودمند را برای بسیاری از برندها فراهم می‌کند. این نوع تبلیغ به شما امکان می‌دهد که پیامی با تأثیر واقعی ایجاد کنید. از طرف دیگر برای افزایش آگاهی از برند اهمیت دارد؛ زیرا مردم بیشتر از هرنوع محتوای دیگری ویدئوها را به یاد می‌آورند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

معایب تبلیغات ویدئویی برای رشد و آگاهی برند

از معایب ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. تولید ویدئو، هزینه و زمان بیشتری می‌طلبد و نیاز است که با دقت و حساسیت لازم روی آن وقت و انرژی صرف کنید.
  2. هر ویدئویی نمی‌تواند موفق شود؛ در حالی که ویدئو ممکن است رسانه‌ای عالی برای بازاریابی به حساب بیاید، اما باید بدانیم که هر ویدئویی توان رقابت ندارد و احتمال دارد باب میل مخاطبانتان نباشد و با شکست مواجه شوید.
  3. رقابت در بازار از طریق ویدئوهای تبلیغاتی سخت است. ارزان و ساده‌شدن تهیه ویدئو مزیتی بزرگ است؛ اما درست به همین دلیل تعداد افراد بیشتری قادرند که ویدئو بسازند. این قضیه باعث اشباع بازار می‌شود و بسیار سخت است که برند شما با دیگران رقابت کند.
  4. ویدئو خود نیاز به تبلیغ دارد. به‌دلیل تعداد خیره‌کننده ویدئوهای آنلاین، نمی‌توانید به‌سادگی ویدئو بگذارید و منتظر آمار امیدوارکننده بمانید. به این ترتیب استفاده از روش‌های تبلیغی دیگر، همچنان ضروری است.
  5. چنین ویدئوهایی همچنان تبلیغ هستند. اگر ویدئوی شما کاملاً مبتنی بر تبلیغات است، انتظار تبدیل بیینده به مشتری را نداشته باشید. فراموش نکنید که بیش از نیمی از مصرف‌کنندگانی که ویدئوهای آنلاین را تماشا می‌کنند، از دیدن تبلیغات تجاری خودداری می‌کنند.

در کل با وجودی که ویدیو دارای معایبی است، می‌توانیم با روش‌هایی چون بازاریابی بهتر و زمان‌بندی مناسب بر آن‌ها غلبه کنیم. با آگاهی از مزایا و مشکلات احتمالی، می‌توانید از مزایای ویدئو به بهترین نحو استفاده کنید. در یک کلام باید گفت درست است که ویدئوهای تبلیغی معایبی دارند؛ اما آن‌ها همچنان در صدر هستند.

تبلیغات ویدئویی در آپاراتانواع روش‌های پرداخت تبلیغات ویدیویی چیست؟

برای ارائه ویدئوهای تبلیغی باید با مراکزی مذاکره کنید که به نمایش این‌گونه محتواها می‌پردازند. این روش مشکلات خاص خود را به همراه دارد و می‌تواند شما را از مسؤلیت‌های اصلی‌تان دور کند. استفاده از یکتانت و سپردن مراحل بعدی کار به آن‌ها روشی ساده‌تر از روش قبل در دسترسان می‌گذارد.

تبلیغات ویدئویی مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

حقیقت این است که هر کسب‌وکاری می‌تواند از طریق بازاریابی ویدیویی به متمایز‌شدن خود کمک کنید و این در حالی است که برخی از حرفه‌ها بیشتر از سایرین می‌توانند از آن استفاده ببرند. از این گروه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مشاغلی که از مخاطب خود دور هستند. مشاغل آنلاین نیز در این گروه قرار می‌گیرند.
  • مشاغل الکترونیک که طی آن‌ها انواع معاملات تجاری به‌صورت الکترونیکی در اینترنت انجام می‌شود.
  • کسب‌وکارهای کوچک محلی که مخاطبان کمی دارند.
  • مشاغل گردشگری که باید مخاطبان خود را در مناطق جغرافیایی دیگر بیابند.
  • رستوران‌ها، کافه‌ها و تمام مشاغلی از این دست که ممکن است از دید مخاطب خود پنهان بمانند.
  • موسسات آموزشی که نیاز دارند به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند.
  • مراکز ارائه‌کننده خدمات بهداشتی و درمانی نیز برای اطلاع‌رسانی و معرفی خدماتشان به  آن نوع تبلیغ نیاز دارند.

چه موقع از تبلیغات ویدئویی استفاده کنیم؟

برای دانستن زمان استفاده از ویدئوهای تبلیغی، هدف، نوع مخاطب و جایگاه تبلیغ ویدئویی خود را در قیف بازاریابی مشخص کنید. در هر مرحله نوع مشخصی از محتوای ویدئویی باید تهیه شود و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

  1. آگاهی (ابتدای قیف)

معرفی نام تجاری شما به افراد بیشتر و ایجاد رابطه بازاریابی طولانی‌مدت با مشتریان به‌نوعی آگاهی دادن به آن‌هاست.

  1. توجه (میانه قیف)

مخاطبان شما را می‌شناسند؛ بنابراین روابط خود را با مشتریان بالقوه خود عمیق‌تر کنید تا شما را با علاقه دنبال کنند.

  1. تبدیل (انتهای قیف)

با علم به این مراحل و همچنین شناخت پرسونای مخاطب خود، قادر هستید که فرآیند پخش ویدئوهای تبلیغی را به روشی درست و در زمان مناسب پیش ببرید.

انجام مراحل مختلف تبلیغ و دقت در روند اجرای آن، از طریق مجموعه‌ای چون ادیوری، آسان‌تر و سریع‌تر است. این مجموعه تمام راه‌های دیجیتال مارکتینگ را با نوآوری و خلاقیت پیش می‌برد و بهترین ابزارها، امکانات و آموزش‌ها را برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک فراهم می‌کند. سپردن کارهای بنیادی به افراد کاردان همیشه می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد.