کوالکام به دلیل نقض قانون 850 میلیون دلار جریمه شد

به‌نظر می‌رسد شرکت کوالکام درحال تبدیل شدن به یکی از شرکت‌هایی است که در دنیای اسمارت‌فون‌ها تاکنون بیش‌ترین جریمه‌‌ها را پرداخت کرده است. تنها در دو سال گذشته این شرکت آمریکایی نزدیک به 200 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است. در آخرین مورد آن هم این شرکت مجبور به پرداخت 975 میلیون دلار به دلیل […]

به‌نظر می‌رسد شرکت کوالکام درحال تبدیل شدن به یکی از شرکت‌هایی است که در دنیای اسمارت‌فون‌ها تاکنون بیش‌ترین جریمه‌‌ها را پرداخت کرده است. تنها در دو سال گذشته این شرکت آمریکایی نزدیک به 200 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است.

در آخرین مورد آن هم این شرکت مجبور به پرداخت 975 میلیون دلار به دلیل عدم رعایت برخی قوانین کشور چین شد. امروز، South Korea’s Fair Trade Commission اعلام کرده است که قرار است کوالکام 853 میلیون دلار به دلیل عدم رعایت قوانین antitrust جریمه شود. به گفته این کمیسیون، برخی فعالیت‌های تجارتی کواکلام در تضاد با قوانین رقابتی کره می‌باشد.

” کوالکام به شدت با تصمیم KFTC مخالف است. چیزی که کوالکام بر آن باور دارد این کار با حقیقت و قوانین در تضاد است و این کار باعث نقص فرایند توسعه شرکت‌های آمریکایی تحت توافقنامه Korea-U.S. Free Trade Agreement می‌شود.”

هرچند که شرکت کوالکام به این تصمیم اعتراض خواهد کرد، با این حال این جریمه باید ظرف مدت 60 روز از زمان صدور آن پرداخت شود.

همچنین لازم است اشاره شود که درآمد شرکت کوالکام از ساخت پردازنده اسمارت‌فون‌ها در کره، کمتر از 3 درصد کل درآمد این شرکت در سال مالی 2016 بوده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این حکم باعث محدود شدن درآمد این شرکت از سازندگان کره‌ای اسمارت‌فون‌ها می‌شود یا خیر و یا اینکه بصورت کلی حق امتیاز و فعالیت‌های آن به کشور دیگری به‌جز کره جنوبی منتقل می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال