تولید شیشه هایی که تا می شوند

شیشه هایی با قابلیت خم شدن، جدیدترین اختراع محققان المانی می باشد. این شیشه ها طوری طراحی شده ا ند تا این قابلیت را داشته باشند که تنها در مکان های مسطح مورد استفاده قرار نگیرند. شیشه های خم شونده مثل ورق بوده و تا زاویه 90 درجه امکان خم شدن را دارند. به گزارش […]

شیشه هایی با قابلیت خم شدن، جدیدترین اختراع محققان المانی می باشد. این شیشه ها طوری طراحی شده ا ند تا این قابلیت را داشته باشند که تنها در مکان های مسطح مورد استفاده قرار نگیرند. شیشه های خم شونده مثل ورق بوده و تا زاویه 90 درجه امکان خم شدن را دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، این شیشه ها به گونه ای کار می کنند که اگر تا دمای 500 درجه سانتیگراد به آن ها گرما وارد شود، قابلیت خم شدن را پیدا می کنند. این میزان از گرما به کمک یک نوع از اشعه لیزری به سمت این نوع از شیشه ها تابانده می شود و باعث می شود تا شیشه در همان مسیری که به آن گرما وارد شده است، خم شود. قابلیت خم شدن در این شیشه ها تنها تا زاویه 90 درجه می باشد و به دلیل گرمای وارد شده به آن ها، شکسته نشده و تنها خم می شوند.

پس از گرمای وارد شده به شیشه و خم کردن آن، باید به شیشه اجازه داد تا دوباره خنک شده و مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از شیشه به خصوص در صنعت ساختمان سازی بسیار می تواند مورد استفاده باشد. ابعاد شیشه های جدید تولید شده به این شکل، در حدود یک متر مربع است و محققان در تلاشند تا بتوانند شیشه های خم شونده بزرگ تری را برای مصارف مختلف تولید کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال