تولید نوعی نمایشگر لمسی که زیر آب نیز کار می‌کند

پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری در چین موفق به ساخت نوعی نمایشگر نوری شده‌اند که از طریق یک برچسب به پوست متصل شده و می‌تواند در زیر آب نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در این اختراع از ویژگی‌های نوری ذرات لومین سنت در حوزه مکانیک آن […]

پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری در چین موفق به ساخت نوعی نمایشگر نوری شده‌اند که از طریق یک برچسب به پوست متصل شده و می‌تواند در زیر آب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان در این اختراع از ویژگی‌های نوری ذرات لومین سنت در حوزه مکانیک آن و کاربردهای مختلف آن در فناوری استفاده کردند. پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری پوهانگ با استفاده از ذرات لومین سنت یک نمایشگر نوری را ابداع کردند که می‌توانند در زیر آب دوام بیاورد و امکان نوشتن و پاک کردن پیام‌ها را نیز فراهم می‌کند. آنها با کشف یک پدیده نوری متمایز در ذرات لومین سنت موفق به پیاده سازی آن در یک دستگاه جدید شدند.

ذرات لومین سنت می‌توانند انرژی را جذب کرده و به تدریج آن را آزاد کنند همچنین در اثر قرار گرفتن در معرض فشار فیزیکی بیرونی می‌توانند نور ساطع کنند. در زمان محو شدن نور ساطع شده این ذرات نیز در معرض خاموش شدن مکانیکی قرار می‌گیرد. با وجود پژوهش‌های بسیار در مورد این فناوری و کاربرد آن برای نمایشگرهای نوری هنوز مکانیزم دقیق آن به صورت ابهام باقی مانده است.

پژوهشگران از تاثیر الکترون‌های به دام افتاده و شارژ مجدد آنها استفاده کردند. سپس با کشف موفقیت آمیز مکانیزم‌های حاکم بر هر دو پدیده آن را با ماده پلیمری بسیار نازکی ترکیب کردند. در نهایت یک نمایشگر نوری ایجاد شد که امکان اتصال آن به پوست بدن وجود دارد.

این نمایشگر برچسب مانند میتواند از طریق وارد کردن مقدار کمی فشار به انگشت هنگام نوشتن اطلاعات را منتقل کند. در زمان قرارگیری در معرض اشعه فرابنفش نیز به حالت خالی باز می‌گردد این کار شباهت زیادی به پاک کردن مطالب از دفترچه با کمک پاک کن دارد. این نمایشگر لمسی در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته و در صورت قرارگیری به مدتی طولانی در زیر آب همچنان عملکرد خود را حفظ خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال