نگاهی به تکنولوژی شارژ سریع شرکت اوپو و کوآلکام

حتما شما نیز نام تکنولوژی شارژ سریع و بسیار کاربردی شرکت کوآلکام موسوم به Qualcomm Quick Charge 2.0 را شنیده‌اید، چیزی که نیاز به چیپ مخصوص به خود داشته و در بعضی از تلفن‌های هوشمند رده‌بالا همچون Motorola Nexus 6 به کار گرفته شده است. حال ویدئویی از تکنولوژی کوآلکام منتشر شده که در تصویر بالا می‌توانید […]

حتما شما نیز نام تکنولوژی شارژ سریع و بسیار کاربردی شرکت کوآلکام موسوم به Qualcomm Quick Charge 2.0 را شنیده‌اید، چیزی که نیاز به چیپ مخصوص به خود داشته و در بعضی از تلفن‌های هوشمند رده‌بالا همچون Motorola Nexus 6 به کار گرفته شده است. حال ویدئویی از تکنولوژی کوآلکام منتشر شده که در تصویر بالا می‌توانید مهم‌ترین بخش از آن را مشاهده نمایید.

در این ویدئو، سه تلفن هوشمند با مدل یکسان قرار گرفته و هر کدام از آنها از یک شارژر مخصوص استفاده می‌کند. تلفنی که سمت چپ قرار دارد، از شارژری با جریان 5 ولت و 1 آمپر، تلفن وسطی از شارژری با جریان 5 ولت و 2 آمپر و تلفن سمت راستی که یک Nexus 6 است، از شارژری با تکنولوژی Quick Charge 2.0 استفاده می‌کند.

اینکه چه چیزی اتفاق می‌افتد بسیار واضح بوده و در تصویر ابتدای این مطلب نیز مشخص است که تکنولوژی Quick Charge 2.0 سبب شده تا نکسوس 6 پس از گذشت 40 دقیقه زمان، تا 50 درصد شارژ شود. شارژرهای معمولی دیگر نیز نتوانسته‌اند تا آنطور که باید، دستگاه‌های خود را شارژ کنند و سرعت بسیار کمتری نسبت به Quick Charge 2.0 دارند. به همین دلیل شاید تصور کنید که تکنولوژی Quick Charge 2.0، سریع‌ترین روش برای شارژ تلفن همراه باشد اما کمپانی چینی اوپو با معرفی تکنولوژی جدید خود، این تصور را به خیالی باطل تبدیل کرده است!

Qualcomm Quick Charge 2.0 demoed on video, Oppo is unimpressed 2

حال با تصویر جدیدی که شرکت Oppo منتشر ساخته، کاملا مشخص شده که تکنولوژی شارژ سریع این شرکت با نام VOOC، بسیار بهتر از کوآلکام عمل کرده و می‌تواند تلفن هوشمند شما را در عرضه 30 دقیقه، تا 75 درصد شارژ نماید! اما موضوعی دیگر نیز وجود داشته و آن، چگونگی انجام این تست و مقایسه‌ی VOOC و Quick Charge 2.0 می‌باشد چرا که در تصویر منتشر شده، اوپو اعلام داشته که Quick Charge 2.0 می‌تواند یک تلفن هوشمند را در عرض 30 دقیقه، تا 60 درصد شارژ کند اما در فیلمی که ما دیده‌ایم، تکنولوژی شارژ سریع کوآلکام تنها توانسته یک تلفن را در عرض 40 دقیقه، تا 50 درصد شارژ نماید!

به هر شکل باید منتظر اطلاعات بیشتری از این تکنولوژی و دستگاه‌هایی که به صورت کامل از VOOC پشتیبانی می‌کنند، باشیم، چرا که تکنولوژی شرکت کوآلکام، توسط بسیاری از شرکت‌ها و تلفن‌های هوشمند مختلف پشتیبانی می‌شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال