کوالکام نمونه اولیه از سیستم 5G خود را معرفی کرد

از آن جایی که هم اینک بسیاری از اپراتورهای خدمات دهنده ارتباطی بزرگ دنیا، نسل پنجم ارتباطی را با نام 5G به مشترکین خود ارائه کرده‌اند اما شرکت‌های دیگری نیز هستند که راه متفاوتی را در این عرصه پیش گرفته‌اند. برای مثال شرکت سامسونگ، یکی از کمپانی‌های پیش قدم در عرصه تکنولوژی، در این حوزه […]

از آن جایی که هم اینک بسیاری از اپراتورهای خدمات دهنده ارتباطی بزرگ دنیا، نسل پنجم ارتباطی را با نام 5G به مشترکین خود ارائه کرده‌اند اما شرکت‌های دیگری نیز هستند که راه متفاوتی را در این عرصه پیش گرفته‌اند. برای مثال شرکت سامسونگ، یکی از کمپانی‌های پیش قدم در عرصه تکنولوژی، در این حوزه تلاش‌های بسیار زیادی را انجام داده و هم اکنون یکی از سه نام برتر شناخته شده در این حیطه به حساب می‌آید. کمپانی‌های دیگری مانند کوالکام نیز وجود دارند که می‌خواهند به شکلی واقعی‌تر به خدمات و قابلیت‌های نسل سوم مخابراتی دسترسی پیدا کرده و به آن نزدیک‌تر شوند. شرکت کوالکام امروز گام بزرگ دیگری را برای تحقق اهداف خود برداشت. این شرکت سیستم خود را برای نسل پنجم ارتباطی به منظور آزمایش آماده کرده است و قرار است با طراحی جدید این شرکت، آماده و مناسب بودن آن تست شده و به اثبات برسد.

این در حالی است که شرکت کوالکام مدعی است نسل پنجم مخابراتی در کنار طیف‌های فرکانسی دیگری ارتباطی بسیار بهتر و مفیدتر کار خواهد کرد. دلیل آن هم این بوده که دیگر طیف‌های فرکانسی زیر شش گیگاهرتز که برای این کار قرار است استفاده شوند، به منظور این که نشان داده شود پوشش نسل پنجم ارتباطی نه تنها همه جا خواهد بود بلکه می‌تواند در زمینه توسعه خود نیز بسیار منعطف عمل کند تا به تمامی اقشار کاربران خدمات‌دهی نماید، اهمیت حیاتی خواهد داشت. سیستم جدید شرکت کوالکام در این زمینه که دارای معماری کاملا جدیدی می‌باشد، استانداردهای تازه‌ای را در 3GPP به شکلی غیر مستقیم به اجرا در خواهد آورد.

این شرکت علاوه بر آن قصد دارد تا از این سیستم اولیه خود استفاده کرده و به اهداف دیگر خود در زمینه سیستم رادیویی جدید نسل پنجم نیز دست پیدا کند تا در این عرصه بتواند با همکاری اپراتورهای موبایلی در کنار سازمان‌های زیرساخت در این عرصه و همچنین شبکه‌های تجاری در سیستم رادیویی نسل پنجم، در آینده‌ای نزدیک نمونه‌ای قابل استفاده را عرضه نماید. این سیستم در درون خود شامل یک ایستگاه پایه به همراه تجهیزات مربوط به کاربر است که و طوری طراحی شدذه است که بتواند پهنای باند گسترده فرکانس‌های رادیویی را پشتیبانی نماید. لازم به ذکر است که پهنای باند این سری از فرکانس‌های رادیویی بیش از 100 مگاهرتز بوده و از این طریق است که شرکت کوالکام قصد دارد با استفاده از ابزار موجود، این میزان را به چندین گیگابایت افزایش دهد. از طرفی شرکت کوالکام به به لطف وجود طراحی زیرفریمی تلفیقی توانسته است در نمونه آزمایشی و اولیه خود میزان تاخیر در ارسال بسته‌های اطلاعات را نسبت به نسل ارتباطی 4G LTE به میزان بسیار قابل توجهی کاهش دهد.

در ادامه این رویداد که در آن از این قابلیت جدید رونمایی به عمل آمد، شرکت کوالکام قصد دارد دوباره طی مراسم کنگره جهانی موبایل 2016 که قرار است هفته آینده در شانگهای برگزار شود، از سیستم جدید خود دوباره رونمایی به عمل آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال