تولید ربات پوشیدنی با خاصیت توانبخشی به بیماران سکته مغزی

محققان نوعی ربات پوشیدنی تولید کرده‌اند که می‌تواند برای بیماران سکته مغزی اثر توانبخشی داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بسیاری از قربانیان سکته مغزی پس از این مشکل در انتقال فرامین از مغز به اعضای بدن دچار مشکل می‌شوند. اما ربات پوشیدنی ساخته شده توسط محققان چینی و آمریکایی کمک می‌کند تا […]

محققان نوعی ربات پوشیدنی تولید کرده‌اند که می‌تواند برای بیماران سکته مغزی اثر توانبخشی داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بسیاری از قربانیان سکته مغزی پس از این مشکل در انتقال فرامین از مغز به اعضای بدن دچار مشکل می‌شوند. اما ربات پوشیدنی ساخته شده توسط محققان چینی و آمریکایی کمک می‌کند تا انتقال فرامین همانند گذشته و به صورت عادی انجام گیرد.

ربات پوشیدنی با کمک محققان چینی و همچنین شرکت دانشگاه هاروارد توسعه داده شده است. در این ربات سه بخش اصلی وجود دارد که بخش اول یک سربند الکتروانسفالوگرافی است که می تواند سیگنال های الکتریکی مغز را بخواند. همچنین بازوبندی در آن تعبیه شده که قابلیت خواندن سیگنال های عصبی عضلانی بازو را دارد و به یک دستکش رباتیک نیز مجهز است.

 هنگامی که بیمار قصد انجام فعالیت خاصی را دارد، سیگنال های الکتریکی از طریق سربند و بازوبند شناسایی شده و به یک رایانه مرتبط ارسال می شود. در این هنگام هوش مصنوعی نیز وارد کار شده و از طریق یک الگوریتم خاص این سیگنال ها را بررسی کرده و سپس از یک پایگاه داده برای مطابقت استفاده می کند. پس از این تطابق دستکش مورد نظر فعال شده و دست می تواند فعالیت مورد نظر را انجام دهد. بدین ترتیب مسیر شبکه عصبی آسیب دیده پس از سکته مغزی بازسازی خواهد شد و پس از مدتی نیز بیمار می تواند حتی بدون کمک ربات نیز حرکات دست خود را انجام دهد. دقت این ربات حدود ۹۰ درصد برآورد شد. همچنین زمان دریافت و پاسخ آن به واکنش مورد نظر ۳۰۰ میلی ثانیه اندازه گیری شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال