کوالکام چیپ‌های بیشتری به پرچمداران گوشی‌های هوشمند خواهد فروخت

شرکت کوالکام در سه‌ماهه‌ی اخیر سال میلادی بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده توانسته چیپست‌های اسنپ‌دراگون را به فروش برساند و آمار فروش 201 میلیون چیپست را برای خود ثبت کرده است؛ براساس انتظارات این شرکت، کوالکام انتظار فروش 195 میلیون چیپست را داشته که حالا موفق شده 6 میلیون چیپ را بیشتر از پیش‌بینی‌های خود به […]

شرکت کوالکام در سه‌ماهه‌ی اخیر سال میلادی بیش از پیش‌بینی‌های انجام شده توانسته چیپست‌های اسنپ‌دراگون را به فروش برساند و آمار فروش 201 میلیون چیپست را برای خود ثبت کرده است؛ براساس انتظارات این شرکت، کوالکام انتظار فروش 195 میلیون چیپست را داشته که حالا موفق شده 6 میلیون چیپ را بیشتر از پیش‌بینی‌های خود به فروش برساند. حالا این شرکت درآمدش به 6.04 میلیارد دلار رسیده و شاهد افزایش 3.6 درصدی نسبت به سال گذشته بوده و طبیعتا برای رسیدن به چنین موفقیتی، دلایل زیادی پشت سر این آمار قرار گرفته است. برای مثال سامسونگ با موفقیت گلکسی اس 7 و اس 7 اج که از چیپست‌ اسنپ‌دراگون 820 همین شرکت استفاده می‌کنند سهم بسیار مهمی را در آمار به دست آمده داشته است. جالب‌تر اینجاست که سامسونگ خود تولید کننده‌ی چیپست اسنپ‌دراگون 820 بوده و در گلکسی اس 6 از چیپست‌های این شرکت استفاده نکرد.

در حالی که درآمد کسب شده از فروش فوق‌العاده‌ی چیپست‌های کوالکام تنها 3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته، سود خالص دریافتی این شرکت طی همین مدت با افزایش 22 درصدی به 1.44 میلیارد دلار رسیده است. قطعا یکی از علت‌هایی به وجود آمدن چنین آماری، فروش مناسب چیپست‌های بالارده‌ی این شرکت به شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های‌هوشمند بوده و دلیل دیگر، بستن قرارداد کوالکام با سازندگان مطرح چینی نظیر هوآوی و ZTE بوده است. به‌طورکلی، شرکت‌هایی که از چیپست‌های شرکت کوالکام استفاده کرده‌اند موفق به فروش بیش از 62 میلیارد دلار گوشی‌هوشمند شده‌اند.

آینده‌ی شرکت کوالکام هم همچنان مناسب به نظر می‌رسد؛ سامسونگ که به زودی گلکسی نوت 7 را با چیپست اسنپ‌دراگون 821 کوالکام عرضه می‌کند می‌تواند بار دیگر به موفقیت این شرکت کمک کند. چیپست یاد شده حدودا 10 درصد از قدرت بیشتری نسبت به اسنپ 820 برخوردار بوده و احتمالا در نکسوس‌های جدید گوگل نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ازسوی دیگر، اپل ممکن است کمی ابرهای تیره را در آسمان کواکلام قرار دهد چراکه گفته می‌شود این شرکت می‌خواهد از چیپست‌های شرکت اینتل در آیفون‌های آینده‌ی خود استفاده کند. اپل در سال گذشته 231 میلیون آیفون به فروش رسانده و استفاده از چیپست‌هایی به غیر از چیپ‌های شرکت کوالکام، می‌تواند ضرر بزرگی را به این شرکت وارد کند.