کوالکام موفق به ساخت تکنولوژی شارژ بی‌سیم برای گوشی‌هایی با بدنه‌ی فلزی شد

به نظر می‌رسد که گوشی‌های با بدنه‌ی فلزی نیز به زودی بتوانند از تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده کنند چرا که کمپانی کوالکام موفق شده تا برای اولین بار این نوع شارژ را در بدنه‌ی فلزی گوشی‌ها نیز به کار گیرد. در گذشته گوشی‌هایی که دارای بدنه‌ی فلزی بودند نمی‌توانستند از این تکنولوژی بهره ببرند. بنابراین بسیاری […]

به نظر می‌رسد که گوشی‌های با بدنه‌ی فلزی نیز به زودی بتوانند از تکنولوژی شارژ بی‌سیم استفاده کنند چرا که کمپانی کوالکام موفق شده تا برای اولین بار این نوع شارژ را در بدنه‌ی فلزی گوشی‌ها نیز به کار گیرد. در گذشته گوشی‌هایی که دارای بدنه‌ی فلزی بودند نمی‌توانستند از این تکنولوژی بهره ببرند. بنابراین بسیاری از کمپانی‌ها مجبور بودند تا جنسی دیگر را برای گوشی خود در نظر بگیرند یا این که یک کاور جداگانه برای شارژ بی‌سیم استفاده کنند. حال تکنولوژی جدید کمپانی کوالکام به این کمپانی‌ها اجازه می‌دهد تا به راحتی از شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های با بدنه‌ی فلزی استفاده کنند.

کمپانی کولاکام به طور دقیق از جزئیات این تکنولوژی اطلاعاتی را در اختیار نگذاشته اما به گفته‌ی این شرکت، شارژ بی‌سیم که برای بدنه‌ی فلزی گوشی‌ها استفاده می‌شود با جدیدترین استاندار‌د‌های جهانی از نظیر Rezence مطابقت دارد. شاید بتوان گفت که بالاترین استاندارد برای شارژ بی‌سیم گوشی‌ها Consortium’s Qi نام دارد اما همین که کوالکام موفق شده تا شارژ بی سیم را برای بدنه‌ی فلزی گوشی‌ها به‌ کار گیرد دستاوردی بزرگ به نظر می‌رسد.

کوالکام از همین امروز این تکنولوژی را در اختیار کمپانی‌های سازنده‌ی تلفن هوشمند قرار داده است. این کمپانی با سازندگان گوشی هوشمند همکاری می‌کند تا مطمئن شود که بدنه‌ی فلزی گوشی‌ها مشخصات لازم برای پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را در اختیار داشته باشد.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی ما شاهد این تکنولوژی در تلفن‌های هوشمند باشیم اما با توجه به این که بسیاری از پرچمداران نظیر آیفون 6 و اچ تی سی وان M9 از بدنه‌ای فلزی استفاده می‌کنند می‌توان این انتظار را داشت که به زودی شاهد این تکنولوژی در گوشی‌های هوشمند آینده باشیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال