شرکت کوالکام تکنولوژی دوربین‌های دوگانه “Clear Sight” را معرفی کرد

آیا دوربین‌های دوگانه نقش مهمی را در آینده ی گوشی‌های‌هوشمند دارند؟ تاکنون شرکت‌های زیادی از دوربین‌های دوگانه استفاده کردند و مورد انتظارترین گوشی سال، آیفون 7 پلاس اپل نیز از این تکنولوژی استفاده کرده است. حال کوالکام هم وارد میدان شده و تکنولوژی جدیدی را برای چیپست‌های اسنپ‌دراگون 820 و 821 معرفی کرده که Clear […]

آیا دوربین‌های دوگانه نقش مهمی را در آینده ی گوشی‌های‌هوشمند دارند؟ تاکنون شرکت‌های زیادی از دوربین‌های دوگانه استفاده کردند و مورد انتظارترین گوشی سال، آیفون 7 پلاس اپل نیز از این تکنولوژی استفاده کرده است. حال کوالکام هم وارد میدان شده و تکنولوژی جدیدی را برای چیپست‌های اسنپ‌دراگون 820 و 821 معرفی کرده که Clear Sight نام گرفته است.

براساس گفته‌های کوالکام، این تکنولوژی اجازه می‌دهد تا شرکت‌های سازنده به راحتی از دو سنسور در دوربین‌های دوگانه‌ی خود استفاده کنند. سنسور اول تصاویر را در حالت عادی می‌گیرد و سنسور دوم با ثبت تصاویر سیاه و سفید بر کیفیت تصویر می‌افزاید. اما تصویر سیاه و سفید چه کمکی به کیفیت نهایی تصویر می‌کند؟ تصاویر سیاه و سفید معمولا دارای نویز کمتر، جذب نور بیشتر و کنتراست بالا هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا به طور کلی بر روی کیفیت تصویر تاثیر بگذارد.

درواقع می‌توان گفت که روی هم قرار گرفتن تصویر سیاه و سفید و تصویر اصلی، شباهت زیادی به تکنیک HDR دارد. با استفاده از HDR برای ارائه‌ی بهتر کیفیت نهایی، چندین عکس بر روی هم قرار می‌گیرند تا در نهایت تصویر بهتری را به کاربر ارائه دهند. به‌هر‌حال تکنولوژی جدید کوالکام تنها بر روی گوشی‌هایی اجرا می‌شود که از چیپست اسنپ‌دراگون 820 و 821 پشتیبانی کنند و احتمالا این تکنولوژی برای چیپست‌های بعدی این شرکت نیز به کار گرفته می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال