تهیه محافظ‌های بهداشتی با کمک پرینترهای سه بعدی

یک کارخانه بزرگ پرینت سه بعدی در کشور چک قصد دارد با ساخت محافظ های صورت وظیفه اجتماعی خود را در مقابل شیوع کرونا انجام دهد. این شرکت پس از ساخت این محافظ آن را دراختیار دیگر شرکت ها قرار خواهد داد تا آنها نیز بتوانند نسخه هایی از آن را تولید کنند. به گزارش […]

یک کارخانه بزرگ پرینت سه بعدی در کشور چک قصد دارد با ساخت محافظ های صورت وظیفه اجتماعی خود را در مقابل شیوع کرونا انجام دهد. این شرکت پس از ساخت این محافظ آن را دراختیار دیگر شرکت ها قرار خواهد داد تا آنها نیز بتوانند نسخه هایی از آن را تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از NEW ATLAS، کمپانی پروسا (Prusa) قصد دارد تا ماسک های بهداشتی با کمک پرینت 3D تولید کند. جوزف پروسا (Josef Prusa) رئیس این موسسه می گوید تولید این ماسک ها توسط پرینترهای سه بعدی ممکن است از نظر بهداشتی کمی خطرناک باشد اما ما سعی داریم تا با رعایت تمامی موازین بهداشتی ماسک های با کیفیت تولید کنیم.

پروسا تولید ماسک با پرینترهای سه بعدی را کار چندان مناسبی نمی داند اما از طرفی هیچ کام از طراحی های ماسک های فعلی را نیز قبول ندارد. وی می گوید: برای تولید یک ماسک نیاز است تا به عواملی نظیر قرارگیری ماسک روی صورت، فیلتر مناسب و از جنس خوب و تخلخل اجزای ماسک توجه شود. رعایت این موارد میتواند به تولید یک ماسک بی نقص کمک کند. پرنترهای سه بعدی تنها می توانند از مواد سخت برای تولید استفاده کنند. بنابراین تنها میتوان محافظ های صورت ساخت که از ورود ویروس از طریق عطسه و سرفه جلوگیری کند. طرح های اولیه این کمپانی برای دریافت مجوز به وزارت بهداشت چک ارسال شده است. از 5 طرح ، 2 طرح مورد تائید بوده و اکنون به مرحله تولید نزدیک هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال