کوالکام برای خودروهای هوشمند نیز چیپست جدید معرفی کرد

امروزه دیگر خودروها همانند گذشته تنها وسیله‌ی رفت آمد به حساب نمی‌آیند و با هوشمند شدن آن‌ها، می‌توان در خودرو به تماشای فیلم‌ پرداخت، دنیای اینترنت را زیر و رو کرد. در واقع هر روز به هوشمندی خودروها افزوده می‌شود و کوالکام نیز به خوبی از این مسئله آگاه است. شرکت کوالکام، سازنده‌ی مطرح چیپست‌های […]

امروزه دیگر خودروها همانند گذشته تنها وسیله‌ی رفت آمد به حساب نمی‌آیند و با هوشمند شدن آن‌ها، می‌توان در خودرو به تماشای فیلم‌ پرداخت، دنیای اینترنت را زیر و رو کرد. در واقع هر روز به هوشمندی خودروها افزوده می‌شود و کوالکام نیز به خوبی از این مسئله آگاه است. شرکت کوالکام، سازنده‌ی مطرح چیپست‌های اسنپ‌دراگون در کنار معرفی چیپست اسنپ‌دراگون 835 خود برای گوشی‌های هوشمند، از پلتفرم جدیدی موسوم به  Drive Data برای کسب و جمع‌آوری دیتا از خودروهای‌هوشمند نیز رونمایی کرد. براساس گفته‌های کوالکام، خودروهای‌هوشمند به سنسورهای زیادی مجهز شده‌اند و اگر بتوان اطلاعات این سنسورها را در یک پلتفرم جمع‌آوری کرد، می‌توان از آن استفاده‌های بسیار زیادی برد.

خودروهای‌هوشمند به سنسورهای زیادی مجهز می‌شوند. از جمله مهم‌ترین این سنسورها می‌توان به جی‌پی‌اس، دوربین، سرعت‌سنج و حتی سیستم‌های راداری اشاره کرد. هرکدام از این سنسورها، به‌ خودی خود وظیفه‌ای بسیار مهم را برعهده دارند اما اگر اطلاعات این سنسورها همگی با هم بر روی یک پلتفرم جمع‌آوری شوند بدون شک می‌توان اطلاعات بسیار زیادی را از آن‌ها کسب کرد. در اینجاست که پلتفرم Drive Data کار خود را شروع می‌کند. این پلتفرم با استفاده از چیپست جدید کوالکام برای خودروهای هوشمند موسوم به اسنپ‌دراگون 820am می‌تواند برداشت‌های سودمندی را از اطلاعات کسب شده داشته باشد. به‌عنوان مثال، این پلتفرم با استفاده از جی‌پی‌اس، سرعت و دوربین خودرو می‌تواند مکان دقیق خودرو را با خطای تنها 1 متر تشخیص دهد.

بدون شک، این پلتفرم می‌تواند برای شرکت‌هایی که نقشه‌های شهری تهیه می‌کنند مورد استفاده قرار بگیرد. از آن‌جایی که سازندگان خودروهای هوشمند هر روز سنسوری جدید را به خودروی خود اضافه می‌کنند این پلتفرم هر روز نیز بیشتر از گذشته باارزش می‌شود. به عنوان مثال، شرکت GM به تازگی سنسورهایی را برای تشخیص میزان آلودگی هوا و دمای محیط در خودروهای خود اضافه کرده و با جمع‌آوری این اطلاعات توسط پلتفرم جدید کوالکام، می‌توان نقشه‌هایی با محیط زنده و اطلاعات بیشتر نظیر میزان آلودگی در یک نقطه‌ی شهر تولید کرد.

از سوی دیگر شرکت‌هایی که خودروهای خود را به دیگران اجاره می‌دهند می‌توانند با استفاده از سنسورها و پلتفرم Drive Data کوالکام بر روی رفتار راننده و چگونگی رانندگی وی نظارت بیشتری داشته‌ باشند. به‌هر‌حال شرکت‌های مختلف از پلتفرم جدید کوالکام می‌توانند استفاده‌های بسیار مناسبی را ببرند و با وجود این که این پلتفرم در مراحل اولیه‌ی خود است، می‌توان پیش‌بینی کرد که استقبال بسیار زیادی از آن خواهد شد. شرکت Audi یکی از مشتریان پروپاقرص این پلتفرم به حساب می‌آید و بدون شک طی ماه‌های آینده باید منتظر استفاده‌های بیشتر و جامع‌تر از این پلتفرم باشیم.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال