پیش‌بینی وضعیت سلامت با هوش مصنوعی تنها با فشردن یک دکمه

فناوری هوش مصنوعی در کنار معایب خود در بخش پزشکی و سلامت می تواند مزایایی نیز به همراه داشته باشد. اکنون دانشمندان به لطف این فناوری می توانند وضعیت سلامت افراد را در این ه تنها با فشار دادن یک دکمه پیش بینی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در خال حاضر […]

فناوری هوش مصنوعی در کنار معایب خود در بخش پزشکی و سلامت می تواند مزایایی نیز به همراه داشته باشد. اکنون دانشمندان به لطف این فناوری می توانند وضعیت سلامت افراد را در این ه تنها با فشار دادن یک دکمه پیش بینی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در خال حاضر از اسکن تراکم استخوان برای پیش بینی خطرات قلبی و عروقی استفاده میشود. اما استفاده از هوش مصنوعی می تواند سرعت این فرایند را به شدت افزایش دهد. بنابراین امکان شناسایی خطرات قلبی و عروقی سریع تر خواهد شد. همچنین این فکتوری می تواند در تشخیص بیماری هایی نظیر زوال عقل نیز موثر خواهد بود. بدین ترتیب هوش مصنوعی علاوه بر تشخیص حملات قلبی، دیگر بیماری های مربوط به کهنسالی را نیز تشخیص می دهد.

محققانی از دانشگاه علوم پزشکی ادیت کوان نرم افزاری را توسعه داده اند که می تواند از فناوری هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اسکن های تراکم استخوان استفاده کند. این نرم افزار در یک روز می تواند حدود ۶۰ هزار اسکن را بررسی کند. جاشوا لوئیس، مدیر ارشد این پروژه در این مورد می گوید: با کمک این روش می توان از ابتلا به بیناری در آینده جلوگیری کرد.

چنین رویکردی در آینده می تواند در آزمایش تراکم استخوان و تشخیص زودهنگام بیماری علی قلبی و عروقی نیز کاربرد داشته باشد.

این تحقیق یکی از بزرگترین تحقیق های انجام شده در این حوزه است و در آن از انواع دستگاه های اسکن تراکم استخوان استفاده شده است. همچنین تعداد ۵۰۰۰ تصویر در این مطالعه بررسی شد که در بین آنها ۸۰ درصد از تصاویر دارای تجزیه و تحلیل یکسان بین نرم افزار و متخصص بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال