اولین مودم 5G کوالکام با بهره‌مندی از پردازنده هوش مصنوعی رونمایی شد

جدیدترین مودم 5G کوآلکام با نام اسنپدراگون X70 با پردازنده هوش مصنوعی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام در جریان کنگره ۲۰۲۲ از مودم جدید خود با نام اسنپدراگون X70 با بهره مندی از پردازنده هوش مصنوعی و سرعت دانلود و آپلود بالاتر نسبت به […]

جدیدترین مودم 5G کوآلکام با نام اسنپدراگون X70 با پردازنده هوش مصنوعی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام در جریان کنگره ۲۰۲۲ از مودم جدید خود با نام اسنپدراگون X70 با بهره مندی از پردازنده هوش مصنوعی و سرعت دانلود و آپلود بالاتر نسبت به نسخه قبلی رونمایی کرد.

مودم اسنپدراگون X70 کوالکام اولین پردازنده هوش مصنوعی 5G جهان محسوب می‌شود که سازگارتر و کم مصرف تر از مدل قبلی بوده و می تواند بهترین عملکرد فناوری 5G را با کمک یادگیری ماشینی ارائه کند.

به گزارش Digitaltrends، مودم جدید کوالکام از ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده میکند که باعث افزایش سرعت و مدیریت پرتو موج میلیمتری خواهد شد. این پردازنده هوش مصنوعی تاخیر کم و بازده انرژی بالاتری را برای گوشی ها به ارمغان می آورد. از دیگر مزایای آن انتخاب شبکه و تنظیم آنتن است. به طوری که می تواند با تنظیم پویایی قدرت رادیویی، حداکثر قدرت سیگنال را برای گوشی هوشمند فراهم کند.

البته تنها تفاوت مودم جدید با مدل قبلی افزایش عملکرد آن نیست. بلکه به دلیل افزایش باند 5G در این گوشی تا طیف بالای موج میلیمتری ۴۱ گیگاهرتز امکان تولید گوشی های هوشمند با بهترین عملکرد فراهم خواهد شد. سرعت دانلود اسنپدراگون X70 همان ۱۰ گیگابایت 5G خواهد بود. اما به لطف وجود قابلیت های هوش مصنوعی در این مودم شاهد اتصال ۴ برابری و دستیابی به سرعت های بالاتر نیز خواهیم بود. فناوری نسل سوم PowerSave به این مودم اجازه خواهد داد تا کاربر با توان کمتر عملیات بیشتری را انجام دهد و عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال