کوالکام هدست جدید واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

شرکت کوالکام امروز طی مراسم رسمی خود در رویداد IFA 2016 برلین از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی به عمل آورد. جالب است بدانید که این محصول دارای تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 می‌باشد. این هدست که به همین دلیل با نام Snapdragon VR820 شناخته می‌شود به دلیل در اختیار داشتن تراشه مجزا کاملا مستقل از گوشی […]

شرکت کوالکام امروز طی مراسم رسمی خود در رویداد IFA 2016 برلین از هدست واقعیت مجازی خود رونمایی به عمل آورد. جالب است بدانید که این محصول دارای تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 می‌باشد. این هدست که به همین دلیل با نام Snapdragon VR820 شناخته می‌شود به دلیل در اختیار داشتن تراشه مجزا کاملا مستقل از گوشی هوشمند کار خواهد کرد. این هدست دارای دو نمایشگر از نوع امولد بوده و با نگاهی به اطراف آن نیز متوجه خواهیم شد که تعداد بسیار زیادی حسگر و سنسور بر روی آن قرار داده شده است. احتمالا به همین دلیل،‌ این محصول در زمره بهترین محصولات این سری قرار بگیرد.

همان طور که به آن اشاره شد تراشه قرار گرفته در درون این هدست از نوع اسنپدراگون 820 کوالکام بوده و از طرفی با واحد گرافیکی آدرنو 530 نیز روبه‌رو خواهیم بود. هر سمت دارای نمایشگر امولد با دقت 1440 × 1440 پیکسل بوده و از طرفی شرکت کوالکام نیز مدعی است که این هدست می‌تواند به سادگی و به کمک فناوری HEVC  محتوای 4K را با نرخ تازه‌سازی 70 هرتز به نمایش بگذارد. در کنار آن نمایشگرهای این هدست قادر خواهند بود شما را به دنیا سه بعدی نیز هدایت نمایند.

این هدست خود دارای چهار دوربین مجزا می‌باشد. دو عدد از آنها به منظور دنبال کردن و تعقیب چشم و دو عدد دیگر نیز به عنوان محاسبه حرکات سر کاربر، ژست‌های مربوط به دست او و همچنین واکنش‌های مربوط به اشیا مجازی. دوربین‌های مربوط به تعقیب حرکات چشم بسیار مهم و حیاتی هستند. از طرفی جالب است بدانید که برای اولین بار است که یک شرکت مشهور این ویژگی را در هدست خود قرار می‌دهد.

از طرفی این هدست در گرداگرد خود دارای چهار میکروفون دیگر نیز می‌باشد که به منظور حذف هوشمند صدای نویز محیط استفاده خواهد شد. در کنار آن این محصول دارای حسگرهای شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس‌سنج نیز هست. از نظر ویژگی‌های صوتی نیز باید گفت که این هدست صدایی استریو و سه بعدی را ارائه می‌دهد. در این بخش کوالکام از فناوری Aqstic خود استفاده کرده است.

این هدست جدید قرار است در سه ماهه پایانی سال 2016 به بازار عرضه شده و به فروش برسد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال