کوالکام مانع این شده است که سامسونگ چیپست‎های اگزینوس را به دیگر شرکت‎ها بفروشد

کوالکام مانع این شده است که سامسونگ چیپست‎های اگزینوس را به دیگر شرکت‎ها بفروشد. اگر متوجه شده باشید، به نظر می‎رسد که چیپست‎های اگزینوس سامسونگ تا حد زیادی منحصر به دستگاه‎ها و گوشی‎های هوشمند خود سامسونگ باشند. احتمالا به فکر شما خطور می‎کند که همین قضیه در رابطه با چیپست‎های سری A شرکت اپل صدق […]

کوالکام مانع این شده است که سامسونگ چیپست‎های اگزینوس را به دیگر شرکت‎ها بفروشد.

اگر متوجه شده باشید، به نظر می‎رسد که چیپست‎های اگزینوس سامسونگ تا حد زیادی منحصر به دستگاه‎ها و گوشی‎های هوشمند خود سامسونگ باشند. احتمالا به فکر شما خطور می‎کند که همین قضیه در رابطه با چیپست‎های سری A شرکت اپل صدق پیدا می‎کند که مختص دستگاه‎های iOS برای اهداف بازاریابی و عملکرد است.

گرچه این فکر اشتباه است. در گزارشی که توسط نشریه‎ی Korea Economic Daily منتشر شده است، به نظر می‎رسد که دلیل پیدا نشدن چیپ‎های اگزینوس سامسونگ در دیگر دستگاه‎ها این بوده که کوالکام مانع آن شده است. این گزارش ادعا می‎کند که سامسونگ خواهان فروختن چیپست‎های اگزینوس خود به سایر شرکت‎ها بوده ولی شرکت آمریکایی کوالکام با اعلام ادعای “تخطی” از مجوز پتنتی که این دو شرکت با یکدیگر قرارداد بسته و امضا کرده‎اند، جلوی این قضیه را گرفته است.

ظاهرا این امر مانع این می‎شود که سامسونگ مودم‎ها و چیپست‎های خود را به سایر شرکت‎ها تا 25 سال دیگر بفروشد، که تا آن زمان حتی مطمئن نیستیم که چیپ‎های اگزینوس سامسونگ مناسب استفاده خواهند بود یا خیر. براساس اعلام کمیسیون تجارت عادلانه “شرکت Samsung Electronics به علت معامله‎ی مربوط به مجوز یک پتنت که با کوالکام صورت گرفته است، قادر به فروختن چیپست‎های خود به سایر تولیدکننده‎های گوشی‎های هوشمند نیست”.

در حال حاضر کوالکام در چندین کشور با مشکلات حقوقی روبرو و مورد شکایت اپل واقع شده است. سال گذشته این شرکت نیز به علت تخطی‎های مربوط به قانون ضد تراست در کره‎جنوبی مورد جریمه‎ی سنگینی واقع شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال