کوالکام مبلغ 900 میلیون دلار توسط کره جنوبی جریمه شد

بعد از 17 ماه تحقیق و بررسی کمیسیون تجارت قانونی (Fair Trade Commission) کره جنوبی شرکت کوالکام را به دلیل نقض و سوء‌ استفاده از پتنت‌های موجود 900 میلیون دلار جریمه کرد. اولین حکم در این مورد به تاریخ 20ام همین ماه بر می‌گردد. اگر در نهایت شرکت کوالکام گناه‌کار شناخته شود، این مورد بزرگترین جریمه‌ای […]

بعد از 17 ماه تحقیق و بررسی کمیسیون تجارت قانونی (Fair Trade Commission) کره جنوبی شرکت کوالکام را به دلیل نقض و سوء‌ استفاده از پتنت‌های موجود 900 میلیون دلار جریمه کرد. اولین حکم در این مورد به تاریخ 20ام همین ماه بر می‌گردد. اگر در نهایت شرکت کوالکام گناه‌کار شناخته شود، این مورد بزرگترین جریمه‌ای است که این کمیسیون در تاریخ خود توانسته است بر شرکت یا فرد خاصی تحمیل نماید.

براساس گزارشات رسمی منتشر شده از سوی این کمیسیون، شرکت کوالکام نیز به شرکت‌های کره‌ای اشاره کرده و آنها را نیز متهم در این ماجرا می‌داند زیرا آنها با پرداخت مبالغ هنگفت به سادگی قوانین مربوط به صدور مجوز را زیر پا می‌گذارند.

هم اینک شرکت کوالکام در حال جمع آوری مبالغ تعیین شده از فروش گوشی‌های هوشمند مربوط به شرکت‌هایی است که به آنها خدمات ارائه کرده است. در این مورد کمیسیون مربوط به طور رسمی به خبرگزاری Korea Times این طور اعلام کرده است که: “شرکت کوالکام می‌بایست به دنبال پرداخت حق امتیاز برای هر یک از تراشه‌های به فروش رفته خود باشد.” اما در این حال شرکت کوالکام به جای پرداخت هزینه‌های مربوط به حق امتیاز بر اساس پتنت‌های مربوط به سازمان CDMA، در حال جمع آوری بودجه مزبور از عمده فروشی گوشی‌های هوشمندی است که تراشه این شرکت در آنها وجود داشته است.

گزارشات حاکی از آن است که شرکت کوالکام سالانه به صورت ناعادلانه مبلغ 900 میلیون دلار را از شرکت‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی دریافت می‌کند. اگر شرکت کوالکام در نهایت گناهکار شناخته شود، مسلما جنجال بزرگی در کره جنوبی برپا خواهد شد. زیرا بازارهای کشور کره جنوبی 16 درصد از فروش محصولات تولید شده توسط شرکت کوالکام را به خود اختصاص داده‌اند. از طرفی اگر به یاد بیاورید شرکت کوالکام سال گذشته چنین مشکلاتی را در کشور چین تجربه کرده بود.

اما در نهایت نظر شما در مورد این تحقیق و تفحص چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید؛

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال