کوالکام علاوه بر اسنپ‌دراگون 660 از دو مدل اسنپ‌دراگون 63x نیز پرده برمی‌دارد

لودهنده‎ی معروف توئیتری یعنی Roland Quandt چندین روز قبل با انتشار خبری اعلام کرد که شرکت چیپ‎ساز کوالکام در کلاه شعبده‎بازی خود علاوه بر اسنپ‎دراگون 660 دو خرگوش دیگر نیز برای رونمایی در تاریخ 19 اردیبهشت‎ماه آماده کرده است. این دو چیپست می‎توانند اسنپ‎دراگون 630 و 635 و آپگریدهای چیپ میان‎رده‎ی اسنپ‎دراگون 625 محسوب شوند. […]

لودهنده‎ی معروف توئیتری یعنی Roland Quandt چندین روز قبل با انتشار خبری اعلام کرد که شرکت چیپ‎ساز کوالکام در کلاه شعبده‎بازی خود علاوه بر اسنپ‎دراگون 660 دو خرگوش دیگر نیز برای رونمایی در تاریخ 19 اردیبهشت‎ماه آماده کرده است. این دو چیپست می‎توانند اسنپ‎دراگون 630 و 635 و آپگریدهای چیپ میان‎رده‎ی اسنپ‎دراگون 625 محسوب شوند. SD625 براساس فناوری 14 نانومتری ساخته شده و دارای یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای با هشت هسته‎ی ARM Cortex A53 و سرعت کلاک 2 گیگاهرتز به همراه پردازنده‎ی گرافیکی آدرنو 506 است.

با قضاوت از اطلاعات درز شده‎ی قبلی به بیرون، چیپست‎های اسنپ‎دارگون 630 و 635، طراحی مشابهی خواهند داشت اما سرعت کلاک حداکثر آن‎ها به 2.5 گیگاهرتز افزایش یافته و احتمالا براساس یک فرآیند ساخت مدرن‎تر ( به نظر ما 10 نانومتری) ساخته شده‎اند. این امر به صورت بالقوه می‎تواند باعث افزایش کارآمدی مصرف انرژی شود. این چیپ‎ها محدود به رم LPDDR3 هستند تا در گوشی‎های میان‎رده‎ی دارای رم LPDDR4 به کار گرفته نشوند اما DDR3 همچنان فناوری سریع و کارآمدی به شمار می‎رود.

به طور کلی، اطلاعات زیادی در خصوص این آپگریدهای جدید وجود ندارد. اما خوب است که کوالکام انتخاب‎های میان‎رده‎ی خود را به‎روز نگه می‎دارد. این دسته از پردازنده‎ها از نظر سرعت و عمر باتری و هم‎چنین امتیازهای گوشی‎های پرمیموم مانند شارژ سریع و امکان ضبط و پخش ویدئوهای 4K، دارای پتانسیل ارائه‎ی یک تجربه‎ی کاربری بسیار شایسته هستند. هرچه گوشی‎های ارزان‎ مجهز به این چیپست‎ها قابلیت‎های بیشتری در اختیار کاربران قرار دهند، بهتر است!

گرچه، مهم‎ترین اخباری که کوالکام در روز 19 اردیبهشت‎ماه خواهد داشت در خصوص پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون 660 است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال